Jouw duurste concertticket ooit

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Met prijzen die de pan uitswingen, vroeg ik me af wat jullie duurste aangeschafte concertticket ooit is.
Uiteraard kan een duur ticket van (omgerekend) 50 EUR uit pakweg het jaar 2000 verhoudingsgewijs, rekeninghoudend met allerlei economische aspecten, jouw duurste ticket zijn - ook al heb je misschien nu al tickets gekocht van 100 EUR en meer.

Heb je overigens ooit al dure platinum tickets gekocht, VIP-packages, early access, fan packages, ...?

Misschien best beperken tot concerttickets (geen festivals) en evenmin rekening houdend met eventuele dure verplaatsing, overnachtingen, etc...
Enkel de prijs voor het ticket zelf.

----

Mijn duurste ooit moet de afscheidstournee geweest zijn van Elton John in 2023, aan 165 EUR/ticket.
Dit was een 'gewoon' rang 1 ticket, zonder platinum tag of VIP-formule.
Had al andere tickets gehad die er net onder zaten, maar met een prijs boven de 150 EUR was opeens wel een psychologische grens overschreden.

Overigens nog nooit een VIP-ticket gekocht.
Ook al is het soms maar een naam dat gegeven wordt door bepaalde organisatoren om een veel te duur ticket ergens te rechtvaardigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BamischijfMetMayo en Joe

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
419
586
Ik denk voorlopig ( Ik durf het bijna niet te zeggen) €155 voor Andé Rieu, nieuwjaarsconcert in het Sportpaleis, middenplein één van de eerste rijen maar dus geen VIP. :ROFLMAO:

Verder Rammstein komende zomer met €133, golden circle
 
  • Wow
  • Haha
Waarderingen: slyke en Sjakie de Wit

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Mijn duurste ticket ooit is vandaag binnengekomen: een vip-ticket voor d'Artagnan in Oberhausen. Inclusief meet&greet en een nog geheime verrassing! 90 euro was het trouwens
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Mötley Crüe (special guest Alice Cooper) met de Final Tour in 2015:
125€ (plus 15€ verzendkosten van t ticket dacht ik)

Paul McCartney 100€ in datzelfde jaar

En dan te bedenken dat ik in 2015 (?) voor AC/DC nog iets van 75€ heb neergelegd tegenover de 160€ dat het nu kost (geen ticket gehaald)
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.097
Ik ga voor 178 euro naar Tool deze maand. Voor één keertje ver over mijn eigen grens gegaan en ik zie mezelf dit alleen nog voor Radiohead herhalen als ze weer gaan touren.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Mark's Kal en Koekdoos

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ik heb voor Metallica in 2009 VIP tickets gekocht omdat er geen gewone meer waren. Was rond de 140 euro denk ik.

Was mijn eerste zaalshow dat ik van die mannen zag en moest en zou daar bij zijn.
Was met buffet en al maar dat interesseerde mij eigenlijk niet.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
The Rolling Stones in Brussel 2 jaar geleden? Was voor gewone staanplaatsen in het middenplein 149 euro.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.034
Tot en met de coronapandemie was mijn duurste concertkaartje verreweg Twenty One Pilots in Paleis 12. Een staanplaats kostte mij in 2019 €56 als ik me niet vergis. Ik ging in die periode eigenlijk nooit naar echt grote concerten, de eerste keer dat ik de binnenkant van het Sportpaleis zag was pas in 2022.

Sinds de ticketprijzen zijn geëxplodeerd en ikzelf niet meer op een studentenbudget leef, ben ik veel meer naar shows van grote popartiesten beginnen gaan waardoor dat record makkelijk gesneuveld is. Mijn duurste concertticket is momenteel Twice in Berlijn (€152) al moet Taylor Swift komende zomer (€140) niet veel onderdoen.

Ik heb nog nooit een platinum ticket gekocht en dat ga ik ook zo proberen houden. Ook nog nooit iets van upgrades/vip/packages/meet&greet gekocht al zou ik dat wel overwegen voor sommige artiesten in de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Ik heb nog nooit een platinum ticket gekocht en dat ga ik ook zo proberen houden. Ook nog nooit iets van upgrades/vip/packages/meet&greet gekocht al zou ik dat wel overwegen voor sommige artiesten in de toekomst.

Voor veel kleine artiesten zijn meet & greets nog wel relatief goedkoop. Heb door de jaren heen nu denk ik 4x dat gedaan en altijd onder de 100€ gebleven. (Halestorm, Steel Panther, Glenn Hughes (2015/2016) en komend jaar dArtagnan)
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.781
7.619
Ik heb ooit overwogen om 1.000€ neer te leggen voor een KISS meet & greet, maar ik had vooral geen geld als student destijds, anders had ik het toen misschien nog wel gedaan ook.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.901
Depeche Mode met hun voorlopig laatste show in Köln voor 120 euro. Daar ligt voor mij de grens. Al heb ik ooit 300 euro betaald voor een paar uur lopen over een gletsjer in Patagonië. Net zo achterlijk eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Qua ticketprijs moet dat toch wel het aankomende concert van AC/DC zijn in de Arena, met €168 voor een staanplaats. Ik vind het een bizar bedrag, maar wil ze toch graag een keer zien. Overigens ben ik vorig jaar naar Berlijn geweest voor een concert van the Who. Dat ticket was weliswaar goedkoper, maar met de bijkomende reis-en verblijfkosten is dit ongetwijfeld mijn duurste concert ooit.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
533
594
Voor mij toch wel AC/DC deze zomer in Dessel. Of King Gizzard in Hamburg deze zomer als je reis- en overnachtingskosten mee rekent. Moet zeggen dat ik pas sinds vorig jaar zomer echt actief concerten bezoek
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.413
1.091
Wat een toeval zeg…. gisteren 3 staanplaatsen gekocht voor Billie Eilish voor mij en mijn twee dochters. Voor iets meer dan 141 per ticket. Echt belachelijk veel geld. Het is dat het in de Ziggo Dome is en dat ik maar heb aangegeven dat het hun verjaardagscadeau is voor 2024…..

Ik weet nog dat ik ooit rond de 100 gulden betaalde voor Roger Waters in Ahoy volgens mij. Ik had me toen voorgenomen dat als ik boven de 100 gulden moest gaan betalen voor een concertkaartje dat ik dat nooit zou doen….. yeah right

Beste kaartje wat ik ooit gekocht heb was een festival kaartje voor TW Classic met The Smile, Placebo, Florence + The Machine en Nick Cave via TicketSwap voor 40,00 ofzo.
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
380
303
Mijn duurste concertkaartje moet wel The Weeknd zijn geweest. Daarbij was het wel een VIP bundel, maar hier heb ik vorig jaar 275 euro voor betaald.
The Weeknd heeft aangegeven waarschijnlijk niet meer te gaan touren (in Europa, onder de naam The Weeknd) en mijn beste vriend en ik zagen dit als de soort laatste kans om hem mee te maken live en hadden hier alles voor over. In het VIP pakket zaten onder andere Early Entry kaarten, een t-shirt, een keycord en een poster als aandenken.
Uiteindelijk zijn we om 7 uur ‘s ochtends aangekomen bij de Arena, omdat we zeker wilde zijn dat we ook daadwerkelijk aan de hekken stonden bij het concert. Dit is ook gelukt en was daarmee uiteindelijk ook een van de beste concerten waar ik geweest ben!
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
493
Het mijne is uiteraard Taylor Swift komende zomer. 163 CHF voor een reguliere staanplaats in Zürich, omgerekend 172 euro. Verhoudingsgewijs een pak duurder dan andere shows van haar toer, maar omdat het in Zwitserland is én zowat het kleinste stadion van de hele tour is, ligt de prijs zo hoog. Plus uiteindelijk kwam het mij goedkoper uit dan naar pakweg Stockholm of Parijs te gaan, omdat ik bij familie kan overnachten en dus geen hotel moet betalen. Dus het is relatief.

Het op één na duurste was The Rolling Stones in Brussel, 149 voor een staanplaats. Dat was voor mij echt de grens van wat ik voor een zeer uitzonderlijke show wilde geven, nog steeds eigenlijk. Gelukkig kan ik door vrijwilligerswerk en wat geluk hier en daar zowat alle grote shows gratis bijwonen, anders zou deze hobby haast onbetaalbaar worden als je de prijzen van sommige shows bekijkt. Goede tip is trouwens met kerst/verjaardagen/... cadeaubons van concertzalen te vragen. Heeft mij dit jaar al een aantal heel leuke shows in de AB opgeleverd. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
123 voor Rammstein Feuerzone.

Ik durf nu wel te beweren dat het daar wel bij blijft. Ik hou van heel veel muziek en heb mijn favorieten natuurlijk, maar als het meer moet gaan kosten zie ik ze hopelijk wel eens op een festival en anders maar niet. Vind de meeste prijzen echt niet normaal meer (en ik kan het wel betalen maar in proportie soms echt krankjorum)
 

Bert

Support act
14 nov 2014
853
791
2022
Niet het duurste ooit, echter wel voor de artiest.
100 euro voor Joe Jackson in Berlijn. Rij 1.
Prijzen in Nederland zaten rond de 60 euro dacht ik. Kwam ook nog 15 euro verzendkosten overheen E ticket deden daar niet aan.
Hotel geboekt trein geserveerd.
Daarna concert verplaatst.
Geld van de ticket wel terug en er een weekend Berlijn van gemaakt.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en @Marc

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
165 rammstein feuerzone in new york
worth it maar dat was ook een one time thing

prijzen liggen tegenwoordig tering hoog en probeer het allemaal wat lager te houden
70 euro is meer behapbaar
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken