Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Eppo Janssen gaat er wel met een katerke gestaan hebben na Hindu Nights😅
Eppo heb ik niet gezien, maar wel Bazart die wat stoicijns stonden voor zich uit te staren (en mij niet wilden laten passeren), Otto-Jan Ham, Jan Paternoster, diverse journalisten... 😅

Was gisteren bij het tweede concert van JADE in Paradiso. Overweldigend goed, de hoge verwachtingen kwamen meer dan uit :) That's Showbiz Baby! is in korte tijd uitgegroeid tot een van m'n favoriete albums van 2025. Haar solodebuut is zeer gevarieerde popplaat waarop Thirlwall verschillende uitstapjes maakt. En dat kwam live ook bijzonder sterk tot uiting. Jade is een zeer charismatische Britse (fijne bindteksten tussendoor) en de choreografie met haar twee fantastische dansers deed me bij vlagen denken aan Jessie Ware en Eefje. Mooie toevoeging aan een fantastische zangeres die live ook geweldig klinkt. Voor m'n gevoel is het publiek in Paradiso ook altijd nét iets enthousiaster dan in veel andere zalen, heerlijk om die response te zien na een paar van haar ongelofelijke bangers :love:

Edit this setlist | More JADE setlists

Laatst bewerkt:
Zaterdag naar Mister & Mississippi in het Rozenknopje in Eindhoven geweest. Muzikaal echt genieten! Zowel versterkt als onversterkt erg sterk en mooi!
Speelde een aantal nieuwe nummers. Enige nadeel is dat het voor mijn gevoel erg kort was, na een uur en 20 minuten (en een toegift met een cover van Cher - Believe) hielden ze er mee op. Maar hoop dat ze hiermee weer vaker gaan touren!
Als dat net zo'n goede Believe cover is als Jessie Ware ooit deed op DTRH dan ben ik benieuwd naar de rest van de show. Mister and Mississippi zou qua sound eigenlijk wel een bandje voor mij moeten zijn, maar heb ze nooit serieus opgepakt ten tijde van het debuut.

Net terug van Dressed Like Boys in de kleinste zaal van Patronaat. Solo op piano. Ontzettend mooi. Dacht dat als ik hem nu al had gezien mij dat eventueel een clash scheelt op BKS, maar als hij daar met band speelt wil ik het toch wel heel graag nog een keer zien!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en swissepfan
Sprints - Botanique

Fontaines DC could never is de zin die 80 minuten door mijn hoofd spookte. Wat een energie, wat een frontvrouw, wat een fucking hitte in de zaal. Het dak was nog maar net gefixt na de doortocht van Geese zondag en de Orangerie is weer aan gort gespeeld. Hemeltjelief, onverwachte mokerslagen, muisstil op de juiste momenten, stevige moshpits doorheen de hele show. En vooral alles gebracht met branie en zoveel goesting en plezier die bijna bevreemdend zijn voor een post-punkband. 10/10, niets aan te merken - behalve dat wederom mijn favoriet Adore Adore Adore ontbrak, maar goed dat is klagen op hoog niveau. Goed, ik ga mij kleren dan verder uitwringen...

Sprints - Botanique

Fontaines DC could never is de zin die 80 minuten door mijn hoofd spookte. Wat een energie, wat een frontvrouw, wat een fucking hitte in de zaal. Het dak was nog maar net gefixt na de doortocht van Geese zondag en de Orangerie is weer aan gort gespeeld. Hemeltjelief, onverwachte mokerslagen, muisstil op de juiste momenten, stevige moshpits doorheen de hele show. En vooral alles gebracht met branie en zoveel goesting en plezier die bijna bevreemdend zijn voor een post-punkband. 10/10, niets aan te merken - behalve dat wederom mijn favoriet Adore Adore Adore ontbrak, maar goed dat is klagen op hoog niveau. Goed, ik ga mij kleren dan verder uitwringen...
Hele toffe band inderdaad! Jammer dat ik ze morgen moet missen in de Melkweg door werkomstandigheden.

• Verdrietig
Waarderingen: swissepfan
Sprints - Botanique

Fontaines could never wat? 😅

Gisteren ook nog last minute een swapje gedaan voor suede voor 22,5 euro! Leuk concert van goeie muzikanten. Brett Anderson blijft met zijn 58 nog als een hertje over het podium springen, en krijgt de zaal goed mee. Voor programma met Swim School was ook fijn om naar te kijken en luisteren.

013 blijft een fijne zaal maar idd nu ook weer veelste druk naar mijn idee. Stond dan ook wel redelijk vooraan maar alsnog.

Gisteren ook nog last minute een swapje gedaan voor suede voor 22,5 euro! Leuk concert van goeie muzikanten. Brett Anderson blijft met zijn 58 nog als een hertje over het podium springen, en krijgt de zaal goed mee. Voor programma met Swim School was ook fijn om naar te kijken en luisteren.

013 blijft een fijne zaal maar idd nu ook weer veelste druk naar mijn idee. Stond dan ook wel redelijk vooraan maar alsnog.
Ik sta in de main meestal aan de zijkant van het podium, die is makkelijk te bereiken vanuit de hal naast de zaal. Vaak veel bewegingsruimte en je kan het podium prima zien of zelfs gewoon bij het hek geraken!

Viel me ook op dat het publiek erg lang was. Met mijn 193 doe ik daar gezellig aan mee maar mijn 2 metgenoten van 170 waren daar toch iets minder blij mee.

Stonden trouwens een beetje links in het midden en daar kregen we naarmate de show vorderde wel steeds meer beweegruimte. Ik heb erger meegemaakt in 013…

• Haha
Waarderingen: JohndeBever
Dat Sprints (leuke liveband hoor!) wat mij betreft perfect inwisselbare postpunk maakt en Fontaines daarintegen wel een uniek geluid brengt.
Dat de muziek een beetje 'standaard' kan klinken, daar kan ik mij in vinden. De teksten van Sprints zijn wel erg sterk en, voor mij, niet inwisselbaar.
Zo raakt de tekst van Descartes mij, misschien vanwege een achtergrond in de filosofie, heel erg. Zit vernuftig in elkaar en zet aan tot nadenken. Dat heb ik bij Sprints wel vaker.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en koekroeck
Sprints - Botanique

Alright !

Ik vermoed dat er dan ook wat zweet van jou in mijn wasmand ligt voor het moment...

Man wat was het warm... En goed.

Users who are viewing this thread