Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
The Besnard Lakes gisteravond in Arenberg Antwerpen. Heerlijk knus, paste ook perfect bij de show en muziek. Intiem, maar toch vooral ook overweldigend en meeslepend. Zeer blij ze eindelijk een keer gezien te hebben. Benieuwd welk optreden dit jaar hier nog overheen ziet te geraken.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
The Besnard Lakes gisteravond in Arenberg Antwerpen. Heerlijk knus, paste ook perfect bij de show en muziek. Intiem, maar toch vooral ook overweldigend en meeslepend. Zeer blij ze eindelijk een keer gezien te hebben. Benieuwd welk optreden dit jaar hier nog overheen ziet te geraken.
Leuke zaal in het algemeen de schouwburg en die BLACKBOX ook zeker. Kom er jammer genoeg veels te weinig

The Kooks - AB 09/02

Eerst en vooral hulde aan het voorprogramma Girl in the year above. Er leek iets mis met de geluidsmix - zang stond te hard - maar voor de rest, wow. Er is nog niks uitgebracht dus een totale verrassing. Bleek een mix tussen The Last Dinner Party, Olivia Rodrigo en Ierse singer songwriter. Fantastische stem, goeie nummers, dit gaat nog heel groot worden.

The Kooks zelf was een gezellige blast from the past. Nooit gevaarlijk of edgy. Oude hits mooi gespreid doorheen de set waardoor die nooit verslape. Echt spannend werd het nooit maar wat hebben die toch goede nummers. Sway blijft echt een genadeloos ondergewaard nummer waar elke andere band in dat genre een arm voor veil zou hebben. Geen uitzonderlijk memorabele show verder maar soms hoeft het ook niet meer zijn. Of is dat naïef van mij?

• Leuk
Waarderingen: daily en JP5
Dave in de Ziggo Dome, geweldige hiphop show zeg! Mooie mix tussen de bangers en de introspectieve nummers :D

Ook wel echt sick hoe veel er werd meegerapt op de vloer. Sfeer was goed!

Een freestyle op Adagio for Strings stond overigens niet op mijn bingokaart 😅

• Leuk
Waarderingen: Fluxion
Zo! Terug van Zu. In muziekcentrum N9 in Eeklo met Stahlmus Delegation in het voorprogramma. Niet door te komen en ontzettend slaapverwekkend dat voorprogramma. Maar Zu daarentegen....Wat grandioos was dat zeg! Nog weer beter dan op plaat. Wat een mooie teringherrie kunnen zij uit de baritonsax, basgitaar en drums halen, niet normaal. Geweldige opbouw naar een geluidsexplosie. Heerlijk. De start met 'Charagma' en 'Golgotha' was voortreffelijk en zette direct de toon. Genoten.

Zo! Terug van Zu. In muziekcentrum N9 in Eeklo met Stahlmus Delegation in het voorprogramma. Niet door te komen en ontzettend slaapverwekkend dat voorprogramma. Maar Zu daarentegen....Wat grandioos was dat zeg! Nog weer beter dan op plaat. Wat een mooie teringherrie kunnen zij uit de baritonsax, basgitaar en drums halen, niet normaal. Geweldige opbouw naar een geluidsexplosie. Heerlijk. De start met 'Charagma' en 'Golgotha' was voortreffelijk en zette direct de toon. Genoten.
hoe is de geluidskwaliteit daar? soms interessante dingen daar maar nog nooit geweest

Toch vaak teleurgesteld in concertverslaggeving in Nederland hoor, nog niks te vinden dus dan bij deze maar mijn eigen kleine verslag van Deftones in de AFAS Live.

Drie kwartier in de regen in de rij staan voor een concert waar je 80+ euro voor betaalt slaat dus nergens op. Eenmaal binnen gelukkig dat alweer snel vergeten. Denzel Curry deed zijn ding, de zaal ging niet helemaal maar mee maar tijdens 'TV off' kwam er toch wat meer beweging in dan enkel bouncende armen. Wel vet einde met die snippet van 'Bulls on Parade', toch blij om hem eens meegepakt te hebben.

Dan Deftones, ik zag ze voor het eerst overdag op Pinkpop 2022. Het was toen 30+ graden dus je kan je voorstellen dat dat niet ideaal was voor een toen minder fitte Moreno. Afgelopen zomer ook op Rock Werchter gezien net vanachter de barrier, maar dat kwam ook niet geweldig over. Vandaag na een paar nummers opwarmen leverde zijn stem wél en werd ik live voor het eerst pas echt overrompeld door Deftones. Vind het altijd jammer als een band begint met misschien wel hun beste nummer, in dit geval 'Be Quiet and Drive (Far Away)', maar dat is muggenziften. Gelukkig werd 'My Own Summer (Shove It)' deze keer voor het eerst van de keren dat ik ze zag niét in het begin gespeeld. Schitterende visuals en een erg divers maar vooral jong en vrouwelijk publiek die apeshit gingen op bijna alle nummers. Dat nieuwe werk komt live ook fantastisch uit de verf, 'milk of the madonna' een klassieker in wording, en mag gerust tot het beste werk van de band genoemd worden. Verdere hoogtepunten voor mij 'Digital Bath', 'Sextape', een waanzinnig binnenkomend 'Change (In The House of Flies)' en een heerlijk verschroeiend afsluitend '7 Words'. Topavond!

Toch vaak teleurgesteld in concertverslaggeving in Nederland hoor, nog niks te vinden dus dan bij deze maar mijn eigen kleine verslag van Deftones in de AFAS Live.

Drie kwartier in de regen in de rij staan voor een concert waar je 80+ euro voor betaalt slaat dus nergens op. Eenmaal binnen gelukkig dat alweer snel vergeten. Denzel Curry deed zijn ding, de zaal ging niet helemaal maar mee maar tijdens 'TV off' kwam er toch wat meer beweging in dan enkel bouncende armen. Wel vet einde met die snippet van 'Bulls on Parade', toch blij om hem eens meegepakt te hebben.

Dan Deftones, ik zag ze voor het eerst overdag op Pinkpop 2022. Het was toen 30+ graden dus je kan je voorstellen dat dat niet ideaal was voor een toen minder fitte Moreno. Afgelopen zomer ook op Rock Werchter gezien net vanachter de barrier, maar dat kwam ook niet geweldig over. Vandaag na een paar nummers opwarmen leverde zijn stem wél en werd ik live voor het eerst pas echt overrompeld door Deftones. Vind het altijd jammer als een band begint met misschien wel hun beste nummer, in dit geval 'Be Quiet and Drive (Far Away)', maar dat is muggenziften. Gelukkig werd 'My Own Summer (Shove It)' deze keer voor het eerst van de keren dat ik ze zag niét in het begin gespeeld. Schitterende visuals en een erg divers maar vooral jong en vrouwelijk publiek die apeshit gingen op bijna alle nummers. Dat nieuwe werk komt live ook fantastisch uit de verf, 'milk of the madonna' een klassieker in wording, en mag gerust tot het beste werk van de band genoemd worden. Verdere hoogtepunten voor mij 'Digital Bath', 'Sextape', een waanzinnig binnenkomend 'Change (In The House of Flies)' en een heerlijk verschroeiend afsluitend '7 Words'. Topavond!
Eens. Snap echt niet dat dit soort shows niet gewoon meteen online staan in recensievorm. Waar is 3voor12 of OOR op zo'n avond? Dat doen ze in België echt veel, veel beter.

Tof verslag ook, zin in Pukkelpop nu al.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Het blijft bijzonder dat juist nu Deftones zo groot is. Een show met prachtige visuals. Terwijl ze tijdens hun grootste successes (Around the Fur, White Pony) gewoon in kleine zaaltjes speelden voor een paar tientjes. Nu gingen die kaarten voor 120 euro de deur uit. Bizar.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Joslittel

Top verslag.

Het wachten is inderdaad een flink minpunt voor de locatie, zeker in combinatie voor de prijs.

Chino was in veel betere vorm dan vorig jaar in London. Genoten!

Redelijk is een understatement zo te zien. Ik vind het vooral jammer dat er zo weinig aandacht naar liveshows gaat. En als, enkel in de Randstad.
Tja, mee eens. Uiteindelijk gaat er steeds minder geld naar de VPRO natuurlijk, en dus ook naar 3voor12 en moeten ze keuze's maken. Aangezien het stimuleren van de Nederlandse muziek een van de kerndoelen is zullen ze inderdaad minder internationale concerten bezoeken.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik vind het toch echt wel slecht hoor die concertverslaggeving hier. Kunt zeggen van de positieve verslagen van dansendeberen wat je wil, maar ze zijn wel óveral. Letterlijk de helft van je recensie kun je al ophangen aan de heropleving door TikTok, setlist is grotendeels hetzelfde dus die recensie is zo gepiept.

Maar goed, het ligt niet eens aan het feit dat het Deftones is. Ook van Dave in de Ziggo Dome is er gewoon geen recensie en ook daarvan zijn meerdere recensies te vinden van zijn show in België.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave en elo

Users who are viewing this thread