Qua eindresultaat wel, maar dat is in mijn ogen wel heel erg plat gesteld hoor, zeker gezien het feit dat Ajax en AZ ook al enorm veel punten hebben verspeeld. Na Heracles uit op 19 oktober stond Feyenoord nog 3 punten los op PSV, vervolgens wonnen ze nog (met enige moeite) van Panathinaikos en in de 10 wedstrijden die daarop volgden wisten ze alleen van Volendam, Telstar en PEC te winnen. De overige 7 wedstrijden gingen allemaal verloren, niet eens af en toe een puntje opgeraapt en een achterstand van 9 punten op PSV.
Mocht men in Rotterdam zelf denken dat het best oké gaat ligt de lat in mijn ogen wel erg laag, aangezien Feyenoord twee seizoenen op rij Champions League heeft gespeeld en al enkele transferzomers tientallen miljoenen investeert. Ze hebben dan ook een enorm brede selectie, te breed eigenlijk zelfs. Dat types als Borges en Tengstedt er weinig van kunnen helpt dan niet mee (voor van Persie), maar in principe moet je met deze selectie veel competitiever in zowel de Eredivisie als de Europa League zijn. Met name die 3 punten in de EL zijn echt schandalig als je het programma bekijkt.
De 'grootste' tegenstanders waar Feyenoord van gewonnen heeft zijn Utrecht en Panathinaikos, beiden thuis. Ja van Fenerbahce ook, maar daar kregen ze vervolgens uit 5-2 van op de broek. Daarbij ziet het spel er vaak niet uit (ook al toen ze nog wel veel wonnen) en wordt van Persie regelmatig tactisch overklast, waarbij hij dit zelf niet in lijkt te zien afgaande op zijn interviews.
Bovenal lijkt van Persie mij verre van een fijne man en een goede people manager, valt ook geregeld zijn spelers af in persconferenties en komt met rare analyses en excuses. In Heerenveen zijn ze echt heel blij dat hij is vertrokken en ze er nog een som geld voor hebben gekregen ook, niet voor niets dat ze daar bij de eerstvolgende wedstrijd een erehaag gaven aan de interim trainer. Heb je dat ooit gezien?
Ik ben zelf geen Feyenoorder, maar zou als ik wel supporter zou zijn echt helemaal gek worden van van Persie en bijbehorende ontwikkelingen bij de club.