Ik zal nog eens even een knuppel in het hoenderhok gooien. Ik was gisteravond bij New Wave in de Ziggo en kan niet anders zeggen dan dat dit echt een sterke show is die - in navolging van eerdere Nederlandse acts op deze positie - gewoon terecht geboekt is als headliner. Het was een bijna twee uur durende aaneenschakeling van hits die voor de Nederlandse liefhebbers van hiphop/R&B/dancehall/Urban zeer bekend zullen zijn. Energieke klappers worden afgewisseld met trage meezingers, maar vooral is het een groot feest. Knap ook hoe ze 15+ artiesten goed laten afwisselen, terwijl daar toch ook wel wat ego's tussen zitten. Ik denk zelfs dat het publiek - wat gisteravond toch ook veel bezig was met zien en gezien worden - wel eens anders (/beter?) zou kunnen zijn op Lowlands. Dat wil niet zeggen dat iedereen het leuk gaat vinden of blij is met een Nederlandse headliner, maar als DJVT, The Opposites en Goldband dit kunnen (wat je daar dan ook van vindt), dan gaat deze show zeker niet de minste in dit rijtje zijn. En tja, als hiphop en verwante stijlen je niet liggen, gaat dit je waarschijnlijk ook niet boeien.