Graspop Metal Meeting 2026

Net mail van inferno gehad precies weer een pak groter geworden. Parkingtickets zijn een van de komende dagen beschikbaar.

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Net mail van inferno gehad precies weer een pak groter geworden. Parkingtickets zijn een van de komende dagen beschikbaar.
‘Vanaf woensdag 17 juni om 15.00u ben je welkom op Camping Inferno! Het festivalterrein van Graspop Metal Meeting opent op donderdag 18 juni om 10.00u.’

Vorig jaar was het ook al zo vaag over die preparty op woensdag als niet op Boneyard lag. Gaan ze dat nu weer die verwarring zaaien?

‘Vanaf woensdag 17 juni om 15.00u ben je welkom op Camping Inferno! Het festivalterrein van Graspop Metal Meeting opent op donderdag 18 juni om 10.00u.’

Vorig jaar was het ook al zo vaag over die preparty op woensdag als niet op Boneyard lag. Gaan ze dat nu weer die verwarring zaaien?
Gewoon naartoe lopen. Nu al 2 keer een mail over gestuurd naar de organisatie. Vorig jaar en 2024. Telkens was was het antwoord dat we natuurlijk welkom waren. Dus ik twijfel niet meer.

Natuurlijk is iedereen welkom zoveel te meer volk binnen is zoveel te meer volk er verteerd...
Als je op de camping blijft zitten en je eigen drank en eten opdrinkt en eet verdienen ze er niks aan

Hello everyone ! So excited for the festival. I have a practical question as I was only there one day last year : how does it work for the two main stages ? I mean, if I want to be not too far for one artist on the North Stage, for instance. But the artist on the south stage playing right after the former starts like 10 minutes after the end of the previous gig. Do you need to move everytime from the south stage to the North Stage and the other way around ?

Hello everyone ! So excited for the festival. I have a practical question as I was only there one day last year : how does it work for the two main stages ? I mean, if I want to be not too far for one artist on the North Stage, for instance. But the artist on the south stage playing right after the former starts like 10 minutes after the end of the previous gig. Do you need to move everytime from the south stage to the North Stage and the other way around ?

Not really. When Machine Head played the northstage, there was still a circle pit at the south stage

But from the south stage crowd, you do not see the north stage directly, apart from the big screen I guess ?
You do. If you stand close enough. Tom Araya also used to greet both sides at the end of the concert because the band also knows that fans are sometimes watching from the other side as well

• Pray
Waarderingen: Math
Gewoon naartoe lopen. Nu al 2 keer een mail over gestuurd naar de organisatie. Vorig jaar en 2024. Telkens was was het antwoord dat we natuurlijk welkom waren. Dus ik twijfel niet meer.

Natuurlijk is iedereen welkom zoveel te meer volk binnen is zoveel te meer volk er verteerd...
Als je op de camping blijft zitten en je eigen drank en eten opdrinkt en eet verdienen ze er niks aan
Uiteraard, maar vind het zo vreemd dat ze dan zo communiceren…

Elk concert op de Mainstages centraal tegen de barrière aan beleven dat gaat een beetje lastig worden. Maar bij 90% van de bands kun je gemakkelijk dat rondje om de geluidstoren maken om ruim op tijd voorafgaand op een mooie plek bij de andere stage voor de volgende band te belanden.

Not really. When Machine Head played the northstage, there was still a circle pit at the south stage

Overdag kan je makkelijk bij een stage blijven, na elk optreden loopt het volledig leeg. Hieronder een foto die ik heb gemaakt vanaf de Northstage tijdens Avantasia die op South speelden. Je moet dan wel helemaal het hoekje in voor dit beeld, maar je kan het wel prima zien. Alleen de achterwand wat minder!

Normaal gesproken zou ik doen wat @Jamel ook adviseert en in die 10 minuten gewoon van kant wisselen, als je een beetje goed dorloopt of rent, haal je dat makkelijk. Dit was echter de modder-editie en de South Stage stond een beetje onder water...

Edit: nu hopelijk met foto.

1779725562779.png

• Leuk
  • Pray
Waarderingen: MetalLimbo en Math
Het hangt er ook wel vanaf hoor. Bij Machine Head bv wist ik dat het druk zou zijn aan de northstage waar ze speelden. Daarom dat ik koos aan de south stage te gaan staan maar ik positioneer me altijd wel zodat ik alles kan zien. De drummer, de snarenplukkers en de zanger. En ik kan daar redelijk naar voor staan, terwijl als ik aan de "juiste" stage ga staan een verrekijker nodig heb omdat ik (zonder agressief te zijn) nog maar op de 50ste rij geraak ofzo. En het is niet de pit die ik schrik voor had (uiteraard niet) maar gewoon dat ik toch liever tijdens niet pit momenten niet graag in iemand's nek sta te hijgen. Aan de south stage was er ook een pit toen wat ik leuk vond. Maar tijdens de rustige momenten heb ik graag 1,5 vierkante meter ipv ene vierkante meter aan ruimte.

• Leuk
Waarderingen: Math
Ik herinner mij nog Rammstein op Graspop, speelden toen North als ik mij goe herinner. North kan stond helemaal vol (althans zo leek het toch als je van de Jupiler stage/inkom aankwam). Wij zijn toch aan South gaan staan, konden heel vlotjes doorwandelen tot aan de planchee

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Ik zal waarschijnlijk op donderdag pas rond 18u komen (dagticket). Als ik een parkingticket heb, heb ik dan een plaats of geldt het principe vol is vol? Bedankt!

Nog nooit moeite gehad met naar voren komen als je gewoon eerst een heel stuk via de zijkant naar voren gaat, dan kan je zo zijwaarts inritsen tot vrijwel vooraan!
Ook mijn truck, maar als ge tot op rij 5 ofzo wilt komen werkt dat niet bij bepaalde bands (bv Alestorm of Architects). Tot voorbij de pit zegt. Tenzij ge agressief gaat doen misschien

Ik zal waarschijnlijk op donderdag pas rond 18u komen (dagticket). Als ik een parkingticket heb, heb ik dan een plaats of geldt het principe vol is vol? Bedankt!
Uiteraard kan je ergens parkeren als je een parkeerticket hebt :)

De parkings kunnen niet vol raken, enige risico is dat je 10min verder moet lopen

• Geweldig
Waarderingen: milio7
Ik heb de parkings op graspop nog nooit vol geweten. Als 1 deel vol is zetten ze het volgende deel wel open.

Dit weekend al een beetje aan inluisteren toegekomen! Staan veel bekende bands op de looproute maar toch ook twee leuke verrassingen eruit weten te pikken. Killus vind ik een stomme naam met een nog meer overdreven artiestenbio maar muzikaal vind ik ze erg fijn. Ga ik zondag lekker mee opstarten! De andere ontdekking is Vower, die komen er ook wel!

Ik heb de parkings op graspop nog nooit vol geweten.
Ik wel, in 2016. Al was voor de meeste parkings 'volgelopen' weliswaar een betere term. Met water, wel te verstaan. Noodweer op de aankomstdag en diverse parkings daardoor onbegaanbaar. Werden we kilometers verder naar een weggetje in de bossen geleid. Drama.

Maar goed, je kunt inderdaad inmiddels wel concluderen dat onder voorbehoud van zeer extreme omstandigheden de parkings bij Graspop altijd wel plek hebben.

Users who are viewing this thread