Rock Werchter 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chiel
  • Startdatum Startdatum
Kanonenfieber staat op Alcatraz maar zou ik ook een erg gekke boeking vinden. De metalnamen die RW zijn of de meer eigenzinnige genres (post, prog) of meer metalcore. De klassieke genres zoals thrash, heavy metal en black staan er eigenlijk nooit.
ik denk dat Gaerea wel eens zou kunnen, is in principe ook black maar past wel in de lijn van metal die al op rock werchter heeft gestaan. vergeet niet dat Zeal and ardor ook nog op werchter heeft gestaan. Kanonenfieber heb ik inderdaad moeite om te geloven dat werchter dit zou plaatsen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kanonenfieber staat op Alcatraz maar zou ik ook een erg gekke boeking vinden. De metalnamen die RW zijn of de meer eigenzinnige genres (post, prog) of meer metalcore. De klassieke genres zoals thrash, heavy metal en black staan er eigenlijk nooit.
1 gekke boeking moet kunnen toch ;)
Nee excuus. Ik had het van Alcatraz gemist! ik neem m'n woorden terug.
Maar Brutus zal wel GMM worden neem ik aan,

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het laatste wat ik BI zou willen noemen is 'gewoon death metal'. Dat is progressieve (death) metal. Dat bedoel ik ook met de meer eigenzinnige acts. Gewone death metal zoals een Obituary zal je nooit op RW zien.
aldus mijn punt, Kanonenfieber is ook niet de standaard 'black metal' dus kan vgm wel werken

Denk dat benaming er hier niet toe doet. Hoogste twee namen worden sowieso als headliners aanzien. Sub-, co- of gewoon headliner, op zich doet dat er niet toe. En hier kan er geen discussie zijn over volgorde of gelijk wat: Tame Impala sluit af, Sombr ervoor.
Zit het verschil hem niet vooral in de lengte van de optredens?

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik denk dat ze nog wel een andere metalband kunnen vinden die net nog op Graspop stond en nooit op RW
200.gif

Ook niet per se. The XX speelde vorig jaar minder lang dan Lewis Capaldi (dacht ik). Of we hebben nog gehad dat een groep die derde laatste stond ook 75 minuten speelde.
Dat was volgens mij meer omdat The XX overal sets van 75 minuten speelde. Als ze hadden gewild, hadden ze wel 90 minuten mogen spelen.

In mijn ogen wel ja. Sommige dagen hebben 2 echte headliners. Andere dagen 1 maar dan wel een groter kaliber. Twentyone pilots en Gorillaz waren allebei headliner op dezelfde dag dit jaar
Wie bepaalt dan wat een sub en wat een co-headliner is? Voor mij is er gewoon een headliner en een sub, pas als duidelijk is hoeveel tijd ze krijgen kan je eventueel spreken over een co-head constructie

Bovendien zou je met die logica kunnen zeggen dat we in 2026 alleen maar co-heads hadden (met alleen The Cure als uitzondering wellicht)

Users who are viewing this thread