Graspop Metal Meeting 2024

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
406
695
Wat is er precies mager aan Emperor als marquee headliner? vorige keer dat die er stonden sloten die een mainstage af.
lijkt me juist de grootste en sterkste marquee head van het hele weekend.
Emperor kan ook prima.
Bedoel meer vergeleken met vorig jaar zondag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Hoe weet je zo zeker dat emperor in de tent staat?
Omdat ze anders in de namiddag op de main zouden staan en dat zo intens zonde zou zijn van de boeking. Stonden op Alcatraz drie jaar geleden ook als headliner in de (veel kleinere) Swamp. Dus voor de band geen probleem om in tenten te spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ook na mijn vakantie de Graspop namen wat aan het uitpluizen. Hier in daar toch wat namen op de poster verschoven zoals Erra. Eerste ontdekking voor mij is Crosses. Kende de band alleen qua naam maar dit is lekkere alternatieve shit. Als ze dit live goed weten te brengen verwacht ik een moddervet optreden in de Marque!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Emperor
Karnivool
Insahn

Sanguisugabogg , Dark funeral , ereb altor...Igorr wellicht erbij?

Mwah ...niet helemaal wow maar het gaat...😊
#zondag
#marqueeBekijk bijlage 8017
Is toch echt een kwestie van smaak. Emperor, Karnivool en Ihashn zijn voor mij drie absolute must see en zie ik alledrie liever dan elke andere band op de foto.
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
406
695
Ook na mijn vakantie de Graspop namen wat aan het uitpluizen. Hier in daar toch wat namen op de poster verschoven zoals Erra. Eerste ontdekking voor mij is Crosses. Kende de band alleen qua naam maar dit is lekkere alternatieve shit. Als ze dit live goed weten te brengen verwacht ik een moddervet optreden in de Marque!
Zanger van deftones.
Vond het al bekend klinken...🫠
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.185
7.431
Omdat alle andere logo namen daar niet staan. Volgens mij is de marquee headliner ook (vrijwel) altijd met logo op de poster
is denk ik een beetje 50/50 of de marquee headliner een kleine logo band is of in de bovenste rij staat van de niet logo bands
de voorgaande 2 edities stond er van de 8 dagen in totaal 5x een logo band en 3x een niet-logo band
voor de marquee headliners moet je meestal zoeken naar de kleinste logo bands en grootste bands zonder logo

de vrijdag en de zondag hebben denk ik vooral duidelijke marquee headliners met pendulum en emperor, de andere dagen is wat moeilijker
polyphia zou die spot kunnen invullen op de donderdag wellicht, en op de zaterdag geen idee eerlijk gezegd. Kamelot?

Ice Nine Kills zou wel vet zijn als marquee of jupiler stage headliner, in het donker met hun show (ja ok in de marquee is het altijd donker) maar zie ik niet gebeuren met a7x/bmth als mainstage headliners

Mammoth zou eventueel ook nog wel de marquee of jupiler kunnen afsluiten, om mensen een alternatief te bieden die geen zin hebben in metalcore
Mr Bungle zou ook nog kunnen als marquee headliner, al staan ze daar wel vrij hoog op de line up voor heb ik het idee
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
296
80
is denk ik een beetje 50/50 of de marquee headliner een kleine logo band is of in de bovenste rij staat van de niet logo bands
de voorgaande 2 edities stond er van de 8 dagen in totaal 5x een logo band en 3x een niet-logo band
voor de marquee headliners moet je meestal zoeken naar de kleinste logo bands en grootste bands zonder logo

de vrijdag en de zondag hebben denk ik vooral duidelijke marquee headliners met pendulum en emperor, de andere dagen is wat moeilijker
polyphia zou die spot kunnen invullen op de donderdag wellicht, en op de zaterdag geen idee eerlijk gezegd. Kamelot?

Ice Nine Kills zou wel vet zijn als marquee of jupiler stage headliner, in het donker met hun show (ja ok in de marquee is het altijd donker) maar zie ik niet gebeuren met a7x/bmth als mainstage headliners

Mammoth zou eventueel ook nog wel de marquee of jupiler kunnen afsluiten, om mensen een alternatief te bieden die geen zin hebben in metalcore
Mr Bungle zou ook nog kunnen als marquee headliner, al staan ze daar wel vrij hoog op de line up voor heb ik het idee
Ja klopt. Is eigenlijk nog helemaal geen zekerheid dat emperor in de tent staat. Ze kunnen zomaar in de middag op de main staan (helaas) en dat Thy art is murder of Igorrr de marquee afsluit.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.425
632
de vrijdag en de zondag hebben denk ik vooral duidelijke marquee headliners met pendulum en emperor, de andere dagen is wat moeilijker
polyphia zou die spot kunnen invullen op de donderdag wellicht, en op de zaterdag geen idee eerlijk gezegd. Kamelot?

Ice Nine Kills zou wel vet zijn als marquee of jupiler stage headliner, in het donker met hun show (ja ok in de marquee is het altijd donker) maar zie ik niet gebeuren met a7x/bmth als mainstage headliners
Combinatie Kamelot met Blind Guardian - Abbath - I Am Morbid - Kampfar - Rotting Christ - Batushka - Suffocation zou wel kunnen. Al had ik BG wel Main verwacht.
INK zie ik op de main staan. Past mooi in het rijtje met A7X denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
is denk ik een beetje 50/50 of de marquee headliner een kleine logo band is of in de bovenste rij staat van de niet logo bands
de voorgaande 2 edities stond er van de 8 dagen in totaal 5x een logo band en 3x een niet-logo band
voor de marquee headliners moet je meestal zoeken naar de kleinste logo bands en grootste bands zonder logo

de vrijdag en de zondag hebben denk ik vooral duidelijke marquee headliners met pendulum en emperor, de andere dagen is wat moeilijker
polyphia zou die spot kunnen invullen op de donderdag wellicht, en op de zaterdag geen idee eerlijk gezegd. Kamelot?

Ice Nine Kills zou wel vet zijn als marquee of jupiler stage headliner, in het donker met hun show (ja ok in de marquee is het altijd donker) maar zie ik niet gebeuren met a7x/bmth als mainstage headliners

Mammoth zou eventueel ook nog wel de marquee of jupiler kunnen afsluiten, om mensen een alternatief te bieden die geen zin hebben in metalcore
Mr Bungle zou ook nog kunnen als marquee headliner, al staan ze daar wel vrij hoog op de line up voor heb ik het idee
Hoop dan dat pendulum tegelijk met 5 finger death lunch speelt, wan JP wil ik niet missen, maar pendulum ook nie. 5 finger death lunch zullen nog wel vaker komen en staan niet hoog op mijn prioriteiten lijst.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Hoop dan dat pendulum tegelijk met 5 finger death lunch speelt, wan JP wil ik niet missen, maar pendulum ook nie. 5 finger death lunch zullen nog wel vaker komen en staan niet hoog op mijn prioriteiten lijst.
Ik vind 5FDP persoonlijk 3 keer niks. Maar dit soort bijnaampjes vind ik dan denigrerend. Ze hebben genoeg liefhebbers die er graag naar kijken gezien de vorige passage in Dessel.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Ik vind 5FDP persoonlijk 3 keer niks. Maar dit soort bijnaampjes vind ik dan denigrerend. Ze hebben genoeg liefhebbers die er graag naar kijken gezien de vorige passage in Dessel.
Tja dat grapje is mijn woordenboek auto correct fout 😉 Ik vind 5FDP wel tof en schaam mij niet voor mijn commerciële metal smaak! Eigenlijk wordt best veel hier afgezeken (5FDP, Limp Bizkit, Volbeat, etc) van hetgeen ik mooi vind, maar ik ben dan ook alles behalve een snob 😅

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Ik stoor mij er niet aan, al probeer ik voor anderen wel op te letten om het positief te houden.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
En ik zal mij ook aan een lijstje wagen.

Band waar ik het meest naar uitkijk:
Bury Tomorrow

Donderdag
Must sees:
Bury Tomorrow

Graag:
Erra, Bleed from Within en Megadeth

Vrijdag:
Must sees:
5FDP, P.O.D. en Fit for a king

Graag:
Turnstile,

Zaterdag:
Must sees:
BMTH, Architects, Limp Bizkit, While She Sleeps,

Graag: Defects en Avenged Sevenfold. (A7x niet bij must sees, omdat ik niks kan met het nieuwe album en ze daar veel van spelen.)

Zondag:
Must sees:
Machine Head, Black Stone Cherry en Of Mice & Men

Graag:
Body count, Wargasm, Corey Taylor

En last but not least: als je van de energie van Parkway drive hebt gehouden ondanks niet jouw muzieksmaak —> While She Sleeps gaan bekijken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken