GMM Marquee Bracket

Dat zijn inderdaad 8 mooie namen.

Opeth en Behemoth hebben beide de betreffende podia goed afgesloten het afgelopen jaar en Behemoth zou dit ook zeker weer kunnen in de Marquee. Muzikale voorkeur ligt iets meer bij Opeth.

Behemoth - Opeth: 4-6

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik kan heel goed leven met deze 8 kwartfinalisten! Als ik het helemaal zelf voor het zeggen had, zou mijn top-8 niet gek veel afwijken van deze, denk ik.
Goh, er zijn er toch al wel een heel aantal afgevallen waar ik persoonlijk enthousiaster over ben dan over Behemoth, in ieder geval. Dus dat gezegd hebbende trek ik de minpunten maar weer eens van stal ;) ook omdat Opeth volle punten geven een beetje gek voelt nadat we eerder geconcludeerd hebben dat ze op festivals niet altijd even goed uit de verf komen, maar goed, ze winnen deze confrontatie natuurlijk wel ruimschoots.

Behemoth - Opeth: (-2)-8

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo
Had eigenlijk wel verwacht dat Meshuggah bij de laatste 8 zou zitten, afgelopen jaar voor het eerst gezien en lijkt me toch wel een fantastische marquee headliner
Dat is ook wel een van de meest opvallende afwezigen in de kwartfinales inderdaad, taaie loting tegen Emperor blijkbaar, wat natuurlijk ook evengoed een fantastische Marquee headliner is. Desalniettemin had ik eigenlijk verwacht dat Meshuggah dat duel zou winnen, ook op basis van de punten die ik voorbij zag komen, maar schijn bedriegt blijkbaar. Het zou wel heel goed kunnen dat er met andere lotingen toch een andere top 8 zou zijn ontstaan.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Helemaal eens, tenten hebben toch altijd iets magisch en intiems (zelfs megatenten als de Marquee), waarbij vrijwel iedere band beter tot z'n recht komt (plus je bent nauwelijks van het weer afhankelijk natuurlijk).

Ik ben het er dan ook niet echt mee eens dat de ultieme Marquee band per se een extreme (black, death, doom of zelfs thrash) zou moeten zijn. Tuurlijk, de meeste bands die er staan vallen daar wel zo ongeveer onder, maar het zijn toch zeker ook de vele uitzonderingen daarop die vaak tot de allerbeste en meest memorabele optredens behoren, zoals Ayreon, Devin Townsend, Pendulum, Heilung (om nog niet te spreken van de kleinere als Heidevolk, Vanaheim).
Ow, Vanaheim, dat was me toch een ontdekking.
Zonder hun optreden op GMM had ik er waarschijnlijk nog niet van gehoord, maar dat was een onverwachte en welkome vervanging (al baal ik nog altijd dat Saltatio Mortis er niet stond)

Behemoth - Opeth: 0-10

Geen eerlijke score omdat ik enkel nog maar volle punten uitdeel.
En daarnaast ook eigenlijk nog best lang getwijfeld, want helaas kan Mikael soms wel te veel lullen tussen de nummers wat de flow van de set dan naar omlaag haalt. Maar uiteindelijk toch maar van mijn hart een steen gemaakt (of moet ik zeggen van mijn steen een hart gemaakt als stoere, stevige metalhead :giggle:).

Dit is een geval dat het afhangt van bereikbaarheid, ticketprijs, setlist ed voor mij. Met de twee eersten ga ik natuurlijk uit van clubshows, geen festival shows

Als ik nu echt moet kiezen? Behemoth. Omdat Opeth minder lang geleden is dat ik ze zag. Maar op cd zou ik dan weer eerder voor Opeth gaan

Hoe vertaal ik dit in punten? 😆

Users who are viewing this thread