Festileaks Draft XV: Best of 2024: De presentaties

Oasiss

Headliner
4 okt 2016
5.431
6.355
Dit topic dus uitsluitend voor de presentatie van ieders festival.
Ik verwacht wel dat vandaag de laatste rond wordt afgerond en vanaf dat moment mag hier gepresenteerd worden. Laten we, gelet op de naderende feestdagen, voor nu het volgende uitgangspunt hanteren:

- presenteren tot en met 31/12;
- daarna tot en met 7/1 stembussen open en
- op 8/1 de bekendmaking van het beste van '24.

Mochten de presentaties ons om de oren vliegen straks en het wenselijk is data naar voren te halen, komen we daar wel uit :).

Benieuwd naar alle mooie festivals!

ftlm25-banner-v2.jpg

FROM THE LIONS MOUTH
"the best of 2024 draft"

Meteen met de deur in huis:
Mijn concept was om mijn boekingen te doen op volgorde van mijn ‘favoriete concerten van 2024’-eindejaarslijst.

Wat veel mensen niet weten, is dat From the Lions Mouth volledig door één persoon wordt georganiseerd (en dat ben ik). Speciaal voor deze "Best of 2024"-draft ben ik dit jaar op pad gegaan om te bepalen welke artiesten naar mijn mening de beste live-optredens hebben gegeven. Mijn volledige eindejaarslijst kun je bekijken in het daarvoor bedoelde topic, met de namen van de artiesten die ik heb weten te boeken aangegeven. Ik heb die lijst dus van boven naar beneden afgewerkt voor mijn exclusieve en vrije boekingen, waardoor er enkele namen tussen staan die ik normaal niet zou hebben geboekt. Deze editie van FTLM draait dus niet om de grootste namen, maar om de kwaliteit die zij dit jaar op het podium hebben laten zien.

Vanwege mijn zelfopgelegde regels heb ik niet strategisch of gebalanceerd kunnen boeken. Zo heb ik geen ‘goede vondsten’ kunnen boeken die alleen een shows van drie nummers in Japan hebben gespeeld. Ook was ik niet uitgenodigd voor die bruiloft in India waar Rihanna optrad. Helaas dit jaar dus niet de grootste/zeldzaamste namen op FTLM, maar ik hoop toch een aantal tickets te verkopen op basis van de kwaliteit van de acts!

Zie hieronder mijn poster en hier mijn clashfinder!

ftlm25-poster-v3.jpg

Fijne feestdagen alvast!​

MadMandraMeeting: alle namen
Na de exclusieve boekingen had de organisatie al een opperbest gevoel, maar nog 21 extra acts werden aan de line-up toegevoegd. Hieronder kan u de nieuw geboekte acts per dag terugvinden:
  • Vrijdag: Portland, Glass Beach, Amence, Ruby Waters, CHINCHILLA
  • Zaterdag: ILA, Chloe Adams, Porcelain Id, Heartworms, Being Dead, The Bug Club
  • Zondag: Gestapo Knallmuzik, Brihang, Lil Yachty, The K's, STONE, Poppyshow, THAMES, Bankzitters, Donnie, Krezip
GeneratedFestivalPoster-Hi-Res-min (1).png

MadMandraMeeting: dag per dag
We overlopen kort even dag per dag, die steeds van 14u30 tot 01u00 loopt. Uren van pure kwaliteit aan live-muziek kunnen en zullen wij u bieden, zij het soms met een avontuurlijke en speelse uitstap. Tevens is elke dag wat gebouwd rond enkele genres, maar daarover hieronder meer.

De vrijdag zijn de hardere gitaren geboekt, alsook geldt er een weelde aan vrouwelijke top-acts. Zo sluiten de op de Mainstage af met beabadoobee - Tate McRae - Sabrina Carpenter, terwijl dit rijtje op het Tweede Podium Spiritbox - Deftones - The Smashing Pumpkins is. Mag het toch nog net iets harder, zak dan af naar het Derde Podium en pik Whitechapel - Lorna Shore mee. Vroeger op de dag passeren er ook diverse parels, zoals SPRINTS (Main) en Yeast Machine (Derde). Wat een dag, mis dit niet!

Na een weldoende nacht-/ochtendrust gaat het feest de zaterdag lekker door met openingsacts als ILA (Main) en Porcelain Id (Derde). Deze dag blijven de dames duidelijk aan zet op de Main, terwijl je op het Tweede Podium weer wat hardere (glam) metal namen ziet en de (duistere) indie-liefhebbers komt aan z'n trekken door de acts op het Derde Podium. Aan alles komt een eind, dus ook aan deze zaterdag, met optredens van Kim Deal (Derde), Marilyn Manson (Tweede) en Lady Gaga (Main). Tips van de organisatie voor overdag / 's avonds: RAYE (Main), Ted Nugent (Tweede), Heartworms & The Bug Club (Derde).

Op de derde en laatste dag worden we op de festival in de namiddag gewekt door het Jean-Marie Pfaff Duits van de mannen van Gestapo Knallmuzik en zodoende is het duidelijk dat deze zondag wat doorspekt zal worden door 'foute' acts, al houden we die voor de rest hoofdzakelijk voor het kleinste podium. Daarnaast voorzien we voor de destijdse emo-jongeren een trip down memory lane met Yellowcard - Pierce The Veil - My Chemical Romance op het Tweede Podium. Op de Mainstage is dan weer hiphop-geweld te vinden, van binnen- en buitenland. Zo vertegenwoordigen Glints en Brihang de Belgische kleuren, terwijl we de dag internationaal afsluiten met Tyla en Eminem. Wat een einde voor wat een weekend!

MadMandraMeeting: praktische info
Kriebelt het al? Bestel dan snel je tickets door een PM naar @Oasiss te sturen en kom reeds in de sfeer met behulp van deze spotifyplaylist.

CLASHFINDER

Met zo'n sterke programma zal het echter moeilijk zijn om nooit een hartverscheurende keuze te moeten maken, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Wat ook part of the deal is, zijn diverse eet- en drinkstandjes waarbij herbruikbare bekers en cashless betalen de norm zijn. Wel geen gedoe met inruilen en terugbetaling aanvragen; inruilen doe je in een automaat zoals met leeggoed en qua terugbetaling gaat er maar 50 cent transactiekosten van af. Of dit laatste een hint is naar een volgend festival van deze organisatie, dat ontdek je wellicht snel genoeg. Bestel eerst je tickets als de bliksem voor deze schitterende editie op de Bevegemse Vijvers!

BEST OF 2024

(al is dat dus wel relatief).

We hebben de opzet al wat verklapt. We hebben een hardere dag met rock, punk, metal. Een dag met het beste van vrouwelijk pop en een dag waarvan het affiche eigenlijk het daglicht niet mag zien.

Per dag zijn er nog wat namen toegevoegd:

Voor dag 1 zijn dat:

Rise Against, Architect, Heideroosjes, Third Eye Blind, Busted, Simple Plan, All Time Low, Buzzcocks, John Coffey, Monosphere, Poppy, Erra, Ploegendienst en Kerry King.

Voor dag 2:

Ciara, Romy, Brittany Howard, Bente, Sharon van Etten, Lola Young, King Princess, Arlo Parks, Grimes, The Beaches, Sleigh Bells, Mallrat, Holly Mae Brood, Sarah Julia, Elmer, Jet van der Steen, the Marias en Sophie Straat.

En dan hebben we nog een dag die misschien wel de boeken in gaat als het ergste van vijftien drafts.
Voor dag 3 worden nog aangekondigd:

Westlife, Scooter, Donnie, Rick Astley, Ch!pz, Kinderen voor kinderen, Marco Schuitmaker, Mart Hoogkramer, O-Zone, Eiffel 65, John de Bever, Jody Bernal, 2Unlimited, Snollebollekes, Village People, Matthias Reim, Tino Martin, Monique Smit, Jannes, Jan Smit, Yves Berendse en DJ Paul Elstak.

Benieuwd welke zieke clashes hieruit voortkomen, wat te denken bijvoorbeeld van Sophie's choice achtige tafferelen bij Eiffel 65 of O-Zone?
U kunt hier allemaal zien: https://clashfinder.com/s/boty24lff/

Dat maakt dan uiteraard ook een poster. We hebben nog overwogen drie aparte posters te maken, maar eigenlijk is dit gewoon een groot sluitend geheel!

Bijlagen

• LFF BOTY 24 POSTER.jpg
    LFF BOTY 24 POSTER.jpg
    263,4 KB · Weergaven: 9
We're proud to present: Flo Rock, A Festival of Love and Dance

1734697253409.png

Zoals op bovenstaande poster al te zien is, zijn naast de 30 eerder bekend gemaakte exclusieve boekingen, nog een 33-tal nieuwe artiesten aangekondigd. Hieronder de nieuw bekend gemaakte namen per dag:

Vrijdag: Kamashi Washington, Kay Slice, MEZERG, Friko, bdrmm, Atsuo the Pineapple Donkey, Trentemoller, Hunee, Hiroko Yamamura, Carista, Overmono
Zaterdag: Dragonfruit, Cassandra Jenkins, Sophie Straat, Roufaida, Rahim Redcar, Amber Arcades, Avalon Emerson, Skin on Skin, Polar Inertia (live), Ruth Mascelli, Underground Resistance (live)
Zondag: Pip Blom, Sofi Paez, Mary in the Junkyard, Foster the People, Arp Frique, Joe Goddard (dj), 2manydjs, Kraak & Smaak
, Rival Consoles, Olafur Arnalds (dj), Nils Frahm (dj)

Flo Rock, dag tot dag

Naast een klapper van een headliner iedere dag, is er per dag een van de subheadliners aangesteld als curator. Voor de vrijdag wordt deze taak door Vulfpeck op zich genomen, die een sloot funky friends mee neemt! Zij zullen met Kay Slice, MEZERG, FKJ, en Thundercat de tent vol swing zetten. Op zaterdag wordt de grrlpower gerepresenteerd door boygenius, wat zorgt voor een bijna volledig vrouwelijke line-up, met als hoogtepunten Men I Trust, Maggie Rogers, en The Japanese House. Op de afsluitende dag nemen onze IJslandse vrienden van Kiasmos de sleutel van de Medium tent over voor een dagje neo-klassiek en jazz. Zij hebben hun sporen al bewezen met de OPIA festivals in Utrecht en Berlijn dit jaar, en zullen ook het nachtprogramma in een van de tenten op zich nemen. Dit duo neemt onder andere Nils Frahm, Rival Consoles, SOHN & het Metropole Orkest, en Svaneborg Kardyb mee, maar draaien zelf ook het dak eraf in de Small tent.

Naast de gecureerde podia kan er ook uitbundig gedanst worden op Flo Rock, waar het feest tot in de vroege uurtjes door gaat. Op vrijdag beginnen we goed met twee grote dance klappers, BICEP presents CHROMA A/V en Overmono, die na elkaar de tent zullen afbreken. In de kleine tent zullen de Flowerboys onder ons goed aan hun trekken komen met de selectors Hunee, Hiroko Yamamura, en Carista. Zaterdag neemt een ruk naar links met de leftfield DJs Avalon Emerson en Skin on Skin, die beiden al eens het dak van de Bravo op Lowlands aan gort draaiden. In de kleine tent kan er genoten worden van het wat hardere werk van Polar Inertia (live), Ruth Mascelli, en Underground Resistance (live). Op zondag kan men lekker de laaste restjes energie opdansen op de indie-bangers van Joe Goddard (dj), 2manydjs, en Kraak & Smaak, of men kan wat rustiger afsluiten met Rival Consoles, Olafur Arnalds (dj), en Nils Frahm (dj).

Natuurlijk is ook een blokkenschema beschikbaar zodat er lekker gepuzzeld kan worden: Clashfinder

Kaartjes kunnen gekocht worden per PM naar @Oasiss! Spotify playlist is hier te vinden!.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje, Lion en Oasiss

Users who are viewing this thread