Best Kept Secret 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik vind het vooral gek en een beetje verontrustend dat Vampire Weekend nog niet uitverkocht is. Hebben sowieso het AOTY tot nu toe gemaakt wat mij betreft, dus aan de kwaliteit zal het niet liggen. Wat mij ook gewoon een nog grotere en bekendere band dan Fontanes, niet?
Het is een aardig fijn album maar AOTY? Het is voor mij niet eens het Album of the Month haha. De hoge verwachtingen voor mij niet volledig ingelost iig. Vooral de eerste helft was erg fijn.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.773
2.359
Sky Ferreira was een totaal fiasco !

Zo blij dat ik die treinramp vanop de tweede rij heb mogen aanschouwen...
Het was een fiasco. Het was een treinramp. Maar wel met een gouden randje, want er sijpelde ondanks alles wel wat door van haar kwaliteit (en die van haar band) en de sterke songs. Moet zeggen dat ik er nog best erg van genoten heb, toen het eenmaal begonnen was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.710
Het is een aardig fijn album maar AOTY? Het is voor mij niet eens het Album of the Month haha. De hoge verwachtingen voor mij niet volledig ingelost iig. Vooral de eerste helft was erg fijn.
Tot nu toe wel ja. Had er eigenlijk lage verwachtingen voor, maar vind hem van begin tot eind echt ijzersterk. Lekker beknopt, met misschien wel de allerbeste nummers, Mary Boone en Hope, net in de tweede helft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
380
303
Tot nu toe wel ja. Had er eigenlijk lage verwachtingen voor, maar vind hem van begin tot eind echt ijzersterk. Lekker beknopt, met misschien wel de allerbeste nummers, Mary Boone en Hope, net in de tweede helft.
Mary Boone is echt een van m'n favorieten nummers die uit is gekomen dit jaar. Die liveversie op Youtube is ook genieten, heel erg benieuwd naar eind dit jaar!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.612
2.096
Tot nu toe wel ja. Had er eigenlijk lage verwachtingen voor, maar vind hem van begin tot eind echt ijzersterk. Lekker beknopt, met misschien wel de allerbeste nummers, Mary Boone en Hope, net in de tweede helft.
Hope heeft zich bij mij inmiddels ook ontpopt tot één van de favorieten. Ben heel blij met het album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.710
Ik wil elke vrijdag nieuwe albums ontdekken maar vaak gebeurt het dat ik die dan halfweg uitzet en toch weer Only God Is Above Us aanzwengel.

Maar ooit ga ik die nieuwe van English Teacher en Taylor Swift uitluisteren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Tot nu toe wel ja. Had er eigenlijk lage verwachtingen voor, maar vind hem van begin tot eind echt ijzersterk. Lekker beknopt, met misschien wel de allerbeste nummers, Mary Boone en Hope, net in de tweede helft.
Misschien nog maar eens een goede kans geven dan. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Het was een fiasco. Het was een treinramp. Maar wel met een gouden randje, want er sijpelde ondanks alles wel wat door van haar kwaliteit (en die van haar band) en de sterke songs. Moet zeggen dat ik er nog best erg van genoten heb, toen het eenmaal begonnen was.
Ik blijf 'Night Time, My Time' een geweldige plaat vinden en ik keek heel erg uit naar dit optreden. Maar ook toen het eenmaal (twintig minuten later dan gepland) begonnen was, vond ik dit echt een van de meest vreemde, tragische shows die ik ooit heb gezien.

Die totaal ontredderde onzekerheid van haar op dat podium... Dat ongemakkelijke geschuifel tussen de nummers door, het inzetten van het volgende nummer steeds maar uitstellen door toch nog maar een slokje van haar drankje te gaan nemen... Dat gekonkelfoes met haar muzikant (met haar hand voor haar mond, alsof wij vanuit het publiek zouden kunnen horen wat ze zegt, of zouden kunnen liplezen...), alsof ze ter plekke de setlist aan het verzinnen waren... Haar verwoede pogingen om het allemaal op de techniek te steken door de halve tijd op haar in-ear monitor te wijzen...

Het was echt raar allemaal. En triestig dat haar management haar in die toestand op tournee had laten vertrekken.

En dan had je nog iemand uit het publiek die "Sky, ben je OK ?" riep, naar analogie met de campagne tegen ongewenste intimiteiten die tijdens BKS2022 liep. Dat ze dan later in haar set ook het nummer "Nobody Asked Me If I Was OK" nog kneitervals bracht, maakte het absurdistische feetje echt helemaal af.
Of nee wacht, toch niet. Daarna sloot ze nog af met 'Everything Is Embarrassing'.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
394
313
Ik wil elke vrijdag nieuwe albums ontdekken maar vaak gebeurt het dat ik die dan halfweg uitzet en toch weer Only God Is Above Us aanzwengel.

Maar ooit ga ik die nieuwe van English Teacher en Taylor Swift uitluisteren.
Die van English Teacher is denk ik tot nu toe mijn AOTY. Sprints en inderdaad Vampire Weekend zijn ook erg prettig (en De Baron, Royel Otis, Bill Ryder-Jones...)
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
260
168
Het was een fiasco. Het was een treinramp. Maar wel met een gouden randje, want er sijpelde ondanks alles wel wat door van haar kwaliteit (en die van haar band) en de sterke songs. Moet zeggen dat ik er nog best erg van genoten heb, toen het eenmaal begonnen was.
En ook superlief dat ze speciaal 20 minuten gewacht heeft om te beginnen tot ik ik de tent gearriveerd was 🥰
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
217
189
Het is een aardig fijn album maar AOTY? Het is voor mij niet eens het Album of the Month haha. De hoge verwachtingen voor mij niet volledig ingelost iig. Vooral de eerste helft was erg fijn.
Ik ben niet eens een Vampire Weekend fan (althans, inmiddels misschien wel. maar ik heb ze op een tweetal hits na eigenlijk nooit echt geluisterd), maar voor mij is het op dit moment ook nog gewoon AOTY. En zelfs ook mijn meest geluisterde album dit jaar (al wordt dat wel al bijna ingehaald door het nieuwe Bladee album).

Met een aantal nieuwe albums op komst zal dit misschien niet zo blijven, maar op zijn minst top 5. Wel mee eens dat de eerste helft net iets sterker is.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Timmetje

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Waarom denken jullie dat de 2 TBA's nog niet ingevuld zijn?

Zouden deze nog niet bekend gemaakt mogen worden? En als dat het geval is zal het haast toch geen Nederlands of Belgisch "opvulsel" zijn? Iemand die een goed beredeneerde gok kan doen? Ik verwacht wel een een internationale act op de TWO spot. De Casbah zie ik nog wel een klein BE of NL bandje worden.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.263
2.203
Waarom denken jullie dat de 2 TBA's nog niet ingevuld zijn?

Zouden deze nog niet bekend gemaakt mogen worden? En als dat het geval is zal het haast toch geen Nederlands of Belgisch "opvulsel" zijn? Iemand die een goed beredeneerde gok kan doen? Ik verwacht wel een een internationale act op de TWO spot. De Casbah zie ik nog wel een klein BE of NL bandje worden.
Die TWO-spot is een bijzondere. Afgelopen jaren stond op die plek:
2023: Sarah Neutkens & Kamerata Zuid
2022: Amenra
2019: Julia Holter
2018: Khruangbin (dat was nadat Joep Beving op Four stond)

Ik denk dat het geen toeval is dat die plek nog vrij is en dat BKS daar nog een plannetje mee heeft. Kan me niet voorstellen dat het 'gewoon' een bandje wordt. Ik zou weer iets neo-klassieks of zo verwachten.

Casbah verwacht ik iets kleins.
 
  • Geweldig
Waarderingen: koekebakker

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.710
Die van English Teacher is denk ik tot nu toe mijn AOTY. Sprints en inderdaad Vampire Weekend zijn ook erg prettig (en De Baron, Royel Otis, Bill Ryder-Jones...)
Die 3 laatste moet ik dan zeker nog eens checken.

Voor mij staan Vampire Weekend, Mannequin Pussy, The Smile, Kali Uchis en The Bony King Of Nowhere bovenaan tot nu toe. Maar goed, dit hoort in een ander topic zeker.
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
Die TWO-spot is een bijzondere. Afgelopen jaren stond op die plek:
2023: Sarah Neutkens & Kamerata Zuid
2022: Amenra
2019: Julia Holter
2018: Khruangbin (dat was nadat Joep Beving op Four stond)

Ik denk dat het geen toeval is dat die plek nog vrij is en dat BKS daar nog een plannetje mee heeft. Kan me niet voorstellen dat het 'gewoon' een bandje wordt. Ik zou weer iets neo-klassieks of zo verwachten.

Casbah verwacht ik iets kleins.

Ik was in 2022 van te voren wat sceptisch over het feit dat Amenra al zo vroeg stond, maar na 1 minuut in de show vond ik het al een hele goede zet van BKS. Achteraf een van de beste shows van dat weekend
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.263
2.203
Er is nog een TBA op het programma. In de pdf (niet in de app) staat er iedere dag van 22.30 tot 23.30 in Playground Love een TBA in het programma. Is tijdens de headliner, dus dit zal in de praktijk niets boeiends zijn.
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
155
300
Ik zien in het blokkenschema dat BKS niet echt geleerd heeft van de soundbleed van the Floor bij de set van Nick Cave. Tijdens de headliners is er ook dit jaar een vol programma met gast-dj's bij the Floor. Dat maakt niet zoveel uit als Justice of Disclosure op ONE staat, maar bij de rustige momenten bij Paolo Nutini wil je niet dat het moment verpest wordt omdat er een Chew Chew op the Floor staat.

En natuurlijk is een Nutini geen Cave of Radiohead (waar het juist wel magisch was omdat het tijdens Exit Music doodstil was), maar ook bij Nutini verpest dit op voorhand al wat hoogtepunten in zijn set.

Daarnaast hoop ik op een bos-dj-verbod, toch op zijn minst tijdens PJ Harvey.
Ik ga altijd graag naar The Floor, dus voor mij mag ie doorgaan. Maar ik snap het probleem.

Ik sprak eens de man die verantwoordelijk is voor al het geluid op BKS, als in hij stuurt de boel aan en zorgt voor onderlinge afstemming. Hij vertelde me uitgebreid hoe ze dat bij Radiohead hadden aangepakt. Ik weet niet meer van wie dat idee kwam dat het stil moest zijn op BKS tijdens dat optreden, zou goed van Radiohead zelf kunnen zijn. In ieder geval hadden alle dj's en andere locaties met geluid de opdracht dat volume lager te zetten – vandaar dat je toen ook SSSSTTT Paul had op dat tijdslot. Andere concerten waren er in. mijn herinnering niet. Daarnaast hadden ze vrienden en collega's in het publiek de opdracht gegeven telkens na een liedje om stilte te vragen, ook ssssssttt dus, zodat ook vanuit het publiek er geen geluid kwam.
En het werkte, want het was een legendarisch concert. Waarbij ik ook één keer toch flink moest lachen toen een persoon tussen twee liedjes in hard riep: En nu met z'n allen!
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
155
300
Ja, snap dat niet goed. Want Vampire Weekend heeft toch een pak meer breed gedragen 'hits' da Fontaines. Pakweg m'n vriendin heeft nog nooit van Fontaines gehoord, maar ze kan we heel Holiday of A-Punk meebrullen.

En ook net die vele jaren tussen de shows zou ik toch aanzien als een USP voor die band.
Hits van 10 jaar geleden. En van de liedjes daarna?
Ik vind Fontaines veruit de meest opwindende band van het moment. Mijn smaak natuurlijk, maar ik denk dat dat toch wel een breder gedragen gevoel is. Zie ook de vette remixen die ze kunnen laten maken door Orbital en Soulwax.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken