Pinkpop 2024

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Over het gemak van het digitale bandje zullen de meningen wel blijven verschillen (ik vind het super makkelijk). Voor groepen heeft Rock Werchter dit jaar dit bedacht:

Leg je graag met je vrienden een ‘potje’? Kies dan voor de groupie card! In plaats van elk afzonderlijk Coins op het polsbandje in te laden, worden gezamenlijk aangekochte Coins verzameld op een kaart die jullie delen. De groupie card is beschikbaar aan elke top-up kassa. Een minimum top-up van 10 Coins is vereist voor het verkrijgen van deze card. Nu enkel nog bepalen wie de drank gaat halen
Ook met zo’n groupie card is ‘t maar lastig naar mijn mening. Niet iedereen drinkt even veel, sla je een rondje over en/of de rest haalt vaker. Is ‘t nog steeds a relaxt. Met munten heb je veel meer inzicht in wat je gebruikt hebt en nog hebt is veel makkelijker te zien.

Als ze bij de dranken en ‘t eten de munt prijs aanhouden zou ‘t al veel beter zijn. Met de 3,2 munt/coins weet je echt niet meer wat ‘t kost en je houd coins over waar je niks aan hebt. Overgehouden munten kun je nog wat voor halen een loempia of iets dergelijks. Met 0,3 coin kun je niks en is geld wat je kwijt bent
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Ook met zo’n groupie card is ‘t maar lastig naar mijn mening. Niet iedereen drinkt even veel, sla je een rondje over en/of de rest haalt vaker. Is ‘t nog steeds a relaxt. Met munten heb je veel meer inzicht in wat je gebruikt hebt en nog hebt is veel makkelijker te zien.

Als ze bij de dranken en ‘t eten de munt prijs aanhouden zou ‘t al veel beter zijn. Met de 3,2 munt/coins weet je echt niet meer wat ‘t kost en je houd coins over waar je niks aan hebt. Overgehouden munten kun je nog wat voor halen een loempia of iets dergelijks. Met 0,3 coin kun je niks en is geld wat je kwijt bent
Met 0.3 coins kan je mayonaise kopen. ;) En er staat ook een prijslijst in Euro's naast het aantal coins.

Ze zouden een swipe functie moeten installeren zodat je net als met bonnetjes van iedereen die dorst heeft een coin kan vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Dit klopt niet trouwens, je kunt gewoon 0,7 munt kopen om op 1 te komen zodat je je saldo op kunt maken (tenminste, op graspop en werchter is dit mogelijk in ieder geval)
Ok, maar al met al ook een hoop gedoe. Zou moeilijk is ‘t toch niet om coin prijs aan te houden.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
472
815
Vond de betaalmethode op Sziget met je armband juist ideaal. Niet in de rij staan voor muntjes, maar via je app er eenvoudig geld opzetten, snel betalen en je kreeg al je geld automatisch teruggestort. Plus dat ik normaal altijd wat muntjes kwijt raak, daar heb je met zo'n bandje geen last van.

Vind het zonde dat het in Nederland op de grote festivals allemaal maar lang duurt om dit soort innovaties toe te passen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Ook met zo’n groupie card is ‘t maar lastig naar mijn mening. Niet iedereen drinkt even veel, sla je een rondje over en/of de rest haalt vaker. Is ‘t nog steeds a relaxt. Met munten heb je veel meer inzicht in wat je gebruikt hebt en nog hebt is veel makkelijker te zien.

Als ze bij de dranken en ‘t eten de munt prijs aanhouden zou ‘t al veel beter zijn. Met de 3,2 munt/coins weet je echt niet meer wat ‘t kost en je houd coins over waar je niks aan hebt. Overgehouden munten kun je nog wat voor halen een loempia of iets dergelijks. Met 0,3 coin kun je niks en is geld wat je kwijt bent
Daarom hebben we in onze groep bierplicht.

En ik heb liever dat zaken 3,4 coins kosten ipv 3,5. En als dat betekent dat je 0,3 overhoudt, so be it.
Bijhouden hoeveel je hebt, is ook niet zo moeilijk. Bij iedere keer afrekenen kun je dat zien.
Ik heb ook wel eens na een festival een strip drankbonnen uit mijn tas gehaald of nog een paar muntjes uit mijn broekzak.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
555
410
Daarom hebben we in onze groep bierplicht.

En ik heb liever dat zaken 3,4 coins kosten ipv 3,5. En als dat betekent dat je 0,3 overhoudt, so be it.
Bijhouden hoeveel je hebt, is ook niet zo moeilijk. Bij iedere keer afrekenen kun je dat zien.
Ik heb ook wel eens na een festival een strip drankbonnen uit mijn tas gehaald of nog een paar muntjes uit mijn broekzak.
Bierplicht zou deel van de randvoorwaarden moeten zijn dat je mee mag met de groep, haha.
Al hebben veel vriendengroepen (mijn vriendengroep ook) altijd die jongen die geen rondje geeft:ROFLMAO:
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Zou toch wat zijn Tino Martin in het voorprogramma van Calvin Harris....
 
Laatst bewerkt:

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
365
296
Zou toch wat zijn Tino Martin in het voorprogramma van Calvin Harris....
Tsja, als je het zo gaat bekijken stond vorig jaar Lil Kleine in het voorprogramma van Pink en Rene Froger in het voorprogramma van de Red Hot Chili Peppers.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Vond de betaalmethode op Sziget met je armband juist ideaal. Niet in de rij staan voor muntjes, maar via je app er eenvoudig geld opzetten, snel betalen en je kreeg al je geld automatisch teruggestort. Plus dat ik normaal altijd wat muntjes kwijt raak, daar heb je met zo'n bandje geen last van.

Vind het zonde dat het in Nederland op de grote festivals allemaal maar lang duurt om dit soort innovaties toe te passen.
Wat was het leven ook zwaar he? In de rij staan voor muntjes, of voor tickets, te lang moeten wachten op een biertje!
Snap die haast en digitalisering niet zo goed.. het is toch juist ook weer leuk om een praatje te maken en nieuwe mensen te leren kennen in de rij..
En mocht je een praatje maken voor bij een concert is het toch makelijk om ook voor een ander te halen "hier heb je een muntje"

Ahfijn het is aftellen geblazen..
Kijken wanneer er bier in de reclame is voor op de camping 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Wat was het leven ook zwaar he? In de rij staan voor muntjes, of voor tickets, te lang moeten wachten op een biertje!
Snap die haast en digitalisering niet zo goed.. het is toch juist ook weer leuk om een praatje te maken en nieuwe mensen te leren kennen in de rij..
En mocht je een praatje maken voor bij een concert is het toch makelijk om ook voor een ander te halen "hier heb je een muntje"

Ahfijn het is aftellen geblazen..
Kijken wanneer er bier in de reclame is voor op de camping 😁
Precies dat helemaal mee eens. In de rij staan voor munten en/of bar en praatje maken is meer waard. Alles moet maar gedigitaliseerd worden, ze gaan er allemaal maar vanuit dat iedereen er handig in is en ‘t kan. En smartphone heeft

Zo ook die mobiel only tickets, print mijn kaartje ‘t liefst nog gewoon uit. Liggen in la op volgorde zo veel meer inzicht in waar ik heen ga en kaartje is. Je mobiel moet nog genoeg zijn batterij hebben en als je ‘m vergeten bent of nog erger verloren bent heb je geen kaartje meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
472
815
Ik snap die angst voor verandering niet zo, maarja.

Ik zal wel eerlijk toegeven dat ik voordat ik naar Sziget ging ook erg sceptisch was, maar uiteindelijk toch verrast was over hoe veel voordelen het had t.o.v. het munten systeem.

Dus wie weet dat het voor jullie uiteindelijk ook verrassend goed werkt zodra ze zoiets gaan invoeren. Want ik denk wel dat binnen nu en een aantal jaar de meeste festivals van de munten zijn afgestapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo, Bob105 en Timmetje

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Dat geldt voor een fysiek kaartje net zo.
Als je fysiek of uitgeprint kaartje kwijt ben of vergeten ben kun je ‘m nog in account op mobiel laten zien. Met mobiel only en zonder werkende telefoon is ‘t een gedoe om bij ingang te bewijzen dat je kaartje hebt.

Het is niet de angst voor verandering, dat is de tijd. Maar het is bij mij gewoon waarom ‘t allemaal maar digitaal en zo genaamd makkelijker moet terwijl dit zeker niet altijd ‘t geval is. Digitalisering wordt je opgedrongen en je moet ‘t ermee doen of je wilt of niet.
 
Laatst bewerkt:

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Ik snap die angst voor verandering niet zo, maarja.

Ik zal wel eerlijk toegeven dat ik voordat ik naar Sziget ging ook erg sceptisch was, maar uiteindelijk toch verrast was over hoe veel voordelen het had t.o.v. het munten systeem.

Dus wie weet dat het voor jullie uiteindelijk ook verrassend goed werkt zodra ze zoiets gaan invoeren. Want ik denk wel dat binnen nu en een aantal jaar de meeste festivals van de munten zijn afgestapt.
Tuurlijk zal het uiteindelijk voor mij ook wel gaan werken!
En er zijn ook vele goede veranderingen doorgevoerd maar ben nogal nostalgisch aangelegd 😁
Stage 4 ipv openlucht bioscoop was een goede (jammer dat ze het weer hebben aangepast en dat het niet meer een tent is)
Wisselcoins prima als de wereld er beter van word (wat ik mij wel afvraag) gewoon doen.
Maar de luxe en gemaks veranderingen ik hou er niet van!
Paradiso voor de perspresentatie,
In de rij voor de free record shop een kaartje te bemachtigen!
Een nacht voor de poort trotseren om een plekje op camping A te bemachtigen, tent op zetten en de sporthal in voor een boekje en bandje vervolgens muntjes kopen voor dag 1, nog even een paar biertjes bij de tent en we kunnen richting terrein.
Eenmaal bij de trap (ook niet meer) naar beneden gelopen proost je met elkaar "we hebben het weer voor elkaar gebotst"
 
  • Leuk
Waarderingen: D02 en RalphiePinkpop

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Als je fysiek of uitgeprint kaartje kwijt ben of vergeten ben kun je ‘m nog in account op mobiel laten zien. Met mobiel only en zonder werkende telefoon is ‘t een gedoe om bij ingang te bewijzen dat je kaartje hebt.
Dan log je toch even op een mobiel van een ander in? Als je je echte fysieke kaartje (dus geen eticket) kwijt bent heb je een probleem. Voor de rest is het apen en beren zien want er is altijd een oplossing.

Het is niet de angst voor verandering, dat is de tijd. Maar het is bij mij gewoon waarom ‘t allemaal maar digitaal en zo genaamd makkelijker moet terwijl dit zeker niet altijd ‘t geval is.
Vrijwel altijd wel imo. Digitaal betalen, digitale tickets zodat er minder geprint wordt, shirtje vooraf al kopen en bij de Ziggo merch stand afhalen.... mooie ontwikkelingen.

In de rij voor de free record shop een kaartje te bemachtigen!
Ik mis de Free Record Shop ook. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken