Ik verwacht ook geen stampvolle Marquee, want die is inderdaad best heel groot. Maar wat je zegt over de hype dat klopt niet helemaal. Blood Incantation is echt een grote hype, ook buiten dit forum om. Absolute Elsewhere komt in alle eindejaarslijstjes terug, ook bij media buiten de metal, zoals Oor. Het concert in Trix was helemaal uitverkocht en heb begrepen dat ticketswaps tot op de dag van het concert steeds binnen enkele seconden weg waren, ondanks dat dat optreden relatief kort voor Graspop was. Daarnaast hebben ze zowel Ronda als Pandora uitverkocht, ruim voorafgaand aan het concert uitverkocht, wat neerkomt op 2650 bezoekers in twee dagen.Blood Incantation kan inderdaad relatief druk worden, maar ik verwacht geen stampvolle Marquee zoals bij Pendulum of Hellmut/Brutus/Lorna Shore/Sleep Token in de Metal Dome.
Er is wel enige hype rond BI, maar zeker niet van die orde, lijkt me.
De grootste hype ligt denk ik vooral binnen dit forum en bij andere liefhebbers, niet zozeer bij het grote publiek.
Sowieso is de Marquee behoorlijk groot natuurlijk.
Ik verwacht dan ook dat je gemakkelijk naar voren kunt lopen (zoals altijd via een zijkant), ook vlak voor of tijdens het optreden.
Als je front row center aan het hek wil staan is dat natuurlijk een ander verhaal, maar dat geldt voor vrijwel ieder optreden.
Het is inderdaad nog geen Sleep Token verhaal, maar dat die gasten een enorm momentum hebben en uit gaan groeien tot een behoorlijk grote naam binnen de metal dat staat voor mij wel vast.