Best Kept Secret 2026

Kijk, ik ben een enorme muziekliefhebber maar ook voetballiefhebber. Hoe geweldig zou het zijn als je van live muziek kan genieten en met een schuin oog de wedstrijd kan volgen? Biertje in de hand. Beter wordt het leven toch niet?!
ja, afgeleidt worden van een optreden van Gorillaz door een VAR check om te zien of Dumfries rood zou moeten krijgen of niet, beter wordt het niet!

• Leuk
Waarderingen: Elmer en BelugaBob
Hopelijk blijven de voetbalfans ver weg van de festivalweide. Ik herinner me nog Dour 2018, waar heel wat optredens compleet verpest werden door schreeuwende Fransen die constant 'Champion Du Monde' zaten te schreeuwen.

Laatste wat ik wil is dat Gorillaz onderbroken worden door een bende zatte idioten omdat er dan toevallig een doelpunt wordt gescoord.

Ik bedoel dus niet voetbal kijken in het algemeen, ik kijk veel voetbal, en normaal kijk ik elke wedstrijd op een wk wel, maar op dit WK waarbij na de groepsronde nog 32 van de 48 ploegen overblijven, maakt de eerste groepswedstrijd heel weinig uit.
Als ik thuis zou zijn zou ik zeker kijken, maar als ik op een muziekfestival sta...

Japan is wel een heel leuk team, dus los van de spanning, die er niet is, kan het wel een leuke wedstrijd worden.
Ik hoor 't alweer, zie je daar tegen Japan! 😜 en dan gaan we juichen!!

Er is weer beweging in de app, bij de 'daily program' tab die vanaf begin deze week leeg was. Er staan nog geen tijden overigens.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Moniek
Hopelijk blijven de voetbalfans ver weg van de festivalweide. Ik herinner me nog Dour 2018, waar heel wat optredens compleet verpest werden door schreeuwende Fransen die constant 'Champion Du Monde' zaten te schreeuwen.

Laatste wat ik wil is dat Gorillaz onderbroken worden door een bende zatte idioten omdat er dan toevallig een doelpunt wordt gescoord.
Als het festival geen scherm regelt ergens dan wordt het inderdaad telefoontjes erbij en juichen bij Gorillaz! (y)

• Leuk
Waarderingen: hankypanky69
Ik ben een behoorlijke voetbal fan, Nederlands elftal boeit me iets minder dan de wedstrijden van mijn club.

Ik zou mij alleen kunnen voorstellen dat ik zou twijfelen tussen kijken van een wedstrijd of op een festival naar the Gorilaz kijken als het een finale wedstrijd is. En ik zou dan ook de keuze maken tussen het één of het ander en niet in het publiek met mijn telefoon in mijn hand een voetbal wedstrijd gaan volgen. Dan zou ik eerder lekker achteraan bij een tafeltje en een bar gaan zitten.

Maar ieder zijn ding. Snap opzich wel als ze ergens in een hoekje van het terrein een klein scherm ophangen om het te kijken, zodat niemand er last van heeft en de liefhebbers alsnog kunnen kijken.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Als het festival geen scherm regelt ergens dan wordt het inderdaad telefoontjes erbij en juichen bij Gorillaz! (y)
Een telefoonverbod tijdens concerten wordt weer heel erg aantrekkelijk.

Dit lijkt mij zwaar irritant voor zowel de mensen die van het concert willen genieten als voor de band die aan het optreden is.

Dit jaar gaat de beuk erin!!
De beuk erin!!

Als dat gebeurt dan vertrek ik wel gewoon, heb echt geen nood aan dat marginale voetbalgedoe. Hopelijk zetten ze dan maar ver weg een scherm, zodat we gespaard blijven van al die onzin. Je zou al bijna beginnen hopen dat WO III er komt (grapje hé jongens).

• On fire
Waarderingen: pongolesi
Dit lijkt mij zwaar irritant voor zowel de mensen die van het concert willen genieten als voor de band die aan het optreden is.
Maar is dat niet zwaar overroepen? Hier en daar iemand die naar z'n gsm kijkt gaat echt niet die show overstemmen. Herinner me ook nog zo'n gedoe erom voor Pinkpop die geen scherm wou zetten, maar was het publiek tijdens Manseskin (meen ik) dan zo opvallend storend?

• Leuk
Waarderingen: elo
Maar is dat niet zwaar overroepen? Hier en daar iemand die naar z'n gsm kijkt gaat echt niet die show overstemmen. Herinner me ook nog zo'n gedoe erom voor Pinkpop die geen scherm wou zetten, maar was het publiek tijdens Manseskin (meen ik) dan zo opvallend storend?
Ik kan me nog wel heel stille momenten bij Kiwanuka op DTRH herinneren die verpest werden door een groepje mensen naast me die constant de noodzaak voelden om bij iedere scheet van een speler hun telefoon aan iedereen om hen heen te laten zien.

Ik heb me nog nooit geërgerd aan voetbal tijdens een festival.

Gorillaz op Rock Werchter 2018 maakte daar een leuke gimmick van door de tekst van Kids With Guns te vervangen naar Eden Hazard. Leuk momentje wel.

Michael Kiwanuka DTRH 24 die Home Again voor een muisstil veld stond te spelen. Toen het was afgelopen en aan de andere kant van het terrein voor een doelpunt van Oranje werd gejuicht kwamen die 2 werelden mooi samen.

Maak er een plekje voor vrij op het terrein of eventueel als er geen goede plek is op de camping. Misschien in een tent. Natuurlijk moet het niet ten koste gaan van de muziek en ik zal ook in bijna alle gevallen voor de muziek kiezen, maar het hoeft elkaar niet te bijten. En als mensen het graag willen zien, waarom niet?

Ik herinner me een Werchtereditie waarbij het voetbalscherm zichtbaar was vanaf de Main stage. Dat was geen goede opzet want heel veel mensen waren afgeleid of keken massaal om als de supporters niet veel verder begonnen te roepen. Lijkt me ook niet leuk als band die aan het spelen is om plots 1000en mensen naar de herhaling van een goal te zien kijken terwijl ze vrolijk verder spelen. Op een andere editie was er een aparte hoek voorzien op de weide, weg van alle podia. Dat was denk ik veel beter. Ben toen zelf ook even gaan kijken toen er niet meteen een band was die ik wou zien. Als ze het mooi kunnen afschermen op de weide of op de camping, lijkt mij dat wel een goede oplossing voor iedereen. En bij twijfel moeten ze als festival de muziek voorrang geven.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre en Tinus101
Door die timetable van Pinkpop ook wel echt heel veel behoefte aan het tijdschema van BKS!
Lekker een beetje invullen wat je wilt zien en kijken of er nog lastige keuzes gemaakt moeten worden, zoals de verschrikkelijke keuze Tropical Fuck Storm vs Nick Cave, die in de clashfinder staat die al is opgezet voor BKS26.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Door die timetable van Pinkpop ook wel echt heel veel behoefte aan het tijdschema van BKS!
Lekker een beetje invullen wat je wilt zien en kijken of er nog lastige keuzes gemaakt moeten worden, zoals de verschrikkelijke keuze Tropical Fuck Storm vs Nick Cave, die in de clashfinder staat die al is opgezet voor BKS26.
Ik wil alles weten nu! De timetable, het terrein, hoe laat de giraffes eten, alles.

Op BKS 2014 (meen ik) kon wie dat wil een wedstrijd van België kijken op de camping. Dat leek me voor iedereen prima.

We moeten wel realistisch blijven. Mocht BKS (of welk ander festival in Nederland/Belgie) vallen én de finale van het wk wordt gespeeld door één van die landen, gaan de festivals hun programma zelfs aanpassen, want veel volk zal er niet staan tijdens de optredens.

We moeten wel realistisch blijven. Mocht BKS (of welk ander festival in Nederland/Belgie) vallen én de finale van het wk wordt gespeeld door één van die landen, gaan de festivals hun programma zelfs aanpassen, want veel volk zal er niet staan tijdens de optredens.
Zodat je als muziekliefhebber (op een muziekfestival) geen zak te doen hebt op dat moment?

Ik blijf ervan opkijken hoeveel mensen er een hele voetbalmatch kunnen uitkijken zonder verveeld weg te stappen. 😅

Users who are viewing this thread