Sport algemeen

Mijnans en Smit waren gisteren wel weer genieten hoor. Mijnans vooral zou best een Feyenoord of Ajax het middenveld kunnen dragen. Als Taylor weg gaat althans.
Ik weet het niet met Mijnans. Lijkt me gevalletje servet-tafellaken. Hij wordt binnenkort ook al 26. Sowieso zijn spelers van AZ bijna nooit heel succesvol bij Ajax. Als Taylor weggaat moet je ruimte gaan bieden voor eigen talent op die positie.

Smit daarentegen mag wel komen (maar gaat natuurlijk nooit gebeuren).

Voor iedereen die het door de klassieker gemist heeft, een video van een van de grootste sfeeracties ooit! Super trots op de heren van VAK-P dat ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Schitterend!

Van Persie maakt zich btw wel erg belachelijk met het interview na afloop van de klassieker. Weinig blijk van analytisch vermogen en realisme voor het moderne voetbal naar mijn mening.

Ajax terecht gewonnen. Ergens hoop je (als Feyenoord 'supporter') dat de vleugels misschien een keer wel thuis willen geven SAMEN.
De verdediging van Ajax was beter dan die van Feyenoord, daar is het verschil gemaakt.

KLaassen niet verdedigd. Terwijl we allemaal weten dat Klaassen (en destijds Schöne) elke kans die ze kregen benutten tegen feyenoord. Bleghhhhh

Grim heeft zowaar een positieve flow, Van Persie moet het met bar weinig materiaal doen, en lijkt zwaar vast te lopen

Schitterend!

Van Persie maakt zich btw wel erg belachelijk met het interview na afloop van de klassieker. Weinig blijk van analytisch vermogen en realisme voor het moderne voetbal naar mijn mening.
oh ik heb de interviews niet gezien... Kan me er wel iets bij voorstellen ja.

Countervoetbal wegzetten als minderwaardig strookt totaal niet met realisme dat benodigd is in het moderne voetbal en zeker in de topduels. PSV is op dergelijke wijze heel vaak kampioen geworden de laatste jaren en Fred Grim grijpt gewoon terug naar de 5-4-1 van Farioli van het afgelopen seizoen. Realisme is erg belangrijk, zeker als je kijkt naar het materiaal dat er voor handen is momenteel. Erg mooi om te zien dat Ajax afsloot met 4 tieners op het veld en dat de jeugd ook weer echt de kans krijgt (een beetje uit nood geboren natuurlijk).

Countervoetbal wegzetten als minderwaardig strookt totaal niet met realisme dat benodigd is in het moderne voetbal en zeker in de topduels. PSV is op dergelijke wijze heel vaak kampioen geworden de laatste jaren en Fred Grim grijpt gewoon terug naar de 5-4-1 van Farioli van het afgelopen seizoen. Realisme is erg belangrijk, zeker als je kijkt naar het materiaal dat er voor handen is momenteel. Erg mooi om te zien dat Ajax afsloot met 4 tieners op het veld en dat de jeugd ook weer echt de kans krijgt (een beetje uit nood geboren natuurlijk).
Ik had echt plaatsvervangende schaamte toen ik het hoorde. Wedstrijd afdoen als geen topwedstrijd zodra je verloren hebt is echt ongekend triest als coach. Hopelijk kan Twente volgende week de volgende tik uitdelen.

Ik vond het feit dat Van Persie zich "een slechte verliezer" toonde, helemaal niet zo erg. Het Nederlands voetbal kent veel te vaak goede verliezers, en daardoor weinig winnaars.

Waar hij de plank heel erg misslaat is natuurlijk dat zijn eigen naïeve opvatting leidinggevend is. Dat zie je bij veel oud topvoetballers. Van Persie heeft nergens waar hij als voetballer kwam zich moeten aanpassen omdat hij simpelweg tot de beste van de wereld behoorde. Die spelers heeft hij bij Feyenoord niet, ook niet de beste van de Eredivisie (op een paar na; hopelijk valt de blessure van Valente mee).

Onder Heitinga, ook zo'n toonbeeld van alleen naar je idealen en niet je spelersmateriaal kijken, was deze pot misschien 2-4 geworden. Dat was wat attractiever geweest waarschijnlijk, maar ik heb me als Ajax fan in het stadion gisteren toch beter vermaakt dan onder welke minuut van Heitinga dan ook. Ik zag een groep die er vol overtuiging voor ging, speelde met een plan en enig realisme. Uiteindelijk heeft Ajax ook gewoon meer gecreëerd dan Feyenoord. In de tien minuten na rust, vreesde ik een beetje. Toen had Ueda ook de grootste kans en zit het even mee. Verder eindelijk weer eens een paar keer een fijn Ajax gezien. Terug naar de basis, hard voor elkaar werken met veel jeugd ingepast. Met Bouwman, Steur, Mokio, Bounida, Godts, en nog wat wel jongens, zit er echt wel weer wat in de pijplijn.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en MarkD
De sfeer was ook zonder F Side uitstekend, al was er af en toe wat weinig afstemming tussen ingezette liedjes. Al is het tijdens een gewonnen klassieker ook niet heel gek dat de sfeer er lekker in zit.

Ik vond het feit dat Van Persie zich "een slechte verliezer" toonde, helemaal niet zo erg. Het Nederlands voetbal kent veel te vaak goede verliezers, en daardoor weinig winnaars.

Waar hij de plank heel erg misslaat is natuurlijk dat zijn eigen naïeve opvatting leidinggevend is. Dat zie je bij veel oud topvoetballers. Van Persie heeft nergens waar hij als voetballer kwam zich moeten aanpassen omdat hij simpelweg tot de beste van de wereld behoorde. Die spelers heeft hij bij Feyenoord niet, ook niet de beste van de Eredivisie (op een paar na; hopelijk valt de blessure van Valente mee).
Ja bij heel veel oud voetballers ja. Zou Van Persie/Van Basten etc dan beter slagen als trainer bij een échte topploeg? Ik denk het misschien wel...

Terwijl een tweede plaats met Feyenoord best netjes is
Qua eindresultaat wel, maar dat is in mijn ogen wel heel erg plat gesteld hoor, zeker gezien het feit dat Ajax en AZ ook al enorm veel punten hebben verspeeld. Na Heracles uit op 19 oktober stond Feyenoord nog 3 punten los op PSV, vervolgens wonnen ze nog (met enige moeite) van Panathinaikos en in de 10 wedstrijden die daarop volgden wisten ze alleen van Volendam, Telstar en PEC te winnen. De overige 7 wedstrijden gingen allemaal verloren, niet eens af en toe een puntje opgeraapt en een achterstand van 9 punten op PSV.

Mocht men in Rotterdam zelf denken dat het best oké gaat ligt de lat in mijn ogen wel erg laag, aangezien Feyenoord twee seizoenen op rij Champions League heeft gespeeld en al enkele transferzomers tientallen miljoenen investeert. Ze hebben dan ook een enorm brede selectie, te breed eigenlijk zelfs. Dat types als Borges en Tengstedt er weinig van kunnen helpt dan niet mee (voor van Persie), maar in principe moet je met deze selectie veel competitiever in zowel de Eredivisie als de Europa League zijn. Met name die 3 punten in de EL zijn echt schandalig als je het programma bekijkt.

De 'grootste' tegenstanders waar Feyenoord van gewonnen heeft zijn Utrecht en Panathinaikos, beiden thuis. Ja van Fenerbahce ook, maar daar kregen ze vervolgens uit 5-2 van op de broek. Daarbij ziet het spel er vaak niet uit (ook al toen ze nog wel veel wonnen) en wordt van Persie regelmatig tactisch overklast, waarbij hij dit zelf niet in lijkt te zien afgaande op zijn interviews.
Bovenal lijkt van Persie mij verre van een fijne man en een goede people manager, valt ook geregeld zijn spelers af in persconferenties en komt met rare analyses en excuses. In Heerenveen zijn ze echt heel blij dat hij is vertrokken en ze er nog een som geld voor hebben gekregen ook, niet voor niets dat ze daar bij de eerstvolgende wedstrijd een erehaag gaven aan de interim trainer. Heb je dat ooit gezien?

Ik ben zelf geen Feyenoorder, maar zou als ik wel supporter zou zijn echt helemaal gek worden van van Persie en bijbehorende ontwikkelingen bij de club.

Ja bij heel veel oud voetballers ja. Zou Van Persie/Van Basten etc dan beter slagen als trainer bij een échte topploeg? Ik denk het misschien wel...
Ik denk het ook ja. Guardiola bijvoorbeeld is echt een toptrainer, maar werkt ook telkens met geweldige selecties.

Al heeft Van Basten bij NL best een keurige selectie gehad. Speelde daar ook attractief voetbal mee, maar werd alsnog tactisch volledig overklast door Hiddink

Qua eindresultaat wel, maar dat is in mijn ogen wel heel erg plat gesteld hoor, zeker gezien het feit dat Ajax en AZ ook al enorm veel punten hebben verspeeld. Na Heracles uit op 19 oktober stond Feyenoord nog 3 punten los op PSV, vervolgens wonnen ze nog (met enige moeite) van Panathinaikos en in de 10 wedstrijden die daarop volgden wisten ze alleen van Volendam, Telstar en PEC te winnen. De overige 7 wedstrijden gingen allemaal verloren, niet eens af en toe een puntje opgeraapt en een achterstand van 9 punten op PSV.

Mocht men in Rotterdam zelf denken dat het best oké gaat ligt de lat in mijn ogen wel erg laag, aangezien Feyenoord twee seizoenen op rij Champions League heeft gespeeld en al enkele transferzomers tientallen miljoenen investeert. Ze hebben dan ook een enorm brede selectie, te breed eigenlijk zelfs. Dat types als Borges en Tengstedt er weinig van kunnen helpt dan niet mee (voor van Persie), maar in principe moet je met deze selectie veel competitiever in zowel de Eredivisie als de Europa League zijn. Met name die 3 punten in de EL zijn echt schandalig als je het programma bekijkt.

De 'grootste' tegenstanders waar Feyenoord van gewonnen heeft zijn Utrecht en Panathinaikos, beiden thuis. Ja van Fenerbahce ook, maar daar kregen ze vervolgens uit 5-2 van op de broek. Daarbij ziet het spel er vaak niet uit (ook al toen ze nog wel veel wonnen) en wordt van Persie regelmatig tactisch overklast, waarbij hij dit zelf niet in lijkt te zien afgaande op zijn interviews.
Bovenal lijkt van Persie mij verre van een fijne man en een goede people manager, valt ook geregeld zijn spelers af in persconferenties en komt met rare analyses en excuses. In Heerenveen zijn ze echt heel blij dat hij is vertrokken en ze er nog een som geld voor hebben gekregen ook, niet voor niets dat ze daar bij de eerstvolgende wedstrijd een erehaag gaven aan de interim trainer. Heb je dat ooit gezien?

Ik ben zelf geen Feyenoorder, maar zou als ik wel supporter zou zijn echt helemaal gek worden van van Persie en bijbehorende ontwikkelingen bij de club.
Het is dat het Van Persie is, bijna elke andere trainer had allang veel meer onder vuur gelegen. Ben eigenlijk vanaf het moment dat hij begon bij Heerenveen geen fan van zijn manier van managen. Denk dat hij die 2de plek wel binnensleept maar dat komt ook doordat de subtop super inconsistent is dit seizoen. Even ter vergelijking, vorig jaar hadden 5 clubs meer als 30 punten na 16 wedstrijden, nu slechts 2.

Het is dat het Van Persie is, bijna elke andere trainer had allang veel meer onder vuur gelegen. Ben eigenlijk vanaf het moment dat hij begon bij Heerenveen geen fan van zijn manier van managen. Denk dat hij die 2de plek wel binnensleept maar dat komt ook doordat de subtop super inconsistent is dit seizoen. Even ter vergelijking, vorig jaar hadden 5 clubs meer als 30 punten na 16 wedstrijden, nu slechts 2.
Absoluut, versterkt doordat hij in februari dit jaar is aangesteld nadat Priske werd ontslagen. Naast een aantal miskopen betekent van Persie ontslaan ook het bevestigen van het eigen falen voor te Kloese, al gebeurt dat nu met de resultaten en presentatie van van Persie in de media vanzelf.

Hij maakte bij Heerenveen inderdaad al hele rare keuzes, waarbij het zowat overkomt alsof hij bewust tegendraads en 'eigenzinnig' doet. Bijvoorbeeld de belachelijke wissel van Noppert rond de 80e minuut bij het verdedigen van een 1-2 voorsprong op bezoek bij Quick Boys, wat dan ook fout ging met o.a. een veroorzaakte penalty door Noppert. Bij Feyenoord begon dit alweer bij het kiezen voor een nieuwe aankoop als eerste aanvoerder (i.c.m. de kwestie Timber) en een alles-of-niets pingelaar die geen Nederlands of fatsoenlijk Engels spreekt als tweede aanvoerder.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Avila zou open staan om effectief naar antwerp terug te komen.

Ajax bel even met antwerp en kom er uit aub

Vond je die zo goed dan? Veel mensen - waaronder ik - waren toen toch verbaasd dat Ajax daar zo veel geld voor neertelde.
zeer zeker,
een echte vechter/bijter/werker op het veld, en dat zien we graag. Meer dan flitsend voetbal zien we graag spelers die lopen, oorlog maken (looking at you Vincent Janssen, nog zo een legend)

zeker geen fijnbesnaarde voetballer (en dus bij ons destijds ook van huh, die naar ajax? past helemaal niet in de voetbalstijl van ajax)
maar mislintat deed zo een absurd bod (lees overmars maakte een mopje en hij nam dat bedrag serieus) dat we hem lieten gaan.

maar zou zo terug in de ploeg staan bij ons. graag gezien op en naast het veld

• Leuk
Waarderingen: zero en warriorandweirdo

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread