Live is Live 2024

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Zo en dan weer gewoon over het festival:

Ik blijf het toch gek vinden dat er zoveel kaarten over zijn.
Het is toch een hele goede line up?
Als je deze namen op een een ander bestaand festival (van vergelijkbare grote) zet verkoop het volgens mij zo uit.
Is de marketing dan zo slecht? of toch nog wat te nieuw?
Het kan toch niet dat iedereen die golden circle zo'n issue vindt. 99% is daar niet bewust mee bezig.

Ook opvallend dat de vrijdag het zo veel beter doet dan de zaterdag en zonder, is the national dan echt zo veel groter dan die andere namen?

Oke, weer even genoeg getypt, nu lekker gaan inluisteren voor de vrijdag en zaterdag (lees: the national op repeat en af en toe iets anders voor de afwisseling)
Persoonlijk trekt het me niet omdat er naast de sterke namen veel matige opvulling staat. Die vrijdag lijkt me best interessant, maar ik ga niet een uur naar Passenger zitten luisteren zonder alternatieven. Op alle dagen staan 4/5 namen die ik graag zou zien, maar evenzoveel namen die me totaal niet trekken. Normaliter heb je dan genoeg alternatieven, hier niet. Dan ga ik wellicht liever naar een zaalshow.

De golden circle is dan iets wat ook een laatste zetje geeft om definitief niet te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
784
729
Persoonlijk trekt het me niet omdat er naast de sterke namen veel matige opvulling staat. Die vrijdag lijkt me best interessant, maar ik ga niet een uur naar Passenger zitten luisteren zonder alternatieven. Op alle dagen staan 4/5 namen die ik graag zou zien, maar evenzoveel namen die me totaal niet trekken. Normaliter heb je dan genoeg alternatieven, hier niet. Dan ga ik wellicht liever naar een zaalshow.

De golden circle is dan iets wat ook een laatste zetje geeft om definitief niet te gaan.
Als je 4/5 namen wilt zien, kan je toch al een dagje mooi vullen, nee?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Als je 4/5 namen wilt zien, kan je toch al een dagje mooi vullen, nee?
The National ga ik op DTRH voor de tweede keer zien. Ben Howard heb ik al twee keer gezien. Tamino zie ik op BKS waarschijnlijk voor de vierde keer. Arooj Aftab zag ik al eens. 90 euro voor herhaling, Alvvays en filler vind ik dan net te veel. Zonder filler zou het me wellicht net over de streep trekken.

Op zondag zou ik graag eens The Smashing Pumpkins zien. Interpol zag ik al twee keer en Mogwai ook eens. Omdat de rest me absoluut niet aanspreekt, ben ik eerder geneigd naar Ahoy te gaan voor The Smashing Pumpkins + Interpol. De zaterdag spreekt me in zijn geheel niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
107
124
The National ga ik op DTRH voor de tweede keer zien. Ben Howard heb ik al twee keer gezien. Tamino zie ik op BKS waarschijnlijk voor de vierde keer. Arooj Aftab zag ik al eens. 90 euro voor herhaling, Alvvays en filler vind ik dan net te veel. Zonder filler zou het me wellicht net over de streep trekken.

Op zondag zou ik graag eens The Smashing Pumpkins zien. Interpol zag ik al twee keer en Mogwai ook eens. Omdat de rest me absoluut niet aanspreekt, ben ik eerder geneigd naar Ahoy te gaan voor The Smashing Pumpkins + Interpol. De zaterdag spreekt me in zijn geheel niet aan.
Ik vind de zaterdag juist interessant, kan heel goed worden of helemaal niks :) spannend.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Ik vind de zaterdag juist interessant, kan heel goed worden of helemaal niks :) spannend.
Ik vind Editors juist zo'n bizar constante band dat ik ze saai vind om vaker te zien. Dan heb ik liever een band die de ene keer een trainwreck is en de andere keer briljant (kuch Parquet Courts op Valkhoffestival kuch).

Misschien moet ik ook gewoon minder vaak naar festivals/concerten gaan. Als ik het gros van de grote namen op Live Is Live nog niet eerder had gezien, was ik waarschijnlijk gewoon gegaan.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
574
423
Ik vind Editors juist zo'n bizar constante band dat ik ze saai vind om vaker te zien. Dan heb ik liever een band die de ene keer een trainwreck is en de andere keer briljant (kuch Parquet Courts op Valkhoffestival kuch).

Misschien moet ik ook gewoon minder vaak naar festivals/concerten gaan. Als ik het gros van de grote namen op Live Is Live nog niet eerder had gezien, was ik waarschijnlijk gewoon gegaan.
Ik zou vooral niet naar minder festivals/concerten gaan, lijkt me een slecht plan, ahah.
Maar wat je hier voor benoemd, dat geldt dan voor bijna alle festivals de laatste tijd toch?
Niet alleen specifiek voor Live is Live
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.765
2.347
Ik zou vooral niet naar minder festivals/concerten gaan, lijkt me een slecht plan, ahah.
Maar wat je hier voor benoemd, dat geldt dan voor bijna alle festivals de laatste tijd toch?
Niet alleen specifiek voor Live is Live
Oh absoluut, maar op BKS, DTRH en Lowlands heb je een stuk meer podia waardoor je altijd wel ergens terecht kan. Daarnaast lijkt me het terrein / de sfeer prettiger, waardoor het minder erg is als je de tijd moet doden tussendoor.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
260
168
Ik vind het ook wel een vrij mooie line-up, maar er zit niks tussen wat me verrast, weinig dat ik nog niet gezien heb en elke dag afzonderlijk is net te zwak om er 90 euro voor te betalen (zeker de zaterdag). Pak er de beste namen uit, zet ze op dezelfde dag en je hebt één (of in het beste geval anderhalve) festivaldag waarvoor ik zou betalen. Ook even vermelden dat ik Tamino ongelooflijk over het paard getilde baggermuziek vind, gewoon omdat het kan.

Verder heb ik geen idee wat de identiteit van dit festival zou moeten zijn, heel erg sympathiek komt het in ieder geval niet echt bij me over. In de boekingen vind ik ook niet echt een visie terug (vorige 2 edities al helemaal niet), maar ik vermoed dat ze zich dit jaar niet op tieners richten.

Maar gelukkig heeft GVA me aan tickets geholpen, dus ik ga het wel beleven :)
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
280
325
Wat ook wel meespeelt voor mij is dat er beperkte campingmogelijkheden in de buurt zijn. De prijzen van een simpel hostel zijn tegenwoordig al niet leuk meer en afstand is eigenlijk net te groot om op en neer te gaan elke dag. Dat en het beperkt aantal podia zou me niet overhalen als ik er nog een combiticket bij moest kopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Vorig jaar weinig jongeren. Doelgroep: 30-60 jaar. Zelf vond ik het wel een rustig festival. Geen zatte toestanden, proper en respectvol.
Oh, dat is wel nog hoger dan ik verwachtte. Beetje OLT Rivierenhof publiek dan.

Hoop dat dit niet nefast is voor de sfeer tijdens de shows. Die was in de Ziggo tijdens de National top, hopelijk hier minstens even uitbundig.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
260
168
In OLT heb ik werkelijk nog geen enkel concert meegemaakt waarbij het publiek in mijn buurt het niet voor mij verpest heeft: heel de tijd lullen en over en weer lopen voor bier, alsof ze toevallig op een festival beland zijn waar een artiest speelt die hen niet boeit, zelfs op de eerste rijen. Kan natuurlijk ook kloppen voor live is live, met al die gratis bezoekers :)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
574
423
29 hier, bij the national in Zeebrugge met live is live was de sfeer goed, behalve 2 zatten Belgen naast ons. Ook wel de Belgian disease zoals ik die twee mensen noemen xD

Op een duur heb ik ze maar aangesproken en dat doe ik nooit, en later mensen om ons heen en hun eigen familie/vrienden ook nog, toen gingen ze eindelijk naar achteren. We waren toen bijna aan het juichen met het publiek rondom ons heen xD
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Oh, dat is wel nog hoger dan ik verwachtte. Beetje OLT Rivierenhof publiek dan.

Hoop dat dit niet nefast is voor de sfeer tijdens de shows. Die was in de Ziggo tijdens de National top, hopelijk hier minstens even uitbundig.
Bij The War On Drugs en Balthazar was het publiek in ieder geval uitbundig. In die mate dat het afstraalde op de artiesten en hun zichtbare spelplezier.

Ondanks alle wedstrijden en werk-events gaat de meerderheid van de vrijdagbezoekers gewoon betaald hebben om The National te zien. Tel daar de speciale band tussen België en The National + de setting (zonsondergang in een vijverpark) bij op, en de ingrediënten zijn er voor een goede show.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken