Best Kept Secret 2026

Wellicht gaat het mis met de term DJ'en (uiteraard een schitterende kunstvorm :love:). Ik las hierboven zoiets als gastradioshow, die term dekt de lading beter.
Dat zou zeker een betere term zijn. Maar eigenlijk ben ik wat frustratie aan het uitwerken dat weinig met The Floor heeft te maken. Ik wil gewoon een spannende nacht line-up en dat moet eigenlijk helemaal niet van The Floor komen.

En st. Paul helpt ze altijd mee met dj'en toch? Het is niet zo dat ze zonder roeispanen achter de draaitafel staan. Ik vind het best een leuk concept, maar ben nog nooit op BKS geweest. Wil hier komend jaar wel een kijkje nemen. Zou het zonde vinden als er idd soundbleed is met andere stages en als dit het enige nachtprogramma is, al is dat voor mij ook niet het belangrijkste op een festival.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Dat er geen kat rondloopt 's nachts is niet waar. Afgelopen jaar bijvoorbeeld was het tijdens Nederland vs. België (Eppo Janssen vs. DJ St. Paul) van 02:00 tot 04:00 gewoon vol.
In vergelijking met enkele jaren geleden is het beduidend minder druk na 1u vind ik.

En st. Paul helpt ze altijd mee met dj'en toch? Het is niet zo dat ze zonder roeispanen achter de draaitafel staan. Ik vind het best een leuk concept, maar ben nog nooit op BKS geweest. Wil hier komend jaar wel een kijkje nemen. Zou het zonde vinden als er idd soundbleed is met andere stages en als dit het enige nachtprogramma is, al is dat voor mij ook niet het belangrijkste op een festival.
Dat is er continu want ze zetten dit neer als luidste podium van het festival en is de centrale hub waar vrijwel alle stages vlak bij zitten. En dit komt gewoon overdag, niet in de nacht.

Dat is er continu want ze zetten dit neer als luidste podium van het festival en is de centrale hub waar vrijwel alle stages vlak bij zitten. En dit komt gewoon overdag, niet in de nacht.
Ja, dat snap ik. Dat is ook wat ik zonde noem. En qua nachtprogramma bedoel ik, dit is het enige wat er in de nacht is toch? Naast dat het overdag ook aanwezig is.

Als soort middelpunt en ontmoetingsplek lijkt het me best tof, ook overdag. Alleen zouden ze wat moeten met die terechte kritiekpunten van jullie. Goed podium bieden aan andere dj's, goed alternatief in de nacht, geen hinder bij andere stages.

Ja, dat snap ik. Dat is ook wat ik zonde noem. En qua nachtprogramma bedoel ik, dit is het enige wat er in de nacht is toch? Naast dat het overdag ook aanwezig is.

Als soort middelpunt en ontmoetingsplek lijkt het me best tof, ook overdag. Alleen zouden ze wat moeten met die terechte kritiekpunten van jullie. Goed podium bieden aan andere dj's, goed alternatief in de nacht, geen hinder bij andere stages.
Wat het grootste probleem voor mij is dat BKS juist het festival was tegen dit soort bewegingen in. Het zou juist gaan om "muziek"; dat is juist alles wat dit podium niet is. Het gaat er puur om of St. Paul je mag of niet, dat is de enige lijn die erin zit. Je kan zomaar voorbij lopen dat K-Liber - Viben door de speakers gaat en ook genoeg andere shit wat thuishoort in gemiddelde set van Smèrrig. BKS was juist de vlucht voor dit soort dingen want dat had je al teveel bij Pinkpop en Lowlands.

Nu is BKS de ergste van de 3 geworden.

Tja waarschijnlijk is dat wel hautain, mogelijks omdat ik DJ'en ook als een kunstvorm zie (toch op het hoogste niveau). Maar voor mij is Kaat Van Stralen laten DJ'en hetzelfde als Luke Slater laten wonderwall spelen op gitaar. Maar wederom als mensen daar geïnteresseerd in zijn heb ik er geen problemen mee, zolang er ook goede ervaren DJ's worden geboekt en dat ontbreekt net op BKS in mijn opinie.
Nu wil ik een aparte stage waar Luke Slater Oasis-covers komt spelen.

Wat het grootste probleem voor mij is dat BKS juist het festival was tegen dit soort bewegingen in. Het zou juist gaan om "muziek"; dat is juist alles wat dit podium niet is. Het gaat er puur om of St. Paul je mag of niet, dat is de enige lijn die erin zit. Je kan zomaar voorbij lopen dat K-Liber - Viben door de speakers gaat en ook genoeg andere shit wat thuishoort in gemiddelde set van Smèrrig. BKS was juist de vlucht voor dit soort dingen want dat had je al teveel bij Pinkpop en Lowlands.

Vind je BKS oprecht de ergste in het rijtje Lowlands-Pinkpop-BKS?

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat en Elmer

Sorry, maar je maakt het allemaal echt zo veel zwaarder dan nodig. Ga er gewoon niet heen als je er geen zin in hebt.

Ik vind dat The Floor ook over muziek gaat, juist leuk om te zien wat een artiest draait waar je fan van bent, door geïnspireerd raakt, etc. Er worden ook DJs geboekt die wél kunnen draaien (vorig jaar bijvoorbeeld Erol Alkan, of Hiba Salameh). Dat Sylvana Simons er ooit stond betekent niet dat het allemaal één grote politieke bende is geworden. Ook dan gaat het nog steeds over muziek: welke muziek drijft iemand, met welke nummers kunnen we losgaan of de (politieke) wereld even vergeten en samenkomen? Ik vind dat óók de 'vlucht' die je benoemt, en tegen een stroming ingaan.

Ja, St. Paul regelt dit allemaal. Dat is curatie. Als je gewoon geen fan van hem bent, kun je daar weinig aan doen. Ik heb me meerdere keren hartstikke vermaakt, met goede DJs, soms minder goede DJs maar wél goede muziek, en gewoon een keer losgaan op wat anders dan het zoveelste postpunkindiebandje.

Vind je BKS oprecht de ergste in het rijtje Lowlands-Pinkpop-BKS?
Ja want bij die Oasis cover waar iemand mee grapt, daar heb ik totaal niks van meegekregen, want ik was totaal ergens anders. Omdat BKS The Floor op zo'n prominente plek heeft gezet hoor je het continu. Ik hoor het bij andere podia, ik hoor het als ik ergens aan het chillen ben, ik hoor het als ik van stage naar stage loop. Het komt ook door de set van rustigere artiesten heen.

Ik weet dat de eerste editie er ook al zoiets aanwezig was. Maar toen zat het nog weggestopt. Maar nu hebben ze zo'n beetje de mooiste en centraalste plek van het festival gekregen. Een doorn in het oog als je het mij vraagt en het is voor mij echt een vibe verpest. Het is net of je bij een mooie zonsondergang een hele vloed plastic rotzooi in het water ziet drijven waardoor heel je uitzicht is betreft en je helemaal uit je moment weer wordt gehaald.

Je kunt om The Floor heen op BKS, en dat is het grote hekelpunt. Zelfs als die gasten aan het strand snoeiharde beats draaien, weg er mee.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Nu wil ik een aparte stage waar Luke Slater Oasis-covers komt spelen.
Best Kept Secret presenteert hun nieuwe stage, The Wall.
Waar legendarische DJ's tonen dat ze meer kunnen dan een plaatje draaien.
Geniet in de late uurtjes van Goldie zijn a capella versie van Abbey Road!
Of laat je verrassen door Skream & Benga hun theaterperformance als Romeo & Juliet.
Eerder gewoon wat honger? Geen zorgen, want Dave Clarke komt pannenkoeken bakken!

Sorry, maar je maakt het allemaal echt zo veel zwaarder dan nodig. Ga er gewoon niet heen als je er geen zin in hebt.

Ik vind dat The Floor ook over muziek gaat, juist leuk om te zien wat een artiest draait waar je fan van bent, door geïnspireerd raakt, etc. Er worden ook DJs geboekt die wél kunnen draaien (vorig jaar bijvoorbeeld Erol Alkan, of Hiba Salameh). Dat Sylvana Simons er ooit stond betekent niet dat het allemaal één grote politieke bende is geworden. Ook dan gaat het nog steeds over muziek: welke muziek drijft iemand, met welke nummers kunnen we losgaan of de (politieke) wereld even vergeten en samenkomen? Ik vind dat óók de 'vlucht' die je benoemt, en tegen een stroming ingaan.

Ja, St. Paul regelt dit allemaal. Dat is curatie. Als je gewoon geen fan van hem bent, kun je daar weinig aan doen. Ik heb me meerdere keren hartstikke vermaakt, met goede DJs, soms minder goede DJs maar wél goede muziek, en gewoon een keer losgaan op wat anders dan het zoveelste postpunkindiebandje.
Daar zijn 10.000 andere festivals voor. En Sylvana Simons is slechts een van de velen voorbeelden. Het zijn allemaal namen uit het Utrechts/Amsterdam spectrum. Het is ook pure minachting naar het vak DJ'en imo. Het concept is ook gewoon zo niet vernieuwend wat imo echt niet bij de rest van het festival past.

Even iets anders: ik zag net in de mail van Waste (Radiohead) dat Colin meespeelt met Nick Cave. Ergens wist ik dat wel, maar tot nu toe realiseerde ik me niet dat ik Colin dus weer ga zien...

Ik vind dat je je als festival niet té serieus moet nemen maar soms ook een knipoog moet kunnen geven. The Floor is dan de knipoog van BKS, zullen we maar zeggen. Het hoeft niet allemaal superserieus en snobistisch, wat mij betreft. En het feit dat we er nu een discussie over hebben en sommigen het geweldig en anderen verschrikkelijk vinden, bewijst wat mij betreft perfect het bestaansrecht van The Floor. Het mag een beetje schuren 🙂!

In de nacht is er
- (Club-)DJ's in The Secret. Was vorig jaar behoorlijk leeg, ik ga er van uit dat Job Jobse dit jaar die plek heeft gekregen om het vol te trekken (en dan ga ik lekker ergens anders heen)
- (Kleinere club-)DJ's op Coney Island
- DJ's in de Casbah die rockgeörienteerd draaien
- DJ's bij Kilo Kilo die hitjesgeörienteerd draaien
- The Floor

In de nacht is er
- (Club-)DJ's in The Secret. Was vorig jaar behoorlijk leeg, ik ga er van uit dat Job Jobse dit jaar die plek heeft gekregen om het vol te trekken (en dan ga ik lekker ergens anders heen)
- The Floor
Kijk, das top. Plekken genoeg om 's nachts te verdwalen!

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
In de nacht is er
- The Floor
Er is wel meer keuze inderdaad. Ter illustratie ook het tijdschema van zaterdag vorig jaar en dan staat Kilo Kilo hier nog niet op. Nadeel is dan weer dat het vaak allemaal net een beetje tegenvalt (dat ben ik zeker eens met de klagers hier), waardoor ik hem vaak rond 2u wel aftaai. Nou zorgt dat wel dat ik weer meer energie heb voor overdag want ik moet ook nog een halfuurtje fietsen.

1772115700746.png

Ik vind dat je je als festival niet té serieus moet nemen maar soms ook een knipoog moet kunnen geven. The Floor is dan de knipoog van BKS, zullen we maar zeggen. Het hoeft niet allemaal superserieus en snobistisch, wat mij betreft. En het feit dat we er nu een discussie over hebben en sommigen het geweldig en anderen verschrikkelijk vinden, bewijst wat mij betreft perfect het bestaansrecht van The Floor. Het mag een beetje schuren 🙂!
Het probleem is wat mij betreft echt niet dat alles super snobistisch of serieus moet zijn. Maar de fundering waarom BKS ooit is opgezet. BKS was juist die tegenreactie van “niet alles moet serieus” zijn en toen was het juist WEL serieus. Als je dan veranderd naar zoiets is gewoon tegen het natuur van het festival in. Want zo blijven er geen festivals meer over voor mensen die wel eens een keer WEL een "alles moet serieus zijn" festival willen.

Daar zijn 10.000 andere festivals voor. En Sylvana Simons is slechts een van de velen voorbeelden. Het zijn allemaal namen uit het Utrechts/Amsterdam spectrum. Het is ook pure minachting naar het vak DJ'en imo. Het concept is ook gewoon zo niet vernieuwend wat imo echt niet bij de rest van het festival past.
Hij heeft volgens mij ook nog elke editie, in ieder geval zo lang als ik me herinner, iemand uit Tilburg geboekt.

Ik ben zelf te weinig ingevoerd om te weten of de echte dj’s die hij boekt goed te kunnen plaatsen. Maar dat er daarnaast elke dag twee/drie muzikanten of andere mensen hun favoriete plaatjes draaien, daar kun je toch niet zo’n problemen mee hebben? Hoe groot is hun aandeel nu bij The Floor en helemaal in het complete programma van dj’s op BKS? Het enige festival dat zo een artiest een podium biedt om wat anders te laten zien.

Dat je de locatie en de geluidsoverlast vervelend vindt, vind ik dan wel gefundeerde kritiek, ook al heb ik er zelf nul problemen mee.

• Leuk
Waarderingen: LIBOH

Users who are viewing this thread