Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
En terug van Honey I'm Home en Rocket in een amper gevuld Rotown. Honey I'm Home is een prima (opkomend) Nederlandse shoegazeband en ze zetten een meer dan degelijke show weg. Het lukte ze niet echt om het publiek mee te krijgen. Maar dat lag meer aan het publiek, want dat lukte ook de hoofdact Rocket niet. Dat kwam dan ook misschien weer omdat Rocket wel een erg vlakke show neerzette. Een soort van plichtmatig werkten ze de nummers (veelal van het nieuwe album) weg en stonden ze zelfs meermaals met de rug naar het publiek. Muzikaal prima! Maar interactie met het publiek bedroevend! Geen tweede keer voor mij, denk ik.
Oef! Dat album vind ik erg tof dus wilde hier eigenlijk ook wel heen, maar ondanks lichte FOMO had ik uiteindelijk toch geen zin om naar Rotterdam af te reizen. Jammer dat het zo tegenviel!

Einde als in op het einde zo ver mogelijk de zaal in of einde richting podium?
Best is dat je zo dicht mogelijk bij de einde van de catwalk catwalk staat zodat je nog een frontaal zicht hebt op het einde van de catwalk en de ruimte langswaar ze heel af en toe naar beneden gaat. Ik stond op twee meter van de afsluiting, ideaal. Florence huppelt nogal snel over de catwalk maar op het einde vertraagt ze en doet ze heel theatrale rustige gebaren tegelijkertijd met haar fantastische stemmen dus ideaal om een goed beeld van haar te krijgen.

Ja, best duistere setlist. Was voor mij nog maar de eerste keer dat ik haar live zag en had graag Rabbit Heart eens zien passeren, maar helaas. Anderzijds dook een Seven Devils dan wel weer plots op, wat gewoon heel sterk was.

Voor wie morgen naar Amsterdam gaat en staanplaatsen heeft, ik wil het geen spoiler noemen, maar een tip : het maakt echt wel uit welke plaats je inneemt in de zaal. Florence brengt bijzonder weinig tijd door op het podium en is hoofdzakelijk op de catwalk te vinden, vooral helemaal op het einde ervan.
Vrienden van mij waren op voorhand superblij dat ze helemaal vooraan op de tweede rij waren terecht gekomen, maar uiteindelijk hebben die maar weinig gezien...
Zoooooo veeeeeel zin in vnv.

Hoe vonden jullie Paris Paloma?

Net terug van Fleddy Melculy in de Mezz, met in her voorprogramma het voor mij onbekende "Rotzak"

Dat Rotzak was een leuke opwarmer! Niet dat een opwarmer nodig is voor Fleddy, dat is sowieso een tegel in je gezicht. Muzikaal sterk, zang was wat wisselvallig maar de Frontman deed in ieder geval zijn stinkende best voor een show.

Fleddy was vol gas, goede portie humor en een goei uur doordenderen. Gewoon weer eens tof om te zien. Vorige keer is toch alweer heel wat jaren terug op de Zwarte Cross. Niet een band die ik elke keer zou willen meepikken maar dit was weer een mooie avond.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Gisteravond naar Queen's Pleasure in Doornroosje geweest. Leuke, sympathieke en goede Nederlandse rockband. Mooie set die een perfecte lengte had van ongeveer 1 uur en 10 minuten. Mooi belichting op podium in de vorm van hun logo. Nummers van nieuwe album kwamen ook goed uit de verf. Ook de 'klassiekers' deden het goed. Dit kan best werken op de Tramhaus plek op bijvoorbeeld Misty Fields.

• Leuk
Waarderingen: Sjorizo, Patje en B0G5
Sef in Trix gisteravond! Wat een energie van publiek, band & Sef, van minuut 1 tot eind genoten. jammer van wat vervelend publiek om mij heen maar dat kon ik gelukkig goed negeren. Onverwachts ernaartoe maar des te beter!

• Leuk
Waarderingen: mattman
Daufødt in Trix (Hifive-concert). Wat is dat potverdomme een lekkere band zeg! Het album Glitter is al 'formidabel', maar live is het nog een stukje beter. Wat een bak herrie kunnen zij maken. Heerlijk. Ik heb ze door andere keuzes op Sniester gemist, maar dit maakt alles weer goed. Gelijk maar ff het album gekocht en laten signeren.
Op Le Nuits vorig jaar vond ik ze ook een (positieve) oprechte klap op je muil live. Platen zijn inderdaad wel leuk maar live knalt het er zoveel harder erop in, ze stonden vorig jaar festival zomer echt overal hopelijk deze zomer weer.

• Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai
Gisteren naar White Lies geweest in AFAS Live. Ze speelden een goede show, en wat hebben ze toch veel hitjes en goede nummers. De zanger leek wat last van zijn keel te hebben, maar storend was het niet; het gaf juist een rauw randje aan de muziek.

Het eerste uur zat er wel opvallend weinig energie in de zaal. Misschien lag het aan het wat oudere publiek doe toch wel veel aandacht had voor hun telefoon, de vrij ingetogen podiumsetting of het feit dat de band redelijk ver naar achteren op het podium stond (en er stonden een paar bandleden soms bij als zoutzakken), hoe dan ook, het voelde wat mat. Tegen het einde kwam er gelukkig meer vaart in en werd het publiek enthousiaster. Al met al een degelijke show.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: musicislife
Gisteravond naar Queen's Pleasure in Doornroosje geweest. Leuke, sympathieke en goede Nederlandse rockband. Mooie set die een perfecte lengte had van ongeveer 1 uur en 10 minuten. Mooi belichting op podium in de vorm van hun logo. Nummers van nieuwe album kwamen ook goed uit de verf. Ook de 'klassiekers' deden het goed. Dit kan best werken op de Tramhaus plek op bijvoorbeeld Misty Fields.
Voorprogramma Competition was ook wel aardig. Al helemaal terwijl het pas de 10e show was zeiden ze.

Helemaal klaar voor om vanavond weggeblazen te worden door Hans Zimmer, hier nog mensen die gister al zijn geweest?

Users who are viewing this thread