Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
ik ben ook naar caskets en the word alive geweest in de zappa, heel weinig volk vond ik, zaal was met moeite voor de helft gevuld(kleine opstelling). Caskets is zeker een band om in de gaten te houden, ze hebben de songs, de uitstraling, heel coole merch. Maar net zoals vorige keer dat ik ze zag heeft de zanger toch meer dan een paar keer de mist in gegaan. Daar moet toch zeker aan gewerkt worden. de rest van de band was wel heel strak, geen fouten te bespeuren daar.
Ik had zelfs het gevoel dat na The World Alive mensen weggegaan zijn. Vond het beduidend rustiger bij Caskets.

Beetje op het snijvlak van kleinkunst en muziek, maar het was wel volledig een liedjesprogramma: Peter van Rooijen & Band in de Utrechtse Stadsschouwburg.

En die band was meer dan prima! Inclusief Peter van Rooijen vijf muzikanten die en lekker diverse setlist speelden, vol leuke en theatrale momenten. Toch ging het vooral om de teksten: van erg grappig (De sterilisatie van Peter van Rooijen, Wachten Op Je Geld, Allemaal Diamant) tot verrassend ontroerend (het Moon Moon Moon- of zelfs een beetje Sufjan Stevens-achtige 'Liedje voor Loek', over de moeilijke momenten met maar vooral ook de liefde voor een klein kind thuis, met mooie verwijzing naar zijn rol als stemacteur van Buster, de vader van Bluey uit het gelijknamige, prachtige tekenfilmpje voor peuters en kleuters).

Gisteren naar Bad Omens geweest in AFAS Live. Mijn verwachtingen waren niet heel hoog. Support van The Ghost Inside gemist, Bilmuri was vermakelijk. Maar Bad Omens.. lange tijd geleden dat ik zo werd weggeblazen door een band. Nummers werden strak gespeeld, weinig poespas of extra’s, gewoon hard gaan. Setlist dik in orde, nieuw en oud door elkaar. De “scene cuts” pasten goed bij de sfeer. En die zanger kan zingen, potver. Podiumopbouw met alle schermen was ook zeer gaaf. Goed publiek, het stond vol met meespringende en meezingende fans en op mijn plek weinig Dutch disease. Lang geleden dat ik dat heb meegemaakt bij een Nederlandse show. 9/10 would go again.

Ze waren aan het livestreamen op Veeps, dus ik verwacht in de toekomst nog wel beelden te zien.

Veel plezier toegewenst aan de mensen die vanavond gaan (nog een keer AFAS, laatste show van de Do You Feel Love? EU tour).

Gisteren naar Bad Omens geweest in AFAS Live. Mijn verwachtingen waren niet heel hoog. Support van The Ghost Inside gemist, Bilmuri was vermakelijk. Maar Bad Omens.. lange tijd geleden dat ik zo werd weggeblazen door een band. Nummers werden strak gespeeld, weinig poespas of extra’s, gewoon hard gaan. Setlist dik in orde, nieuw en oud door elkaar. De “scene cuts” pasten goed bij de sfeer. En die zanger kan zingen, potver. Podiumopbouw met alle schermen was ook zeer gaaf. Goed publiek, het stond vol met meespringende en meezingende fans en op mijn plek weinig Dutch disease. Lang geleden dat ik dat heb meegemaakt bij een Nederlandse show. 9/10 would go again.

Ze waren aan het livestreamen op Veeps, dus ik verwacht in de toekomst nog wel beelden te zien.

Veel plezier toegewenst aan de mensen die vanavond gaan (nog een keer AFAS, laatste show van de Do You Feel Love? EU tour).
Ik was er ook. Eerste keer Afas Live voor ons. Qua parkeermogelijkheden mogen ze bij ons in België er wel iets van leren, ging allemaal zeer vlot. Behalve het binnengaan bij Afas zelf.

Zeer knappe show. Muzikaal zeer strak gespeeld en inderdaad een fan-tas-tische stem van de zanger.

Ik had enkel wel iets meer verwacht van het publiek, meer ‘chaos’. Toch iets te statig. En ik stond zeer kort bij de moshpit in het midden. Maar wel knap dat er al zoveel nummers meegezongen worden.

Ik zie daar echt een toekomstige headliner in eerlijk gezegd. Het geluid, de stem, het charisma,… Topband in wording. Van mij mogen ze iets meer mainstream worden. Hun laatste en toekomstige plaat is in dat geval al iets toegankelijker. En hoe goed komen die nieuwe nummers live door, Left for Good, wow.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en tosti
Ik zie daar echt een toekomstige headliner in eerlijk gezegd. Het geluid, de stem, het charisma,… Topband in wording. Van mij mogen ze iets meer mainstream worden. Hun laatste en toekomstige plaat is in dat geval al iets toegankelijker. En hoe goed komen die nieuwe nummers live door, Left for Good, wow.
Eens, ik zie ze in de komende paar jaar nog wel hoog op het affiche van bijvoorbeeld Rock Werchter staan als ze zich zo voortzetten.

Gister ook naar Bad Omens geweest en kan me grotendeels vinden in bovenstaande reviews. Werd ook weggeblazen door de stem van Noah en qua show zat het mooi in elkaar. Publiek was inderdaad wat statisch maar gelukkig wel aandachtig en enthousiast. Al met al genoten, maar miste net een beetje de wow-factor, misschien omdat veel nummers een vrij trage opbouw hebben en als je daar te veel van achter elkaar hebt, dat ik een beetje de energie mis.

Ik vond sommige keuzes in de setlist ook wat gek.
Bijvoorbeeld Impose als één na laatste plaat, terwijl ik dat juist een echte energiekiller vind. Had dan V.A.N. of Artificial Suicide aan het einde vd set gedaan om nog even de laatste energie eruit te knallen. Glass Houses aan het begin was dan wel weer een genietmomentje, evenals Dethrone als afsluiter

• Leuk
Waarderingen: tosti, Joslittel en JP5
Gister ook naar Bad Omens geweest en kan me grotendeels vinden in bovenstaande reviews. Werd ook weggeblazen door de stem van Noah en qua show zat het mooi in elkaar. Publiek was inderdaad wat statisch maar gelukkig wel aandachtig en enthousiast. Al met al genoten, maar miste net een beetje de wow-factor, misschien omdat veel nummers een vrij trage opbouw hebben en als je daar te veel van achter elkaar hebt, dat ik een beetje de energie mis.

Ik vond sommige keuzes in de setlist ook wat gek.
Bijvoorbeeld Impose als één na laatste plaat, terwijl ik dat juist een echte energiekiller vind. Had dan V.A.N. of Artificial Suicide aan het einde vd set gedaan om nog even de laatste energie eruit te knallen. Glass Houses aan het begin was dan wel weer een genietmomentje, evenals Dethrone als afsluiter
Helemaal eens met beide reviews. Vond het geluid samen met productie echt mega indrukwekkend, helemaal vergeleken met de vorige setup waarmee ze in bijvoorbeeld 013 speelden. Echt enorm gegroeid en vind ik persoonlijk echt terecht. Door een gelukje er vanavond weer bij, en weer enorm veel zin in!

Laatst bewerkt:
Gisteren naar Sef in Tivoli geweest. Lieve Monsters vind ik een heel tof album, dus dit was heel leuk!

Zelf nauwelijks wat live gezien dit jaar. Deels doordat ik vader ben geworden, fantastisch leuk natuurlijk. Deels ook omdat mijn gezondheid mij in de steek liet dit jaar. Wil daar niet al te veel over uitweiden, maar het gaat nu wat beter en het voelde als een overwinning om een bizar tegenstrijdig jaar toch nog te kunnen afsluiten met een live optreden.

Gisteren mijn eennalaatste concertavond van het jaar in Paradiso met Eosine, Heavy Lungs en Marathon. Alle drie de bands had ik al 1x eerder of vaker gezien en ze stelden mij wederom niet teleur. Eosine knalde er direct lekker in. Vervolgens Heavy Lungs met de krachtige zanger Danny Nedelko en spring in het veld bassist James Minchall. Wat een energie en wat een heerlijke band blijft dit toch. En dan de hoofdact Marathon. De setlist is niet perse spannend, begint elke keer hetzelfde, maar toch zat er een nieuw nummer in. De band is duidelijk gegroeid en zette een meer dan prima performance neer. Heerlijk avondje.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
En vanavond de laatste. En wat voor een! M.U.G., Bloed en Wax Head in Rotown. Terugkeerders van Left of The Dial en om wat voor reden dan ook nog nooit eerder gezien. M.U.G. en vooral Wax Head gingen verschrikkelijk los. Wat een bak energie en wat een heerlijke moshpit muziek. Bloed was ook prima, maar kreeg het publiek niet echt mee. Vooral 'Neus' vind ik een erg lekker nummer. Wederom genoten en op naar 2026.

bijzonder weinig aandacht op dit forum voor ESNS?
Ben jij geweest?

Ik wel.
17 acts volledig bekeken.
-Florence Road. Die komen er wel, maar dat was al wel bekend
-Lenny Monsou zowel solo (plato) als met band. Viel me niet tegen. Halverwege een technisch probleem en dat pakte hij prima op met een solozang met akoestisch gitaar Karma Police spelen, waarna het euvel verholpen was en direct verder ging met de show.
-Linda Elys. Wilde eigenlijk naar Basht. , maar daar wilden meer mensen heen en was een 20 minuten voor aanvang al vol. Rustige gig, mooie vrouw en stem.
-Katarsis. Hier was ik het meest nieuwsgierig naar. ESF deelnemer met post punk uit Estland. Muziek was genieten. Ben alleen bang dat als ze in het Ests blijven zingen er geen doorbraak komt.

• Leuk
Waarderingen: gesp en B0G5
Mocht het dichter bij huis zijn, zou ik zeker jaarlijks gaan én dit jaar zeker wegens het Franse Chest:

We starten bij de Britten, die traditiegetrouw de toon zetten. De nieuwe IDLES? Chest. (Frankrijk) heeft er veel van weg. Dansbare postpunk met praatzang en veel stampij. Dat vertaalt zich hopelijk naar een rauwe liveact. (bron oor.nl)

Ik hoor er al jaren veel positiefs over maar het lijkt net steeds minder aandacht te krijgen in de media.
En inderdaad, showcase of ontdekkingsfestivals zijn véél leuker én interessanter dan de grote massafestivals.

Laatst bewerkt:
Het concept is nog altijd fantastisch, maar voor mij al 15 jaar veel te druk. Heb daar tussen 1999 en 2010 (daarna af en toe nog 'n dagje meegepikt) echter ontelbaar veel legendarische shows gezien op zoveel prachtige locaties. Gezellig met alle Limburgse poppodia en SPL/Pop In Limburg op zo'n grote boot overnachten. Mooie tijden.
Blijft een aanrader voor iedereen die nog nooit op Eurosonic is geweest. Noorderslag zou ik overslaan, maar dat is persoonlijke smaak.

• Leuk
Waarderingen: elo en B0G5
Het concept is nog altijd fantastisch, maar voor mij al 15 jaar veel te druk. Heb daar tussen 1999 en 2010 (daarna af en toe nog 'n dagje meegepikt) echter ontelbaar veel legendarische shows gezien op zoveel prachtige locaties. Gezellig met alle Limburgse poppodia en SPL/Pop In Limburg op zo'n grote boot overnachten. Mooie tijden.
Blijft een aanrader voor iedereen die nog nooit op Eurosonic is geweest. Noorderslag zou ik overslaan, maar dat is persoonlijke smaak.
Wat ik met name hoor is dat de rijen als "gewone" bezoeker verschrikkelijk zijn. Met een goed polsbandje zou ik het wel eens overwegen ;)

Wat ik met name hoor is dat de rijen als "gewone" bezoeker verschrikkelijk zijn. Met een goed polsbandje zou ik het wel eens overwegen ;)
Ja, das war einmal. Andere professie tegenwoordig, dus dan moet ik wel in zo'n lange rij staan 😭.

Het verslag zaterdagavond op NPO3 was ook een zielig allegaartje van middelmatige mainstream artiesten, leek me niet meer echt interessant.
Je krijgt er heimwee van naar de alternatieve tijd van LolaDaMusica en 3voor12 toen die nog echt relevant waren ;)

• Leuk
Waarderingen: gy0n en Joslittel
Het is net een festival. Soms moet je goed plannen om een artiest te zien. Op 1 na alles kunnen zien wat ik wilde zien.

Users who are viewing this thread