Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Met die opbouwfoto's begin ik wel weer nieuwsgieriger te worden naar een plattegrond, want het lijkt, op basis van de posities dat dit inderdaad de Beer stories tent (voorgrond) en de Metal dome en het CRC in de achtergrond zijn, maar ze lijken wel groter dan ooit te worden.
(en dan natuurlijk binnen een dikke 3 weken alles live mogen aanschouwen)
Laten we maar hopen op geen modderpop dit jaar
Hoe was het weer in 2024 ook alweer de weken voor het festival? Geloof eerst heel warm en de paar weken voor het festival heel veel neerslag?
De grond in Dessel zal er nu wel erg droog bij liggen zeker, op deze manier wordt het nog zandpop
In 2024 was het op 26 mei 21 graden met 7mm neerslag. En volgens mij was het langere periodes best verschrikkelijk weer. De wagens bij opbouw hadden toen voornamelijk al een groot deel van het terrein gesloopt.
Het lijkt er de komende weken op dat het af en toe een beetje zal regenen. Dat zorgt er op z'n minst voor dat de grond niet helemaal gortdroog gaat zijn en ook niet een modderboel.
Parkeerdrama gelukkig weinig last van gehad (behalve de onwerkelijke stress en onduidelijkheid vooraf dan). In Retie stond een man zijn voortuin/terrein te verhuren voor parkeren. Heel slim gedaan natuurlijk. Wel een tyfus eind lopen maar er waren toen weinig andere opties. Nu ben ik wel benieuwd overigens, is het handiger (en toegestaan) om niet over het bospad te lopen vanaf de Stenehei, maar richting de Kastelsedijk te lopen zodat je alleen maar verharde wegen hebt? M'n volle bolderkar over zand en hoge wortels trekken is echt geen pretje. Of kan je lopend via de Europalaan ook bij de camping komen? Vrijwel elk jaar ben ik volledig gesloopt door het veel lopen/trekken met zo'n kar en juist in 2024 door alleen maar over verharde wegen te lopen had ik nergens last van. Krijg dat bospad overigens op Google Maps niet meer gevonden, dus is dit misschien veranderd afgelopen jaar?
Het lijkt er de komende weken op dat het af en toe een beetje zal regenen. Dat zorgt er op z'n minst voor dat de grond niet helemaal gortdroog gaat zijn en ook niet een modderboel.
Ja het ziet er dit jaar inderdaad een stuk gunstiger uit, al keek ik ook al met een beetje angst naar de voorspelde neerslag van de volgende week. het lijkt tot nu toe inderdaad niet zo extreem te zijn dus hopelijk moeten we ons geen zorgen maken nog.
Nu ben ik wel benieuwd overigens, is het handiger (en toegestaan) om niet over het bospad te lopen vanaf de Stenehei, maar richting de Kastelsedijk te lopen zodat je alleen maar verharde wegen hebt? M'n volle bolderkar over zand en hoge wortels trekken is echt geen pretje. Of kan je lopend via de Europalaan ook bij de camping komen?
In pinricpe kan via de Europalaan ook, maar ik denk dat de meeste stewards die daar staan je wel gaan tegenhouden. Uiteindelijk is de Taxi/shuttle bus dropoff wel in the Europalaan, dus best veel verkeer, zal ook wel de reden zijn waarom ze dat bospad gebruiken.
Nu ben ik wel benieuwd overigens, is het handiger (en toegestaan) om niet over het bospad te lopen vanaf de Stenehei, maar richting de Kastelsedijk te lopen zodat je alleen maar verharde wegen hebt? M'n volle bolderkar over zand en hoge wortels trekken is echt geen pretje. Of kan je lopend via de Europalaan ook bij de camping komen? Vrijwel elk jaar ben ik volledig gesloopt door het veel lopen/trekken met zo'n kar en juist in 2024 door alleen maar over verharde wegen te lopen had ik nergens last van. Krijg dat bospad overigens op Google Maps niet meer gevonden, dus is dit misschien veranderd afgelopen jaar?
Met een half oog bovenstaande screenshot bekeken en bijna valse hoop gekregen.
Was het nog maar zo dat Melis Events BV de catering voor GMM mocht doen ipv Bevers.
Hoe kom je hierbij? Was toen op foto's te zien hoe voorzichtig ze ermee om gingen, en dat er strenge regels gehanteerd worden met rijden op het terrein.
Haha ik stond laat maar gelukkig van zowel onder als boven een waterdichte tent. In een laag meer staan had achteraf best zijn charme. (Het was droog toen we daar de tent hadden neergezeg)
Maar vergeet niet dat in 2024
Het ongeveer continue geregend heeft in maart, mei, april en nog een enkele stortbui in juni.
Het bodemwaterpeil lag bijna boven het gras uit op het moment dat gmm begon.
Daar is nu helemaal geen sprake van (droog april en het wordt nu droog en warm).
Ja een dag regen is gegarandeerd een modderbende. Vooral tussen mains en andere podia en de hoofd camping paden.
Maar de rest blijft gewoon gras.
Gras op '24 was een schaars goed.
Laten we nog een weekje wachten en dan weten we of we een stof of mudpop hebben
Haha ik stond laat maar gelukkig van zowel onder als boven een waterdichte tent. In een laag meer staan had achteraf best zijn charme. (Het was droog toen we daar de tent hadden neergezeg)
Was heel blij dat ik toen voor het eerst in een festihut met een hogere vloer op Inferno lag, als ik zag hoe sommige groepstenten in een paar cm water stonden. Voor de rest vond ik het verschrikkelijk, zo'n festihut, maar in zulke omstandigheden wel handig.
Fingers crossed op 4 dagen met opklaringen, 25°C overdag, 18°C 's nachts.
Ja de 31 graden van vandaag mag ook wel achterwege blijven.
een keer een editie zonder modder en zonder hittegolf zal wel teveel gevraagd zijn zeker
afgeopen jaar was het qua hitte opzich iedere dag behalve de zaterdagmiddag goed uit te houden van wat ik me ervan herinner
Ja de 31 graden van vandaag mag ook wel achterwege blijven.
een keer een editie zonder modder en zonder hittegolf zal wel teveel gevraagd zijn zeker
afgeopen jaar was het qua hitte opzich iedere dag behalve de zaterdagmiddag goed uit te houden van wat ik me ervan herinner
Klopt. Zaterdag middag was echt niet te doen. Weet nog goed dat k me het hele jaar had verheugd om in de pit tijdens tears dont fall te gaan.
Ben nie verder dan de geluidstoren aan de andere kant gekomen om daar toch maar ff te rusten
Dit kan nog wel een toffe show worden als jupiler stage opener op de vrijdag, binnen de metalcore opzich wel een eigenzinnige sound die vaak vergeleken wordt met bands als Deftones. benieuwd hoe het live over komt.
er is een groot stuk backstage aan het classic rock cafe voor materiaal op te slaan volgens mij denk dat we dat zien op deze foto
heb wel de indruk dat ze wat schuiner staan dan andere jaren, miss staat er wel een scherm in die hoek voor de optredens in de metaldome op scherm te tonen?
en dan een 2de scherm langs het classic rock cafe voor de voetbal in de foodtruckzone.
Was heel blij dat ik toen voor het eerst in een festihut met een hogere vloer op Inferno lag, als ik zag hoe sommige groepstenten in een paar cm water stonden. Voor de rest vond ik het verschrikkelijk, zo'n festihut, maar in zulke omstandigheden wel handig.
Fingers crossed op 4 dagen met opklaringen, 25°C overdag, 18°C 's nachts.
er is een groot stuk backstage aan het classic rock cafe voor materiaal op te slaan volgens mij denk dat we dat zien op deze foto
heb wel de indruk dat ze wat schuiner staan dan andere jaren, miss staat er wel een scherm in die hoek voor de optredens in de metaldome op scherm te tonen?
en dan een 2de scherm langs het classic rock cafe voor de voetbal in de foodtruckzone.