Pinkpop 2027

Oh zeker wel. Er gaat geen act op graspop staan die ook maar half zo populair is als SOAD.
Kan wel zijn maar potentiële bezoekers, liefhebbers van metal, zitten dan op Graspop en niet op PinkPop. Er zullen er wel zijn uiteraard maar ik vrees ervoor. Van mij mag het hoor maar denk niet dat het gaat gebeuren. We zullen de boeking afwachten.

Kan wel zijn maar potentiële bezoekers, liefhebbers van metal, zitten dan op Graspop en niet op PinkPop. Er zullen er wel zijn uiteraard maar ik vrees ervoor. Van mij mag het hoor maar denk niet dat het gaat gebeuren. We zullen de boeking afwachten.
Dergelijke acts die normaal op Graspop 'horen' als headliner deden het de afgelopen jaren anders prima op Pinkpop als sub, kijkende naar Volbeat en Korn. Doordat SOAD al 10 jaar niet meer in Nederland is geweest, is de status alleen maar meer gestegen. Ik verwacht dat een dag met SOAD als headliner vergelijkbare ticketverkoop haalt als The Cure en Foo Fighters dit jaar.

Dagtickets zouden binnen een dag uitverkocht zijn als SOAD er stond. Dat concert in Düsseldorf met 80k capaciteit was direct uitverkocht en nog tegen belachelijke prijzen. Denk als die daar twee shows hadden gespeeld dat dat ook zo weg was. Bizar wel eigenlijk. Ik zie The Cure of Foo Fighters die aantallen niet halen.

• Leuk
Waarderingen: BGI
Maar Nothing But Thieves kan dan weer wel?
Nee ook niet.

Blijft natuurlijk altijd een levendige discussie. In mijn optiek zijn de volgende acts anno 2026 eigenlijk iets te licht om als PINKPOP headliner een dag te dragen (als in: genoeg dagkaarten doen verkopen en een knallende eindshow neerzetten zonder dat er een alternatief speelt op een ander podium).
Maar twee van hen in een co-headliner constructie zou ik wel passend/groot genoeg vinden. Daarmee bedoel ik dan dat beide acts een set van zo'n 1,5 uur krijgen:

Blink 182
Depeche Mode
Florence + The Machine
Gorillaz
Kings of Leon
Lana del Rey
Nothing but Thieves
Queens of the Stone Age
Sam Fender
System of a Down
Volbeat
Yungblud

Namen die ik zelfs te licht vind om co-headliner te zijn, maar wel een spot als sub- of Noordafsluiter toedicht op een dag met een stadion act:

Alter Bridge
Korn
Limp Bizkit
Papa Roach
Rise Against
The Offspring

Ik heb overigens bewust geen namen opgenomen zoals Raye, Noah Kahan, Olivia Dean, Dean Lewis, Halsey, Lewis Capaldi of FKA Twigs, omdat ik totaal geen beeld heb bij hoe groot deze namen zijn en hoe snel ze groeien naar een bepaalde status. Ik heb me een beetje beperkt tot acts die ik redelijk goed ken...

Zo, hebben jullie een inkijkje gehad in hoe het in mijn hoofd een beetje zit...

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dagtickets zouden binnen een dag uitverkocht zijn als SOAD er stond. Dat concert in Düsseldorf met 80k capaciteit was direct uitverkocht en nog tegen belachelijke prijzen. Denk als die daar twee shows hadden gespeeld dat dat ook zo weg was. Bizar wel eigenlijk. Ik zie The Cure of Foo Fighters die aantallen niet halen.
Echt zo'n act die door weinig te touren ineens populairder is geworden en grote podia speelt.
Er is wel een revival van 00s metal /nu-metal. Limp Bizkit, Deftones.en Papa Roach ook.megapopulair.

Zou the opposites een kanshebber zijn? Die maken zich ook op voor een comeback!
Waren die gestopt dan? In '23 nog op Werchter gezien en om eerlijk te zijn 10x minder dan De Jeugd bijvoorbeeld. Echt top songs, maar de show was maar meh ofzo

Precies dit ja. Ook de twee vorige Ziggo shows waren binnen een paar minuten uitverkocht.

Zou overigens wel binnen het profiel passen 'eerder op pp gestaan maar niet als headliner'.

Users who are viewing this thread