Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Gisteravond maar weer rustig opgestart na mijn vakantie met DYGL in een halfvol Rotown. Ik ben een aantal jaren geleden door mijn zoon geattendeerd op deze band en ze sindsdien online een beetje blijven volgen. Het is lekkere postpunk uit Japan en ze komen niet vaak deze kant op. Sterker nog: dat was alweer 7 jaar geleden. Nu dan wel, en hoe! Wat een lekkere band is dit live zeg! Het merendeel van de nummers kwam van hun wel aardige album uit 2025, maar live klinkt dat een stuk ruiger. De band speelde met veel pit en energie en vonden het vooral ook tof om weer in Europa te spelen en dat straalden ze ook uit. De lekkerste nummers: opener 'Big Dream' en de afsluitende nummers voor de encore 'NRG' en 'Who's In My House'. Wat ik verder opvallend vind is de hoeveelheid landgenoten van Japanse bands die je bij andere gigs vrijwel niet ziet.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: B0G5
Gisteravond maar weer rustig opgestart na mijn vakantie met DYGL in een halfvol Rotown. Ik ben een aantal jaren geleden door mijn zoon geattendeerd op deze band en ze sindsdien online een beetje blijven volgen. Het is lekkere postpunk uit Japen en ze komen niet vaak deze kant op. Sterker nog: dat was alweer 7 jaar geleden. Nu dan wel, en hoe! Wat een lekkere band is dit live zeg! Het merendeel van de nummers kwam van hun wel aardige album uit 2025, maar live klinkt dat een stuk ruiger. De band speelde met veel pit en energie en vonden het vooral ook om weer in Europa te spelen en dat straalden ze ook uit. De lekkerste nummers: opener 'Big Dream' en de afsluitende nummers voor de encore 'NRG' en 'Who's In My House'. Wat ik verder opvallend vind is de hoeveelheid landgenoten bij Japanse bands die je bij andere gigs vrijwel niet ziet.
Welkom terug, DYGL zoek ik op, net op tijd om vandaag een lijstje te posten? ;)

• Geweldig
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Gesproken over Japanse bands ik was in een uitverkochte dbs gisteren voor Melt Banana. Wel fijn dat in de nieuwe db's uitverkocht betekend dat het goed druk is maar achter de zaal altijd nog genoeg ruimte is als je gewoon rustig zonder teveel mensen om heen wilt staan.

Voorprogamma The wacko's probeerde te balanceren op gemaakte chaos en echte chaos waar het 2de toch wat de overhand neemt. Leuk die punky trombone/sitar gedreven gebroken noise-punk maar als je daarna 5 minuten je al out of tune gitaar gaat stemmen voelt het eerst als iets dat bij de performance hoort maar als je bandleden er duidelijk ook niet blij mee zijn misschien dan maar doorspelen. Leuk dat DB's altijd voor voorprogramma's uit hun eigen oefenruimtes put maar dit mocht daar wat langer blijven ook al heeft het wel iets.

Melt Banana was voor mij de laatste keer 16 jaar geleden in de oude locatie van db's dus werd weer eens tijd. Yasuko Onuki heeft nu een soort tablet om haar hand voor effecten uit de computer, ook al weet ik niet hoeveel het doet en het ziet er vooral leuk uit met de lichten, en voor de rest is er heel weinig veranderd aan de band. Backing track, Agata met zijn mondkapje die los op gitaar gaat en natuurlijk de typische vocalen in perfect geluid met een top publiek waar ook behoorlijk wat jongeren in stonden. 1 uur vol met de typische Melt Banana noise-rock met wat elektronische breaks, een devo cover en een eindeloze golf energie. Unieke band ga dit zien als je kan op LGW.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread