Ja, we werden toen net niet opgewacht bij de poort omdat we nieuw warenGrappig, dat was ook mijn eerste jaar.
En het negatieve sentiment heb ik vervolgens ieder jaar opnieuw weer gehoord. Te duur, te weinig bekende bands, te hip, ik word te oud etcetera.
Maar wezenlijk heb ik het festival niet echt zien veranderen eigenlijk. De harde kern van mijn groep zegt ieder jaar opnieuwe weer: volgend jaar staan we er weer, 100%.
In onze groep is ook iedereen allemaal ouder (begin 50, dus die boomers waarover hier wordt gesproken ;-)). Maar ik vind het juist heerlijk om nieuwe muziek in te duiken, Dance, hiphop, indie, alles. Liever een onbekende band die me volledig verrast dan een Muse of QOTSA of Editors voor de miljardste keer.
Bij Tyler the Creator in de Ziggo was ik voor mijn gevoel de enige 50-er zonder kids erbij, maar dat boeit me echt niets. Zolang ik de muziek interessant vind, blijf ik gaan.
Ik probeer ook open te staan voor nieuwe muziek. Gisteren heb ik de playlist opgezet en het luistert allemaal best lekker weg, maar er is ook niet heel veel meer wat bij mij echt iets triggert. Die superenthousiasme als je een nieuw nummer hebt ontdekt krijg ik wel steeds minder en minder. En ook dat ik ook steeds minder mensen om mij heen krijg die hetzelfde met muziek bezig zijn als ik dat ben. Mijn festivalvrienden blijven allemaal een beetje hangen in wat ze kennen, en dat irriteert soms ook wel. Gisteren ook veel "ik ken er niks van" opmerkingen gehad, al wetende dat ze geen seconde moeite gaan doen om het überhaupt een kans te geven.
Daarom denk ik dat ik dit jaar ook alleen zal gaan. Maar zijn er ook luxe opties voor 1 personen dat iemand weet?