Lowlands 2026

Ik zal nog eens even een knuppel in het hoenderhok gooien. Ik was gisteravond bij New Wave in de Ziggo en kan niet anders zeggen dan dat dit echt een sterke show is die - in navolging van eerdere Nederlandse acts op deze positie - gewoon terecht geboekt is als headliner. Het was een bijna twee uur durende aaneenschakeling van hits die voor de Nederlandse liefhebbers van hiphop/R&B/dancehall/Urban zeer bekend zullen zijn. Energieke klappers worden afgewisseld met trage meezingers, maar vooral is het een groot feest. Knap ook hoe ze 15+ artiesten goed laten afwisselen, terwijl daar toch ook wel wat ego's tussen zitten. Ik denk zelfs dat het publiek - wat gisteravond toch ook veel bezig was met zien en gezien worden - wel eens anders (/beter?) zou kunnen zijn op Lowlands. Dat wil niet zeggen dat iedereen het leuk gaat vinden of blij is met een Nederlandse headliner, maar als DJVT, The Opposites en Goldband dit kunnen (wat je daar dan ook van vindt), dan gaat deze show zeker niet de minste in dit rijtje zijn. En tja, als hiphop en verwante stijlen je niet liggen, gaat dit je waarschijnlijk ook niet boeien.

Ik zal nog eens even een knuppel in het hoenderhok gooien. Ik was gisteravond bij New Wave in de Ziggo en kan niet anders zeggen dan dat dit echt een sterke show is die - in navolging van eerdere Nederlandse acts op deze positie - gewoon terecht geboekt is als headliner. Het was een bijna twee uur durende aaneenschakeling van hits die voor de Nederlandse liefhebbers van hiphop/R&B/dancehall/Urban zeer bekend zullen zijn. Energieke klappers worden afgewisseld met trage meezingers, maar vooral is het een groot feest. Knap ook hoe ze 15+ artiesten goed laten afwisselen, terwijl daar toch ook wel wat ego's tussen zitten. Ik denk zelfs dat het publiek - wat gisteravond toch ook veel bezig was met zien en gezien worden - wel eens anders (/beter?) zou kunnen zijn op Lowlands. Dat wil niet zeggen dat iedereen het leuk gaat vinden of blij is met een Nederlandse headliner, maar als DJVT, The Opposites en Goldband dit kunnen (wat je daar dan ook van vindt), dan gaat deze show zeker niet de minste in dit rijtje zijn. En tja, als hiphop en verwante stijlen je niet liggen, gaat dit je waarschijnlijk ook niet boeien.
Ik wil dit wel geloven. Ook dat het publiek straks anders is.
Maar DJVT is gelukkig nog geen headliner geweest 😎

komen nog een hoop namen bij hè, dus ik zou het zeker niet afschrijven!
Afschrijven nee, realistisch blijven wel. Is gewoon een grote vis, tour staat al vast en optredens worden ook bekend gemaakt. Als er een moment voor was, is het de afgelopen drop

Eens! Vond het publiek de grootste stoorzender, zal op LL anders zijn. Daarnaast zullen ze het "vet trimmen" van de show waardoor ik echt banger op banger op banger verwacht. Het is niet helemaal mijn plaat maar de show zat echt goed in elkaar. En de impact van New Wave is onmiskenbaar. Echt geen gekke boeking.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Eens! Vond het publiek de grootste stoorzender, zal op LL anders zijn. Daarnaast zullen ze het "vet trimmen" van de show waardoor ik echt banger op banger op banger verwacht. Het is niet helemaal mijn plaat maar de show zat echt goed in elkaar. En de impact van New Wave is onmiskenbaar. Echt geen gekke boeking.
Je kan een hoop zeggen van het publiek op Lowlands, maar dat publiek in de Ziggo zag er wel 3000 keer zo erg uit haha. Snap echt niet dat mensen met flits zichzelf filmen.

• Leuk
Waarderingen: goatscholten en Novis95
ik ken new wave niet.
wat moet ik verstaan onder die "bangers" dan kan ik eens luisteren

ik ken new wave niet.
wat moet ik verstaan onder die "bangers" dan kan ik eens luisteren
New wave is de naam van een album dat een groep jonge talentvolle rappers in 2015 uitbracht. Grootste namen uit die groep: Frenna, Lil Kleine, Ronnie Flex.

Verschillende bangers die sowieso langs komen: Drank en Drugs, investeren in de liefde, No go zone.

Er is nu ook een docu over het album en de wording daarvan op videoland.

Tyler doet de zaterdag, Lorde en New wave kunnen beide nog vrijdag of zondag worden (Lorde op zondag wel het meest logisch).

Laatst bewerkt:
Ik vind New Wave ook geen slechte boeking hoor. Het is gewoon iets wat impact heeft gehad, en een enorme jongere doelgroep aanspreekt. En als je dan denkt dat Ronnie Flex, Lil Kleine, Jonna Fraser, Frenna, Bokoesam, Cartiez, Ares, Idaly, SFB, Lijpe, $hirak (ik vergeet vast nog wel iets) op de planken staat is gewoon echt wel een mooie combi, en nee, ik ben ook echt geen fan. En individueel zou ik ze niet bekijken, maar als je ze allemaal 1x in 1 optreden mee te pakken kan ik het ergens nog overwegen ook.

Ik zie een paar comments dat het publiek anders zal zijn op Lowlands dan het publiek bij New Wave?
Waarom zou dat zo anders zijn? Met zo veel rap artiesten die nu zijn geboekt, zal het publiek toch ook meer van dit soort publiek gaan trekken?

Ik zie een paar comments dat het publiek anders zal zijn op Lowlands dan het publiek bij New Wave?
Waarom zou dat zo anders zijn? Met zo veel rap artiesten die nu zijn geboekt, zal het publiek toch ook meer van dit soort publiek gaan trekken?
15-18 jarigen kunnen LL niet betalen ;)

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Zijn in de ziggo dome ook nog heel veel kinderen, jongvolwassenen bij. Staan tiktoks te maken en schreeuwen dat ze ja zeggen tegen mdma zonder ooit een pilletje te hebben genomen. Op LL zal het optreden vooral een trip down memory lane worden (en ook een heel groot feest!)

Users who are viewing this thread