Albums van 2024

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Sum 41, mijn meest beluisterde artiest op Spotify, maar helaas weer geen al te spannend album zo op het eerste gehoor. Dan vind ik die van Green Day vele malen vetter bijvoorbeeld. Komende tijd nog wel wat vaker luisteren, misschien gaat het nog wat groeien.

Ik hoop en verwacht dat ze tijdens deze laatste tour toch wel naar de oude hits terug grijpen, dus dat wordt nog één keer genieten op Werchter.

Edit: inmiddels zijn er toch wel wat plaatjes in mijn playlist beland. Die luisteren lekker weg, maar er zitten ook geen uitschieters tussen.
 
Laatst bewerkt:

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Cowboy Carter van Beyoncé is toch ook maar een wisselvallige en vooral véél te lange plaat. Had gerust wat korter gemogen dan de 1u 18min die ze nu duurt. Veel vulsel, rare interludes, covers zoals Blackbird die daar...Wel geen idee wat die daar zit te doen.
Soit, voor een "country" album toch ook niet echt country op sommige momenten. Het is allemaal niet slecht uiteraard, maar écht onvergetelijk goed toch ook niet. Al zullen de die-hard fans het weer de hemel inprijzen.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.527
Karige dag of ben ik de enige die dat zo ziet?

Omar Souleyman - Erbil
Puscifer & Primus & A Perfect Circle - Sessanta E.P.P.P. (EP)
Sheryl Crow - Evolution
Pierce Brothers - Everything Is Bigger Than Me
De Beren Gieren - What Eludes Us
Tree Adams - Elements 4
Als je 6 albums hebt waar je naar uitkijkt in een week tijd is dat toch niet karig? Mijn lijstje ziet er heel anders uit, maar ik vind dit een goede week, alleen al vanwege Frail Body.
Nieuwe Frail Body is ontzettend tof.
Zeg dat, wat een bloedstollend intense plaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
Vind het ook karig vandaag. Zeker in vergelijking met vorige week.
Yot Club - Rufus, luisterde op zich wel lekker weg
Dawn Landes - The Liberated Woman's Songbook, had er iets meer van verwacht maar niet slecht
Beyonce - Cowboy Carter, mij ook iets te lang, wel paar mooie nummers ertussen

Nog op to-check lijst:
Alejandro Escovedo - Echo Dancing
Sarah Shook & The Disarmers - Revelations
Chastity Belt - Live Laugh Love
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
404
Gesaffelstein - GAMMA. Vond de eerste nummers al goed (Hard Dreams), en album is ook prima.
Lijkt me geschikt om met een band te doen live?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Weet niet of het hier al gedeeld is, maar afgelopen week kwam het debuut album van Matt Champion (oud Brockhampton lid) uit.
Ik vind het persoonlijk echt heel goed. Misschien voor mij wel AOTY. Veel samenwerking met Dijon, iemand wiens album ik ook grijs heb gedraaid.
Aanrader!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Nog altijd heel erg aan het genieten van die van Mannequin Pussy. Merk dat ik nieuwe albums graag wat langer laat marineren dan van de ene naar de andere te springen. Meer dan vroeger.

Ook die van Four Tet gaat vaak aan in pakweg de trein. Elbow ook verdomd goed, al vind ik dat die nooit gestopt zijn met goede muziek maken.

Straks toch eens die van Beyoncé aanzwengelen. Renaissance was uiteindelijk ook niet verkeer.
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Weet niet of het hier al gedeeld is, maar afgelopen week kwam het debuut album van Matt Champion (oud Brockhampton lid) uit.
Ik vind het persoonlijk echt heel goed. Misschien voor mij wel AOTY. Veel samenwerking met Dijon, iemand wiens album ik ook grijs heb gedraaid.
Aanrader!
Best prima album ja! Kan ook weer niet zeggen dat ik er compleet ondersteboven van ben. Maar zeker wel het beste Brockhampton affiliated album/release na Roadrunner. Matt heeft zeker wel potentie.

Ik geloof dat Joba binnenkort ook nog met een album komt? Ben ik ook zeker wel benieuwd naar.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
105
202
Nog altijd heel erg aan het genieten van die van Mannequin Pussy. Merk dat ik nieuwe albums graag wat langer laat marineren dan van de ene naar de andere te springen. Meer dan vroeger.

Ook die van Four Tet gaat vaak aan in pakweg de trein. Elbow ook verdomd goed, al vind ik dat die nooit gestopt zijn met goede muziek maken.

Straks toch eens die van Beyoncé aanzwengelen. Renaissance was uiteindelijk ook niet verkeer.
Vind die Elbow ook erg sterk. Heb ze ook altijd erg goed gevonden, maar soms wat te… zoetsappig voor mijn smaak. Hier zit weer een randje aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Nizjni

Playlistbediener
25 jan 2024
23
37
Omdat ik toch aardig wat country & bluegrass luister, erg benieuwd naar het "country" album van Beyonce.
Het album is niet country wat mij betreft, dat er country invloeden zijn staat buiten kijf. Het verhaal wat Beyonce wil vertellen is wel meer raak in de VS: daar is country gericht op witte (mannen) personen. Ik heb zelf het standpunt dat muziek voor zichzelf spreekt...
Het is prima, vereist wel wat aandacht en de nuances zullen wel komen bij nog een keer luisteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: weezers

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Twee mooie albums gisteren. Heilig van Bob Uit Zuid is uit. Vind ik heel grappige gast, vorige album grijsgedraaid. Deze nieuwe is beter zelfs. Betere beats, beter rapwerk, zelfde spitsvondigheid qua taal. Ook een samenwerking met Zwangere Guy.

En Akoma van Jlin, heerlijk gevarieerd en complex elektronisch album.
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Even een shoutout naar de nieuwe EP van Ugly. De vijf singles waren al raak, en het enige nummer op de EP dat niet als single is uitgegeven, is ook erg sterk. Ga dat zien op Left of the Dial.

 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Even een shoutout naar de nieuwe EP van Ugly. De vijf singles waren al raak, en het enige nummer op de EP dat niet als single is uitgegeven, is ook erg sterk. Ga dat zien op Left of the Dial.

IJzersterke EP! Was vooral nog bekend met I'm Happy You're Here, dus voor mij alsnog 5 nieuwe tracks. Icy Windy Sky is inderdaad ook erg fijn.

Dit is wel echt een band om in de gaten te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Lion

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
Naast een aantal eerder genoemde staat op mijn lijstje nog:
- Old 97's
- Phosphorescent
- Bnny
- Wine Lips
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.020
Het is weer veel :) Naast wat jullie al hebben genoemd:

Bob Vylan - Humble as the Sun
Lizzy McAlpine - Older
Marcus King - Mood Swings
Korpiklaani - Rankarumpu
Acid Mammoth - Supersonic Megafuana Collision
Cedric Burnside - Hill Country Love
Gruppo Sportivo - Back to Nature (EP)
Cranes - Fuse
Kika Sprangers & Mikkel Ploug - Du Blomst
Joel Ross - Far From Home

En dan nog eentje van 31 maart, want ik zag dat Steve Vai meedeed: Pádraigín Ní Uallacháin - Seven Daughters of the Sea.
 

PLSZ

Playlistbediener
18 nov 2016
36
25
Op punkgebied nog twee releases van twee oudgedienden:

Cock Sparrer - Hand In Heart
Strung Out - Dead Rebellion
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken