Gisteren een leuk dagje gehad. Afgetrapt met The K's. Leuk bandje, kwalitatief best aardig, leuk om je dag mee te openen. Toen even tijd genomen om wat te eten. Razorlight gezien, vroeger welleens de hits geluisterd mag nog niet eerder live gezien. Was aardig maar ook niet heel bijzonder. Toen even naar Beach Boys Best geweest. Los van mijn mening over coverbands op dit soort festival deden ze het ook wel leuk. Clouseau heb ik altijd best veel waarding voor, maar het was wel een beetje op automatisch piloot zonder al te veel gevoel, toch blijven die hits wel uitstekend.
Daarna The Ultimate Eagles gecheked, idem eigenlijk over Beach Boys Best, voor een coverband meer dan ok, maar niet mijn ding (en ik ben ook niet echt fan van het Eagles eauvre). Kensington is er niet heel veel beter op geworden, blijf een beetje zielloze muziek. Triggerfinger vond ik dan weer wel lekker, bracht iets meer pit op de dag wat het wel een beetje nodig had. Kaiser Chiefs is een band die je altijd beu band voor dat de show begint, maar als je ze eenmaal live ziet is het altijd ook wel weer leuk en een feestje. Gewoon die hitjes blijven leuk, en het blijft een festival klasieker puur sang.
ZZ Top ook nog niet eerder gezien, leuke muziek maar live was het niet al te best meer. Maar blijft ook een beetje een gimmick band. Moby was mij 2e keer dat ik hem live zag, en het was wederom weer heel sterk. Bijzonder om zoiets wel op Bospop te zien, ik denk dat hij ook niet zou mistaan als een Lowlands headliner o.i.d. Gewoon prachtige show weer.
Bospop blijft een "gemoedelijk" festival. Ene kant jammer, want je zou graag zien dat ze misschien soms wat door ontwikkelen, anderszijds is dit wel de charme van het festival