Best Kept Secret 2026

Best Kept Secret presenteert hun nieuwe stage, The Wall.
Waar legendarische DJ's tonen dat ze meer kunnen dan een plaatje draaien.
Geniet in de late uurtjes van Goldie zijn a capella versie van Abbey Road!
Of laat je verrassen door Skream & Benga hun theaterperformance als Romeo & Juliet.
Eerder gewoon wat honger? Geen zorgen, want Dave Clarke komt pannenkoeken bakken!
Ik mis nog een goede mime-artiest. Wie heb je in de aanbieding?

Een Sylvana Simons bijvoorbeeld. Maar als je een beetje door kijkt zie je dit veel en veel meer op het affiche, hoor.
Tja. Het stond afgeladen vol natuurlijk. De doelgroep is er ook naar. Laten we blij zijn dat een festival die keuze durft te maken iig haha. Pinkpop zou eerder Mark Rutte laten draaien in de silent disco. Best een vet idee trouwens.

• Leuk
Waarderingen: breadant
Ik mis nog een goede mime-artiest. Wie heb je in de aanbieding?
Voor wat vrouwelijke representatie kan Charlotte De Witte dat doen, zolang ze belooft nooit te komen draaien.
En David Guetta mag de clown spelen, dan hoeft hij niet eens zijn act te veranderen.

Tja. Het stond afgeladen vol natuurlijk. De doelgroep is er ook naar. Laten we blij zijn dat een festival die keuze durft te maken iig haha. Pinkpop zou eerder Mark Rutte laten draaien in de silent disco. Best een vet idee trouwens.
Maar je slaat nu wel de spijker nu op zijn kop, met waar hier net lacherig over gedaan werd? Ze vragen Mark Rutte inderdaad niet, want dat ligt niet in het politiek en maatschappelijk spectrum van St. Paul. Dat is een beetje wat ik dus bedoelde met "vriendjes" politiek.

Voor mij hoeven ze beide niet op een muziekfestival overigens, laat dat lekker over aan de Zwarte Cross of Paaspop. Dus ik zie niet waarom we hier "blij" mee moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Hij heeft volgens mij ook nog elke editie, in ieder geval zo lang als ik me herinner, iemand uit Tilburg geboekt.

Ik ben zelf te weinig ingevoerd om te weten of de echte dj’s die hij boekt goed te kunnen plaatsen. Maar dat er daarnaast elke dag twee/drie muzikanten of andere mensen hun favoriete plaatjes draaien, daar kun je toch niet zo’n problemen mee hebben? Hoe groot is hun aandeel nu bij The Floor en helemaal in het complete programma van dj’s op BKS? Het enige festival dat zo een artiest een podium biedt om wat anders te laten zien.

Dat je de locatie en de geluidsoverlast vervelend vindt, vind ik dan wel gefundeerde kritiek, ook al heb ik er zelf nul problemen mee.
Maar ik heb er niet zo'n probleem mee als het mij niet zou hinderen. En dat doet het wel. Ik moet en zal The Floor moeten horen op het festival want het is zo gezellie en leuk. Die uitstraling is wat mij juist tegenstaat. Nogmaals omdat BKS toen in het leven was geroepen omdat juist vooral Lowlands dat teveel deed, en BKS in dat gat was gesprongen voor mensen zoals ik die daar ook niet altijd op zitten te wachten. Dat is nu weg.

Maar je slaat nu wel de spijker nu op zijn kop, met waar hier net lacherig over gedaan werd? Ze vragen Mark Rutte inderdaad niet, want dat ligt niet in het politiek en maatschappelijk spectrum van St. Paul. Dat is een beetje wat ik dus bedoelde met "vriendjes" politiek.

Voor mij hoeven ze beide niet op een muziekfestival overigens, laat dat lekker over aan de Zwarte Cross of Paaspop. Dus ik zie niet waarom we hier "blij" mee moeten zijn.
Fair point. Ik bedoel eerder dat ik blij ben dat ze Simons vragen ipv Mark Rutte. Maar de discussie is idd eerder of ze uberhaupt een politicus moeten boeken.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ok gaan we nu zoals elk jaar weer pagina's lang over en weer standpunten herhalen over The Floor? En perse het laatste woord willen hebben? Dan ben ik ff fietsen. Doei!
Daarvoor is een forum bedoeld. (en ik heb ik weer het laatste woord mwahahah, je zou maar eens een reactie krijgen uitgerekend op een forum.

Ze is bekend geworden als vj bij TMF. Voor BKS misschien niet de beste aanbeveling maar haar liefde voor en kennis van goede soul-muziek is onmiskenbaar.

En ja, haar politieke voorkeur zal de aanleiding zijn geweest. Maar haar set was gewoon liefde voor muziek, verder niets.

Fair point. Ik bedoel eerder dat ik blij ben dat ze Simons vragen ipv Mark Rutte. Maar de discussie is idd eerder of ze uberhaupt een politicus moeten boeken.
Wat is daar mis mee? Dat rechts niet meer heeft dan dj Jopie, kan St. Paul toch niks aan doen? (Geintje)
Als ze de politicus het podium niet gebruikt voor activisme, is het toch prima? Precies wat Sylvana Simons ook achterwege liet. Gewoon de mooiste liedjes draaien, wat maakt het uit wie dat doet.

Aha, de jaarlijkse aankondiging van the Floor en de vaste discussie over dat podium.

Hoop dat ze dit jaar bij de programmering meer rekening houden met de soundbleed en tijdens Nick Cave the Floor (maar ook dat stomme ding in het bos) op stil zetten. Het kon bij Radiohead immers ook...

Laatst bewerkt:
Aha, de jaarlijkse aankondiging van the Floor en de vaste discussie over dat podium.

Hoop dat ze dit jaar bij de programmering meer rekening houden met de soundbleed en tijdens Nick Cave the Floor (maar ook dat stomme ding in het bos) op stil zetten. Het kon bij Radiohead immers ook...
Mogen ze ook doen bij die dj stage in het bos.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat
Oef... Dit citaat van het DTRH-forum....

ik kan niet praten voor Pukkelpop, maar wel voor BKS/DTRH. Beide hebben een mooi terrein, en meer waar je kan zwemmen, goede sfeer en lekker eten. Ook beide redelijk gemixt publiek, al is BKS alternatiever en nog meer gevarieerd in leeftijd.

Grootste verschil is toch wel het formaat: 25k vs 55k mensen. DTRH is drukker, soms moet je langer wachten op eten en bij de wc's, maar als je een beetje plant valt het wel mee (Lowlands is echt vele malen erger). Het eten en stages zijn ook goed verspreid over het hele terrein, dus op een paar publiekstrekker-acts na heb ik zelf nooit zo last van de drukte.

Daarnaast heeft DTRH ook duidelijk meer stages, met ook veel meer randprogramma. Ik geloof je met alles bij elkaar op 13 stages uitkomt. Daarom zijn wij bij DTRH altijd veel meer aan het rennen en plannen dan bij BKS. Er is meer te zien en te doen dan in je programma past. Hierdoor kan je ook vrij goed op de bonnefooi overal langsgaan. BKS is door het kleinere programma relaxter, daar gaan we eerder paar uurtjes in de zon of in de hangmat liggen of uitgebreid eten en met mensen aan onze tafel kletsen. Je hoeft ook niet al te vroeg bij een tent staan, bij DTRH kan je echt te laat zijn en dan is alles vol. Bij DTRH zag ik afgelopen jaar zo'n 7 acts per dag, bij BKS 3/4. Bij beide zijn de nachten leuk, DTRH is wel meer EDM/uitgaans sfeer. De allerbeste stage is de Floor bij BKS, die is ongeëvenaard

Blokkenschema even afwachten (clash met Nick Cave?) maar bij Marie Davidson ben ik wel op The Floor te vinden. Ik zag haar ooit in de beginjaren in de X-Ray op Lowlands. Dat beviel prima. Ook Ineffekt en Nymfo staan aangekruist, mits in de nacht want overdag gaan bands toch voor.
Edit: Davidson op zondag dus. Geen clash met Cave

Laatst bewerkt:
Genoeg geleuterd over The Floor. Wat vinden jullie van de nieuwe Gorillaz plaat?

Ik ben niet zo lyrisch als vele anderen. Ik vind het wel een vermakelijke plaat, maar het klinkt mij allemaal net wat te braafjes.
Het speelt wat te vaak op veilig & grijpt me nergens echt bij de keel. Maar moet toegeven dat ik ook wel nooit echt een Damon Albarn fanaat ben geweest, dus misschien dat de echte fans er wel anders over denken.

• Leuk
Waarderingen: LIBOH

Users who are viewing this thread