Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Alright !

Ik vermoed dat er dan ook wat zweet van jou in mijn wasmand ligt voor het moment...

Man wat was het warm... En goed.
Ha, klinkt zeker goed, maar als ik weer bij Sprints zou zijn zou ik stiekem ook wel bij ieder nieuw nummer vooral hopen op Adore Adore Adore. :)

Net terug van een afwisselende avond in Trix met Pijn, vs self en La Dispute. En de hele avond heb ik genoten. Pijn is een heerlijk post-rockband die typische post-rock maakt. Rustige opbouw afgewisseld met ruigere stukken. Puur instrumentaal en lange nummers. Prima opener. Daarna emorockband vs self. Een zanger/schreeuwer, een gitarist/zanger/schreeuwer en een drummer. Het openingsnummer vond ik het lekkerst, maar de rest was ook meer dan prima te doen. Daarna hoofdact La Dispute. Het was voor mij de eerste keer, maar aan het aantal meezingers te horen was ik zo'n beetje de enige. Het was een vette show en vanaf het eerste nummer 'I Shaved My Head' ging het los. Ook bij 'King Park' ging het publiek helemaal mee. Topshow!

Net terug van een afwisselende avond in Trix met Pijn, vs self en La Dispute. En de hele avond heb ik genoten. Pijn is een heerlijk post-rockband die typische post-rock maakt. Rustige opbouw afgewisseld met ruigere stukken. Puur instrumentaal en lange nummers. Prima opener. Daarna emorockband vs self. Een zanger/schreeuwer, een gitarist/zanger/schreeuwer en een drummer. Het openingsnummer vond ik het lekkerst, maar de rest was ook meer dan prima te doen. Daarna hoofdact La Dispute. Het was voor mij de eerste keer, maar aan het aantal meezingers te horen was ik zo'n beetje de enige. Het was een vette show en vanaf het eerste nummer 'I Shaved My Head' ging het los. Ook bij 'King Park' ging het publiek helemaal mee. Topshow!
Ik was er ook voornamelijk om Pijn nog eens te zien, die klonken zoals altijd super. vs self was minder mijn ding en La Dispute was inderdaad heel erg goed.

Avondje Nederlandse bandjes hier in Eindhoven bij Paviljoen Ongehoorde Muziek

Fiep genoeg gezien toen ze nog in eindhoven zaten maar sinds de verhuizing zijn ze alleen beter geworden, toch wel een van de leukere Nederlandse nieuwe wave indie-rock bandjes
Howrah was een van de bands die 'afscheid' nam deze avond, de oude rotten uit Utrecht bestaan uit leden van tig andere obscure toffe Nederlandse gitaar bandjes en spelen wat het beste nog te omschreven is als sonic youth-core. Hoopje leuke platen maar echt zo band die veel beter live werkt en zeker in kleinere zalen als hier. Erg fijne show.
Space Siren denk wel nu +-12 keer gezien en het beste bewaarde geheim van de Nederlandse indie-rock bands gaat ook definitief afzwaaien na deze reunie met 2 Howrah leden die de nog steeds gemiste Corno Zwetsloot vervangen. Ik zag ze nog in december dus het de nieuwe line-up verraste me wat minder deze keer maar wat blijft deze band toch een heerlijke bak gitaar herrie produceren. Totaal begrijpelijk dat ze er mee stoppen, de reunie leek al langer te zijn gelopen dan ze verwachtte, maar toch erg jammer.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Pijn was sick, lekkere opwarmer, sferisch. Vs self vond ik persoonlijk eigenlijk echt niet heel goed. Hetzelfde sausje over ieder nummer, wat gemaakt, American Football rammeltje en niet al te veel zeggende vocals (of ben ik te zuur).

La Dispute, wat kan dat mannetje toch enorme intensiteit brengen. Vocaal goed bij stem, energie heerlijk, setlist lekker *(al had ik graag nog een paar nummers gehoord). Klein minpuntje vond ik dat de microfoon wel iets harder had mogen staan, maar wende er ook wel aan.

Wat is die nieuwe plaat toch goed zeg!

Blijft zonde dat ze niet op Rock Werchter staat. Op de Slope destijds fe-no-me-naal, maar ... weinig volk. Is natuurlijk de vloek waarmee de Slopeheadliner daar mee te kampen heeft, gewrongen tussen de twee mainstage - topnamen. Mocht ik geen familiefeest gehad hebben was ik deze avond wel in de Botanique te vinden!

Jehnny Beth deelt hier in de Botanique eventjes de uppercut van het jaar uit.

En die staat deze zomer dan op fucking Cactus bij ons… Eeuwig zonde…
Oew ja, tickets voor de AB deze avond waren al van dag 1 binnen en we waren in totaal met een man of 25 dus absoluut geen spijt maar deze had ik ook wel graag gezien.

En als ik even mag vloeken in de kerk vond ik vandaag het voorprogramma (Sunpower) eigenlijk gewoon beter dan The Kids zelf.
Gek genoeg had echt nog niemand van ons ooit al van die band gehoord. En dan gaan we van leeftijd begin de 30 tot aan de 60.

Users who are viewing this thread