Rock Werchter 2024

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
The Black Keys? Dat lijkt me ook niet echt een sub(headliner) meer toch?
Ik zei maar wat namen om mijn punt bij te staven hoor, en ze hebben vandaag iets nieuws uitgebracht dus dacht er daarom spontaan aan. Anderzijds denk ik dat met een headliner à la Metallica, Pearl Jam, Paul McCartney,... dat nog wel zou kunnen. En dan nog ze moeten voor mij niet al te veel onderdoen voor een Khruangbin of Sum 41.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.030
The Black Keys? Dat lijkt me ook niet echt een sub(headliner) meer toch?
Onder een grote headliner(Dua Lipa, Foo Fighters, Radiohead, etc) kun je dat nog best verantwoorden. Verkopen een (weliswaar beperkt opengestelde) Ziggo dome beter dan ik verwacht had.
Een act waar ik nou niet heel enthousiast van word, maar veel Werchtergangers nog altijd wel denk ik.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Het ging erom dat 'populair zijn bij een jonger publiek' niet het zaligmakende criterium is om recht op een plek op RW of Pukkelpop te hebben. En eens, Goldband is wat anders dan Snollebollekes.
Snollebollekes is inderdaad beter!
Die weet tenminste dat die rommel maakt om op te springen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
KlubC lijkt mij toch een pak te klein gezien de hype rond hem. Heeft ook de Lotto Arena vorig jaar in een mum van tijd uitverkocht als ik mij niet vergis.
Ja maar staat ook dit jaar gewoon op de Lokerse Feesten, ergens als derdelaatste. Technisch gezien zou het kunnen, het zou vol geraken (bij welke act niet), maar zie het RW niet doen. Die 4 Barnhead plekken mogen toch iets gegeerder zijn. KlubC, tijdens een traditionelere headliner, lijkt me dan wel weer een match.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Met dat verschil dat Goldband toch al twee keer op een mainstage van Werchter gestaan heeft, en muzikaal..zelfs al lust je het niet..toch echt in een andere league speelt dan de namen die je opnoemt.

Steeds Snollebollekes erbij blijven sleuren als het gevolg van kwaliteitsverlies wanneer acts als een Goldband of Pommelien Thijs geboekt zouden worden, dat begint toch ook wat afgezaagd te worden, niet?

Ik durf nu al voorspellen dat zowel Pommelien en Goldband na hoge posities op Puklelpop dit jaar en als gevolg van een veelvoud aan uitverkochte zalen, gewoon op Werchter gaan staan en dat op posities die een stuk hoger zijn dan we graag zouden willen.

Het is niet omdat het veel volk trekt en jonge mensen trekt dat het zoiezo sub moet worden op Werchter. Dat doet Milk inc ook. Zie je t al voor je?
Is niet denigrerend ofzo. Ik weet dat je dat soort acts graag verdedigd, Maar dat soort acts zijn geen werchter main subs.
Laat daar een QOTSA, the cure, war on drugs, the XX en anderen maar staan.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
774
720
Het is niet omdat het veel volk trekt en jonge mensen trekt dat het zoiezo sub moet worden op Werchter. Dat doet Milk inc ook. Zie je t al voor je?
Is niet denigrerend ofzo. Ik weet dat je dat soort acts graag verdedigd, Maar dat soort acts zijn geen werchter main subs.
Laat daar een QOTSA, the cure, war on drugs, the XX en anderen maar staan.
Milk inc stond al eens als afsluiter in een tent😅
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.170
1.633
Het is niet omdat het veel volk trekt en jonge mensen trekt dat het zoiezo sub moet worden op Werchter. Dat doet Milk inc ook. Zie je t al voor je?
Is niet denigrerend ofzo. Ik weet dat je dat soort acts graag verdedigd, Maar dat soort acts zijn geen werchter main subs.
Laat daar een QOTSA, the cure, war on drugs, the XX en anderen maar staan.

Je beseft toch dat Milk Inc al op Rock Werchter de marquee geheadlined heeft en het tot ver buiten de tent een feestje was toen? Ik zie het idd nog zo voor me ja.

Maar he..we weten idd dat ik wat nieuwere meer out of the box acts durf verdedigen en jij vooral blijft zweren bij de tradtionele legacy acts die al ruim twintig jaar meegaan. Dat is ondertussen al wel genoeg vastgesteld lijkt me. 😅 We zullen wel zien wat ze volgend jaar programmeren..

ik hoop in elk geval op een gevarieerde mix van oude rotten in het vak afgewisseld met wat frissere nieuwe namen. Van mij hoeft dat geenszins Goldband te zijn ( wegens een overdaad aan Goldband de voorbije jaren), maar ik ga in elk geval niet gaan mokken aan de Northwest Walls en zeuren dat ik liever QOTSA wou als het wel zo is en gewoon mee op Noodgeval als er niks leuker in de tent staat..
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Da’s nou net het mooie van Werchter: de diversiteit aan namen. En ja, dat kan soms wat spannender of innovatiever. En niet alle nieuwe namen slagen.
Verschillende bezoekers kunnen hun eigen spoorboekjes hebben en allemaal een goede Werchter hebben, zonder elkaar tegen te komen. Of juist wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.630
Het is niet omdat het veel volk trekt en jonge mensen trekt dat het zoiezo sub moet worden op Werchter. Dat doet Milk inc ook. Zie je t al voor je?
Is niet denigrerend ofzo. Ik weet dat je dat soort acts graag verdedigd, Maar dat soort acts zijn geen werchter main subs.
Laat daar een QOTSA, the cure, war on drugs, the XX en anderen maar staan.
The Cure als sub? Dat moet van de jaren 80 geleden zijn ofzo. 😅
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
De sub/co discussie incomming. Hebben we dit al gehad dit jaar? Tis voor de bingo verder in te vullen.
De sub/co discussie hebben we zeker al gehad (kan natuurlijk weer heropend worden). Wat we dit jaar niet hebben gehad is discussie over acts in de huidige line-up die niet op RW thuis zouden horen. Alleen over potentiële acts die het toch niet zijn geworden (Pommelien Thijs, Goldband, Joost). Koerswijziging van de programmeurs?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
846
572
Je beseft toch dat Milk Inc al op Rock Werchter de marquee geheadlined heeft en het tot ver buiten de tent een feestje was toen? Ik zie het idd nog zo voor me ja.

Maar he..we weten idd dat ik wat nieuwere meer out of the box acts durf verdedigen en jij vooral blijft zweren bij de tradtionele legacy acts die al ruim twintig jaar meegaan. Dat is ondertussen al wel genoeg vastgesteld lijkt me. 😅 We zullen wel zien wat ze volgend jaar programmeren..

ik hoop in elk geval op een gevarieerde mix van oude rotten in het vak afgewisseld met wat frissere nieuwe namen. Van mij hoeft dat geenszins Goldband te zijn ( wegens een overdaad aan Goldband de voorbije jaren), maar ik ga in elk geval niet gaan mokken aan de Northwest Walls en zeuren dat ik liever QOTSA wou als het wel zo is en gewoon mee op Noodgeval als er niks leuker in de tent staat..
Idd milk inc in de tent, maar niet als sub of laat op main . Wees gerust , mokken doe ik ook niet hoor, altijd wel genoeg anders te zien.

Maar een goldband als sub van een festival als werchter vind ik echt niet goed genoeg. Fijn om in de namiddag wat ambiance te maken maar daar stopt t wel.

Waar zweer ik bij acts die al 20 jaar meegaan trouwens? Ik noemde een war on drugs, the xx en anderen. Zou k nu toch niet de classic sub of co headliners noemen. Maar dat er volgend jaar een pearl jam mag staan met hun fantastische nieuwe album? Heel graag ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken