Best Kept Secret 2026

No hard feelings! Ik kom er ook graag. Maar valt me wel op dat The Floor een hele eigen doelgroep trekt, die daar ook grote delen van de dag verblijft. Niks mis mee.
Valt toch wel mee? Hoeveel mensen zijn er tot begin van de avond. 100? 200?

Al moet ik toegeven dat ik er zelf ook ooit een hele dag heb doorgebracht (behalve toen ik tussendoor zelf moest draaien in de Casbah en daarna backstage heerlijk op de plaat gegrilde gamba’s en ander lekkers ging eten en me daarna laafde aan de gratis cocktails).

Het is gewoon een Floor-concept om af en toe een niet-dj plaatjes te laten draaien, om zo een breder beeld van de artiest te krijgen. That's it. Je kunt het concept niks vinden, prima, maar het is erg flauw om daar vriendjespolitiek achter te zoeken.
Ach hou toch op, we kunnen er wel weer de boze indiaantje show van gaan maken, maar er zijn ook hele politieke voorkeuren in terug te zien. ik vind het zonde van de vele dj's/producer die ons land heeft en veel meer te bieden hebben geen podium meer krijgen op een festival als BKS waar het juist om zou moeten draaien. Ben wel benieuwd wie er dit jaar weer door de set van Nick Cave heen gaat beuken omdat ze totaal geen feeling hebben voor het geheel.

Dit is het carnaval/de toppers van BKS, niet meer, niet minder. BKS juist was opgericht als tegenhanger van dit soort praktijken.

Ik ben nog nooit op BKS geweest dus geen flauw idee hoe the Floor is. Maar het concept van artiesten die plaatjes komen draaien leek mij dus best leuk, een Spinvis of BCNR dj set had ik graag willen bijwonen. Moet wel bekennen dat de artiesten die er nu tussen staan mij niet heel erg bekoren (op Sef & Madra Salach na).

Betekent dit trouwens ook dat Lucky Done Gone 2x komt draaien op BKS? aangezien hij ook al bij de eerder aangekondigde namen zat

• Leuk
Waarderingen: wil en spongebobsong
Ach hou toch op, we kunnen er wel weer de boze indiaantje show van gaan maken, maar er zijn ook hele politieke voorkeuren in terug te zien. ik vind het zonde van de vele dj's/producer die ons land heeft en veel meer te bieden hebben geen podium meer krijgen op een festival als BKS waar het juist om zou moeten draaien. Ben wel benieuwd wie er dit jaar weer door de set van Nick Cave heen gaat beuken omdat ze totaal geen feeling hebben voor het geheel.

Dit is het carnaval/de toppers van BKS, niet meer, niet minder. BKS juist was opgericht als tegenhanger van dit soort praktijken.
Bij nader inzien, keep ‘um coming, want dit is best grappig.

Ik ben nog nooit op BKS geweest dus geen flauw idee hoe the Floor is. Maar het concept van artiesten die plaatjes komen draaien leek mij dus best leuk, een Spinvis of BCNR dj set had ik graag willen bijwonen. Moet wel bekennen dat de artiesten die er nu tussen staan mij niet heel erg bekoren (op Sef & Madra Salach na).

Betekent dit trouwens ook dat Lucky Done Gone 2x komt draaien op BKS? aangezien hij ook al bij de eerder aangekondigde namen zat
Bij bandjes is het gebruikelijk dat ze eerst spelen en daarna bij St. Paul draaien - gebruikelijk als in gebeurt een of twee keer per festival. Misschien dat LDG een heel andere soort muziek bij hem draait?

Ik vind het juist ook altijd leuk, zeker als er even niet zoveel boeiends staat geprogrammeerd. Heb vorig jaar nog de halve playlist van BCNR geshazamd! Ik heb ook het gevoel dat artiesten die daarvoor gevraagd worden het graag doen.
Heb je hier nog een playlist of tracks van? Ben wel benieuwd wat ze dan draaiden (en ben vast niet de enige)!

Het politieke aspect vind ik een ietwat zwak argument, maar voor de rest ga ik volledig akkoord. Zijn veel betere dj's en produceren die op BKS geen ruimte krijgen. En de geluidsoverlast vanop the floor naar het hoofdpodium toe is echt verschrikkelijk, daar moeten ze iets aan doen.

En dat terzijde, eigenlijk mag the floor er voor mij gerust zijn, zolang ze in de nacht (gerust ergens anders) ook ruimte geven aan wat meer opzwepende dansmuziek, maar dat was er de voorbije jaren helemaal niet (waardoor er ook geen kat meer rondliep 's nachts). Vooral daar erger ik me zo hard aan. Dat ze om 2u 's middags wat Italo disco, funk of latin spelen, dat begrijp ik volledig. Maar om 1u 's nachts? En als er dan eens een degelijke dj staat op the floor, dan zetten ze die de meest krankzinnige tijdstippen (Dj Storm om 19u????).

• Leuk
  • 100
Waarderingen: LIBOH, boesOne en Synt

Ik ben het er mee eens dat er heel veel goede, interessante en creatieve DJ's zijn van eigen bodem die hier niet vertegenwoordigd zijn, maar dat is bij BKS voor mijn gevoel al heel lang niet, en is dat ook niet de insteek hier. Ik zou die veel liever in het nachtprogramma zien. In mijn ogen zijn veel van deze sets een soort gastradioshow, waarbij wij een idee kunnen krijgen van wat een artiest zelf luistert/inspireert. Het carnaval van BKS gaat wel ver, en ik denk dat de meeste mensen die wel eens op de floor staan i.p.v. er alleen met vingers in hun oren langslopen kunnen beamen dat het echt niet alleen maar clownerij is, maar dat er ook gewoon BKS-volk tussen staat om naar goede muziek te luisteren. Dat het van een USB-stick afkomt betekent niet gelijk dat het niet interessant is.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH en Greyhound
Ik vind vooral dat de discussie over de Floor vaak over dingen gaat die niet perse de schuld van 'The Floor' zijn. The Floor is gewoon een leuk concept, waar ik zelf ook amper kom maar waar ik wel in zekere zin de toegevoegde waarde van zie.

• Helemaal mee eens dat er vele malen getalenteerdere DJ's zijn die BKS een keer uit zou moeten nodigen. Maar dat betekent niet dat die perse op The Floor hadden moeten staan. Er zijn genoeg andere podia waar die ook kunnen staan. De discussie zou eerder moeten zijn waarom die DJ's überhaupt niet op BKS staan. Het kan prima naast elkaar bestaan.
  • Er staan inderdaad mensen op The Floor die niet fantastisch kunnen draaien, maar voor veel mensen is het wel interessant om te horen wat hun favoriete artiesten zelf zouden willen draaien. Soms valt het mee, soms valt het tegen, maar het concept is interessant.
  • Er is inderdaad regelmatig vervelende soundbleed naar andere podia. Maar we kunnen ook op dat probleem zelf focussen in plaats van daarmee de hele legitimiteit van The Floor af te fakkelen.

Ik heb inderdaad meer DJ ervaring dan de helft van de namen op The Floor. Maar sta mijn plaatsje met plezier af aan de honderden getalenteerde Dj's in Nederland of België die niet worden uitgenodigd.
Het gaat er dus juist om dat het géén ervaren DJ's zijn, maar artiesten die een inkijkje geven in hun universum. Ik vind het hautain om dat gênant te noemen of clownesk.

Het gaat er dus juist om dat het géén ervaren DJ's zijn, maar artiesten die een inkijkje geven in hun universum. Ik vind het hautain om dat gênant te noemen of clownesk.
Tja waarschijnlijk is dat wel hautain, mogelijks omdat ik DJ'en ook als een kunstvorm zie (toch op het hoogste niveau). Maar voor mij is Kaat Van Stralen laten DJ'en hetzelfde als Luke Slater laten wonderwall spelen op gitaar. Maar wederom als mensen daar geïnteresseerd in zijn heb ik er geen problemen mee, zolang er ook goede ervaren DJ's worden geboekt en dat ontbreekt net op BKS in mijn opinie.

• Leuk
Waarderingen: Ploegie
Tja waarschijnlijk is dat wel hautain, mogelijks omdat ik DJ'en ook als een kunstvorm zie (toch op het hoogste niveau). Maar voor mij is Kaat Van Stralen laten DJ'en hetzelfde als Luke Slater laten wonderwall spelen op gitaar. Maar wederom als mensen daar geïnteresseerd in zijn heb ik er geen problemen mee, zolang er ook goede ervaren DJ's worden geboekt en dat ontbreekt net op BKS in mijn opinie.
Wellicht gaat het mis met de term DJ'en (uiteraard een schitterende kunstvorm :love:). Ik las hierboven zoiets als gastradioshow, die term dekt de lading beter.

• Leuk
Waarderingen: DJ_Tjorre
Ik vind het wel een leuk idee, mensen die niet heel ervaren zijn en muziek draaien die ze aan anderen willen horen. Voor goede ervaren DJ's zijn er 100 andere festivals. En er komt vast nog wel wat goeds bij. :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ferraroo
En dat terzijde, eigenlijk mag the floor er voor mij gerust zijn, zolang ze in de nacht (gerust ergens anders) ook ruimte geven aan wat meer opzwepende dansmuziek, maar dat was er de voorbije jaren helemaal niet (waardoor er ook geen kat meer rondliep 's nachts).
Dat er geen kat rondloopt 's nachts is niet waar. Afgelopen jaar bijvoorbeeld was het tijdens Nederland vs. België (Eppo Janssen vs. DJ St. Paul) van 02:00 tot 04:00 gewoon vol.

Users who are viewing this thread