In De Standaard heel artikel over de KlubC-hetze. Deze passage van een andere buurtbewoner (die ook zicht heeft op de tent) is veelzeggend:
Vergauwen relativeert de hinder van Klub C. “Ik denk dat we meer last zullen hebben van The Hive, daar speelt boenkeboenke-muziek . En we waren ook niet op de hoogte van de Aperol Spritz-bar hier vlakbij. Daar spelen DJ's tot 1 uur. Maar eigenlijk vind ik het wel leuk. Wie kan er zeggen dat een van de grootste festivals ter wereld in zijn dorp plaatsvindt?” Ook voor Dejongh toont Vergauwen begrip. “Hij is niet tegen het festival, maar alles moet volgens het boekje. Hij is oud-wiskundeleraar, dat zit er nog wat in”, zegt hij met een knipoog.