Eens.een aantal maatregelen hadden wellicht een dagje eerder gemogen, maar verder begrijp ik de kritiek niet zo
er waren genoeg waterpunten dat je nooit in de rij moest staan, je mocht flesjes mee naar binnen nemen, er was gratis zonnebrand en ze hebben extra ventilatoren in de tenten geinstalleerd waardoor het een stuk beter uit te houden was. er stonden mensen het publiek nat te spuiten op een aantal plekken, bij alle buitenpodia stonden mistkanonnen
enkel schaduw had wat beter gekund maar lijkt me best lastig om voor elkaar te krijgen zo last minute.
vrijwel alles in dat Jera hitteplan is ook geïmplementeerd door graspop (wellicht zelfs meer), en ja bepaalde dingen zoals de waterpunten hadden er wel 1 dag eerder mogen staan maar vind de negativiteit wat overdreven.
Veel van de maatregelen hadden ze zeker al van tevoren kunnen en moeten treffen, en op de eerste dag implementeren.
Maar ik vind uiteindelijk dat ze alles naar omstandigheden best goed hebben opgelost (zij het wat laat).
Meer schaduwplekken zijn natuurlijk altijd welkom, maar waren volgens mij niet echt ondermaats.
Ik en met name mijn vrouw hebben ook regelmatig wat schaduw opgezocht, en overal op ieder moment van de dag vrij makkelijk een prima zitplek kunnen vinden (en dan bedoel ik een bankje, ik ga nooit op de grond zitten).
Je kunt natuurlijk ook geen heel festivalterrein overkappen of volplanten met bomen ofzo.
Extreme weersomstandigheden hebben nu eenmaal ook altijd bij festivals gehoord, dat is gewoon inherent.