Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Heel lekker weer inderdaad.
Misschien vind ik deze nog wel beter dan de eerste single, iets meer de typische sound van E-L-R, meen ik?
Maar daarvoor moet ik ze nog eens allebei wat vaker en achter elkaar luisteren.
Ja deze heeft meer die drone-achtige sound waar ze wel vaker gebruik van maken. Bijvoorbeeld bij hun, denk ik, bekendste nummer: Opiate The Sun.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: B0G5 en MetalLimbo
Beartooth in 2023 in een uitverkochte ancienne Belgique. In 2024 2 keer uitverkocht en dan in 2026 maar voor de helft verkocht? Ik snap niet hoe die plots 3/4 van hun publiek verloren zijn.

Beartooth in 2023 in een uitverkochte ancienne Belgique. In 2024 2 keer uitverkocht en dan in 2026 maar voor de helft verkocht? Ik snap niet hoe die plots 3/4 van hun publiek verloren zijn.
In nederland hetzelfde idd. Die deden een dubbele show in 013. 1 avond was uitverkocht en 1 dichtbij uitverkocht. Dus ik dacht die gaan volgende tour de afaslive uitverkopen (evenveel capaciteit als 2x 013) en graspop headlinen, maar toen opeens terug naar 1x de 013

Zou het bijna denken, maar dan zou dat toch heel jammer zijn. De show was weer goed. Nieuwe album is ook goed.

Denk dat de conservatievere metalheads nog wel kunnen omgaan met homoseksualiteit zolang het subtiel is en ze het kunnen negeren, maar Shomo is uit de kast gekomen als de queerste queer die ooit gequeert heeft en blijkbaar kunnen er daar een hoop niet tegen (al zou ik denken dat het dan vooral over online haters zou gaan en niet over echte Beartooth-fans, vond het persoonlijk geen al te grote verrassing toen Caleb uit de kast kwam).

Ben zeker niet 's werelds grootste Beartoothkenner of -fan, maar ik vind ze eerlijk gezegd met elk nieuw album wat matiger worden.

Maar goed, evolueren van een rauwe unieke sound naar gepolijste onderling inwisselbare meezingers, dat is iets wat elke metalcore-band op een bepaald moment blijkbaar verplicht móet doen als ze 10-15 jaar bestaan en naar headliner willen evolueren.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread