Graspop Metal Meeting 2026

Nog 49 dagen te gaan tot #GMM26! Klaar voor de laatste namen? Met Evergrey, Infected Rain, King 810, Kuazar, Mantah, Suicidal Angels, Triggerfinger, Vower en Zetra voegen we de laatste 9 bands toe aan de line-up van #GMM26.

Bush, Forbidden, Harms Way en Scowl hebben helaas afgezegd. TX2 verschuift dan weer van zondag naar vrijdag.

Klik hier voor de volledige line-up.

De timetable volgt later.

AAah, kak! Cancel van Bush... daar had ik eigenlijk wel zin in. Triggerfinger vind ik ook wel goed eigenlijk, dus mag ik noet klagen...

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Triggerfinger ipv Bush vind ik wel leuk. Evergrey, is wel tof voor zondag, Infected Rain kan alle richtingen uit, de rest doet geen belletje rinkelen.

Voor al die mensen die al bij mantah en evergrey tof roepen.

Stuur ff wat suggesties in bij de graspop spotify lijst dan kan de rest mee genieten.

• Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Dwarf
Na één nummer weet ik al wel dat MANTAH mijn festivalopener wordt, wat een geweldige herrie! Verder ken ik enkel Evergrey, maar ik ben benieuwd

Oke dit valt toch een beetje tegen... Maar hopelijk zit er nog een leuke ontdekking tussen.

Gelukkig heb ik Bush pas nog gezien, anders had ik dat wel erg zuur gevonden.

Infected Rain is wel vet, wil ik wel eens zien. Alleen bang voor een clash met Thornhill

Ook bang dat TX2 door de verplaatsing naar vrijdag nu gaat clashen met Drowning Pool, dat zou ook wel balen zijn

Triggerfinger vind ik wel leuk want wil die al 15 jaar lang wel eens zien maar komt er nooit van wegens fout festival of ik wil er geen inkom voor betalen 😅maar ook wel jammer net als Mantah van de Belgische "waste"

Evergrey vind ik fantastisch

Mantah ... waarom? Er zijn veel betere Belgische bands

Suicidal Angels ook altijd tof

Infected Rain is niks voor mij

King 810 is ook een band die het niet doet bij mij

De rest ken ik niet maar de namen klinken weinig belovend. Maar ga ze toch opzoeken uiteraard. Hopelijk zit er nog een lekker power metal bandje met veel twin solo's en veel hoge aaaahhh's bij of een vies thrash bandje met snelle riffs en high pitched vocals

• Haha
Waarderingen: saurus en Projunk
Zit her en der wel wat leuks tussen, maar moesten we hier nu zo lang op wachten ja?

Blijf er wel echt bij dat de ticketprijs naar verhouding van kaliber bands echt absurd is. Nu het dan compleet is, veruit de meest karige line-up die ik denk ik ooit gezien heb van GMM. Mag verwachten dat er dan heeeeel misschien aan aankleding of iets anders wat extra aandacht besteed kan worden dit keer? Maar zal wel ijdele hoop zijn.

Heerlijk commentaar won
Zag powermetal spontaan ontstaan op een gekke manier in mijn hoofd. (Stel windroos is voor met dit)

• Leuk
Waarderingen: won666
Zit het en der wel wat leuks tussen, maar moesten we hier nu zo lang op wachten ja?

Blijf er wel echt bij dat de ticketprijs naar verhouding van kaliber bands echt absurd is. Nu het dan compleet is, veruit de meest karige line-up die ik denk ik ooit gezien heb van GMM. Mag verwachten dat er dan heeeeel misschien aan aankleding of iets anders wat extra aandacht besteed kan worden dit keer? Maar zal wel ijdele hoop zijn.
Nou dat ze naast 5 kleine namen ook nog 4 grotere namen moesten vervangen zal ook wel tijd kosten. Soms heb je niet alles in de hand.
Volgend jaar is het 30 jaar kan mooi in de pot voor dan.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Heerlijk commentaar won
Zag powermetal spontaan ontstaan op een gekke manier in mijn hoofd. (Stel windroos is voor met dit)
Wind Rose is een toffe band maar ik wil power metal met twin solo's, keyboard leads, aaaaahhhhh's zo hoog mogelijk, ...

En zo een band zit er niet bij precies. Gothic en alternatief

Maar diene Zethra ofzoiets juist heel kort beluisterd. Thrash metal blijkt uit Paraguay. En ze klinken vettig denk ik. Asap beter uitchecken. En die ander twee ook checken natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: Projunk en Dwarf
Wind Rose is een toffe band maar ik wil power metal met twin solo's, keyboard leads, aaaaahhhhh's zo hoog mogelijk, ...

En zo een band zit er niet bij precies. Gothic en alternatief

Maar diene Zethra ofzoiets juist heel kort beluisterd. Thrash metal blijkt uit Paraguay. En ze klinken vettig denk ik. Asap beter uitchecken. En die ander twee ook checken natuurlijk
Ik denk dat Kuazar de thrash uit Paraguay is. Ben alleszins benieuwd ernaar!
Zetra daarnet opgezocht en volgens mij werd het omschreven als shoegaze/synthwave/... , geen idee hoe dit gaat klinken

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread