Graspop Metal Meeting 2026

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover headliners die na 2 jaar al opnieuw geboekt worden? Het is niks persoonlijk op de bands, maar ik vind 2 jaar echt te snel. BMTH nu al terug als headliner vind ik te snel, moet minstens 2 volle jaren tussen zitten is mijn persoonlijke mening. Dus 2027 (2025 en 2026 er tussen is 2 volle jaren) hadden ze er pas terug mogen staan, vind ik. Voor niet-headliners vind ik het geen probleem als ze er zelfs back to back staan (zoals dit jaar en vorig jaar bv Lagwagon, ook al ben ik geen Lagwagon fan). Voor Machine Head en Judas Priest vond ik het ook te snel, back to back is not done voor headliners vind ik. Ook al ben ik Machine Head fan en zag ik dus uiteraard beide shows, Judas Priest was nu een ander verhaal (want ik wou ook een stuk Pendulum zien) maar daar ben ik ook fan van dus persoonlijk zeker geen problemen mee maar als ik zelf boeker was zou ik het niet willen (al was Machine Head mogelijks een upgrade vanuit Avenged Sevenfo...euh ik bedoel al was Machine Head mogelijks een noodoplossing voor Avenged Sevenfold)
Tja je moet het ook maar doen met wat er beschikbaar is. BMTH is idd snel op herhaling, maar anders had je nóg iets van de grootte van The Offspring headliner moeten maken, dat wil je ook niet. Met een niche festival als GMM is dat nou eenmaal moeilijker dan bijv. een Rock Werchter, bij zo'n mainstream festival ben ik het wel met je eens.

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover headliners die na 2 jaar al opnieuw geboekt worden? Het is niks persoonlijk op de bands, maar ik vind 2 jaar echt te snel. BMTH nu al terug als headliner vind ik te snel, moet minstens 2 volle jaren tussen zitten is mijn persoonlijke mening. Dus 2027 (2025 en 2026 er tussen is 2 volle jaren) hadden ze er pas terug mogen staan, vind ik. Voor niet-headliners vind ik het geen probleem als ze er zelfs back to back staan (zoals dit jaar en vorig jaar bv Lagwagon, ook al ben ik geen Lagwagon fan). Voor Machine Head en Judas Priest vond ik het ook te snel, back to back is not done voor headliners vind ik. Ook al ben ik Machine Head fan en zag ik dus uiteraard beide shows, Judas Priest was nu een ander verhaal (want ik wou ook een stuk Pendulum zien) maar daar ben ik ook fan van dus persoonlijk zeker geen problemen mee maar als ik zelf boeker was zou ik het niet willen (al was Machine Head mogelijks een upgrade vanuit Avenged Sevenfo...euh ik bedoel al was Machine Head mogelijks een noodoplossing voor Avenged Sevenfold)
idealiter zouden ze 2-3 jaar tussen laten zoals Sabaton, Volbeat nu (2022-2026) of Def Leppard (2023-2026)

Maar ik vrees dat dat gewoon lang niet mogelijk is met de huidige headliner poule, al zijn ze wel goed bezig met die uit te breiden de afgelopen paar jaren. De directe herhaling zou ik wel ten alle tijden proberen te vermijden al kwamen die van Judas en Machine head me wel goed uit aangezien ik die shows (bijna volledig) gemist had in de eerste doorkomst.

ik zie eerlijk gezegd niet echt in wat ze hadden kunnen boeken op de plaats van BMTH dat minstens net zo veel tickets verschuift (zonder bands op herhaling te boeken)

tenzij je Linkin park van parklife haalt, die hadden de line up echt naar een hoger niveau gebracht maar helaas wil Livenation toch overal het maximale uit halen qua geld.

De grote klappers die ontbreken zijn eigenlijk alleen Iron Maiden (herhaling) en Linkin Park (parklife)

Een hoop bands als Gojira, Ghost, Parkway Drive, Sleep Token hadden blijkbaar allemaal geen zin in festivals

• Leuk
Waarderingen: won666
combi is binnen .
mijn lijstje .

Dik = Must see
Normaal = wil ik graag zien

Donderdag

Danko Jones.
Cult off luna
Antrax
President
Pennwise

Within Temptation
Megadeth
The Offspring
Limp Bizkit
Wind rose
Bloodywood

Vrijdag

Drowning pool
Old man's child
Cavalera
Trivium
Sex Pistols
Alter Bridge
Twisted Sister
Kublai khan tx
Cradle of filth
Volbeat
Breaking Benjamin

Zaterdag
Baby metal
Architects
Sepultura
Lacuna coil
Malevolence

Hollywood Undead
Ice Nine Kills
Bad Omens
Freddy Melculy
Bring Me the Horizon
Feuerschanz

Zondag
Venom
Mastadon
Kanonenfieber
Black label society
Europe
Alice Cooper
Electric Callboy
Sabaton

Laatst bewerkt:
combi is binnen .
mijn lijstje .

Dik = Must see

Donderdag

Danko Jones.
Cult off luna
Antrax
President
Pennwise

Within Temptation
Megadeth
The Offspring
Limp Bizkit
Wind rose
Bloodywood

Vrijdag

Drowning pool
Old man's child
Cavalera
Trivium
Sex Pistols
Alter Bridge
Twisted Sister
Kublai khan tx
Cradle of filth
Volbeat
Breaking Benjamin

Zaterdag
Fleddy Melculy
Baby metal
Architects
Sepultura
Lacuna coil
Malevolence

Hollywood Undead
Ice Nine Kills
Bad Omens
Freddy Melculy
Bring Me the Horizon
Feuerschanz

Zondag
Venom
Mastadon
Kanonenfieber
Black label society
Europe
Alice Cooper
Electric Callboy
Sabaton
En wat willen de cursieve bands zeggen?

Bwau, zoveel ambras zal er van mijn vraag wel niet komen zeker?

En juist, vredig. Om maar niet te zeggen saai. Ik begon me hier te vervelen :D

Vind dit een domme opmerking,....

ok noem even zonder bands zoals Metallica, AC/DC en Rammsteijn e.d. te noemen die alleen al een stadion met meer dan het bezoekersaantal uitverkopen op

en dan even kijken voor de roulatie ,... 8 per jaar dus 8+8 is 16 en dan jaar verversing dus 24 grote headline waardige (anders is er weer een nieuwe discussie) Graspop namen,..... 24 he geen 1 minder beste @won666 want anders klopt je stelling niet meer

realistische namen !!!!

Ook maar eens een voorzichtige eerste route gemaakt a.d.h.v. de clashfinder: https://clashfinder.com/s/graspop26/?user=1ki7uv.mw&
Groen = zeker zien
Blauw = optie

Toegegeven, ik moet nog een hele hoop inluisteren. Maar wat nu opvalt:
- Vooralsnog 0 artiesten in de Marquee die ik wil zien... Is dit dan een specifiek genre wat hier voornamelijk staat en mij niet ligt? Jammer want vind die tent an sich wel heel vet, iemand dus nog aanraders?
- Zaterdag is niet goed voor de stappenteller
- Zondag maar 2 must see's, kan verder nog alle kanten op gaan

Mocht iemand o.b.v. deze clashfinder denken dat een bepaalde artiest wel in mijn straatje zou moeten liggen, maar die ik nog niet aangeklikt heb, let me know!

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Loek123

ok noem even zonder bands zoals Metallica, AC/DC en Rammsteijn e.d. te noemen die alleen al een stadion met meer dan het bezoekersaantal uitverkopen op

en dan even kijken voor de roulatie ,... 8 per jaar dus 8+8 is 16 en dan jaar verversing dus 24 grote headline waardige (anders is er weer een nieuwe discussie) Graspop namen,..... 24 he geen 1 minder beste @won666 want anders klopt je stelling niet meer

realistische namen !!!!
ik tel 42 headliners als we kijken naar de bands wat nog touren (dus faith no more, en rage against the machine al terug in de doos gestoken)

Limp Bizkit
The Offspring
Twisted Sister
Volbeat
Bad Omens
Bring Me The Horizon
Def Leppard
Sabaton
Within Temptation
Alice Cooper
Gojira
Marilyn Manson
Metallica (
Rammstein
Linkin Park
System of a down
Lamb of God
Helloween
Pantera
Disturbed
Tool
Slipknot
Powerwolf
Iron Maiden
Behemoth
Judas Priest
Deftones
Parkway Drive
Scorpions
Guns N' Rozes
Mötley Crüe
A perfect circle
Machine Head
Five Finger Death Punch
Ghost
Avenged Sevenfold
Korn
Till Lindemann
Nine Inch Nails
(Sleep Token)
(Falling In Reverse)
(Electric Callboy)

realistische namen !!!!
Ik moet u misschien toch gelijk geven @Koekdoos :LOL:...

Bon. 24 headlinerwaardige Graspopwaardige namen is dus wat u van mij vraagt als ik het goed begrijp? Juist?

Ik ga daar niet aan beginnen want wat voor mij headlinewaardig is , is dat niet voor iemand anders. Van mijn part mag volgend jaar bij wijze van spreke Crypta headlinen. Maar dat maakt nog niet dat ze genoeg tickets verkopen. Graspopwaardig zijn ze zeker wel (al wil Graspop ze om een of andere rare reden precies maar niet boeken)

Misschien is deze aanpak beter dan die van Hellfest. Die lijken er wel 2 volle jaren tussen te willen. Maar daar zit ge dan wel met bands als ... ik ben zijne naam vergeten. Die ene man die Tommy Lee speelde in die ene film van Motley Crue. Soit, maakt niet uit. In dat opzicht kan ik de aanpak van Graspop wel waarderen, maar ergens kan ik de aanpak van Hellfest ook wel waarderen

BlackwaterPark zei:
ik tel 42 headliners als we kijken naar de bands wat nog touren (dus faith no more, en rage against the machine al terug in de doos gestoken)

Limp Bizkit
The Offspring
Twisted Sister
Volbeat
Bad Omens
Bring Me The Horizon
Def Leppard
Sabaton
Within Temptation
Alice Cooper
Gojira
Marilyn Manson
Metallica (
Rammstein
Linkin Park
System of a down
Lamb of God
Helloween
Pantera
Disturbed
Tool
Slipknot
Powerwolf
Iron Maiden
Behemoth
Judas Priest
Deftones
Parkway Drive
Scorpions
Guns N' Rozes
Mötley Crüe
A perfect circle
Machine Head
Five Finger Death Punch
Ghost
Avenged Sevenfold
Korn
Till Lindemann
Nine Inch Nails
(Sleep Token)
(Falling In Reverse)
(Electric Callboy)
Klik om te vergroten...
Het moet natuurlijk ook haalbaar blijven en het moet logistiek mogelijk zijn. Daarin snap ik @Slyder73x wel. Maar inderdaad wel een mooie lijst

Het moet natuurlijk ook haalbaar blijven en het moet logistiek mogelijk zijn. Daarin snap ik @Slyder73x wel. Maar inderdaad wel een mooie lijst
is een Lijst van alle (nog tourende) graspop headliners uit het verleden,Enkele namen wat in de nabije toekomst zullen headlinen en enkele extra's als Metallica, Linkin Park.

ik denk dat we ieder jaar wel minstens 6 bands van dit lijstje tussen de headliner zullen zien, aangevuld met dan nog nieuwe namen (zoals Tool, NIN, Till, Bad Omens)

• Leuk
Waarderingen: saurus en won666

Edit: wel max 5 b2b boekingen per jaar, vind ik
Zie hier. ;)

Uitslag dus:
- ieder jaar: 0
- om de 2 jaar: 8
- om de 3 jaar: 13
- om de 4 jaar: 1

• Leuk
Waarderingen: won666
Ook maar eens een voorzichtige eerste route gemaakt a.d.h.v. de clashfinder: https://clashfinder.com/s/graspop26/?user=1ki7uv.mw&
Groen = zeker zien
Blauw = optie

- Vooralsnog 0 artiesten in de Marquee die ik wil zien... Is dit dan een specifiek genre wat hier voornamelijk staat en mij niet ligt? Jammer want vind die tent an sich wel heel vet, iemand dus nog aanraders?

Mocht iemand o.b.v. deze clashfinder denken dat een bepaalde artiest wel in mijn straatje zou moeten liggen, maar die ik nog niet aangeklikt heb, let me know!

Lijkt me ergens wel logisch. In de Marquee staat echt wel een bepaald type band (death, black en genres die daar wat meer tegen aanleunen) en dat moet dan weer jouw ding zijn. Zelf sta ik misschien maximum 2 of 3 keer in de marquee elk jaar. Het zal dit jaar vermoedelijk niet anders zijn, de enige bands die ik daar zou willen zien (afhankelijk van clashes): Anthrax, Asomvel, Lacuna Coil, The Gathering en Killus.

combi is binnen .
mijn lijstje .

Dik = Must see

Donderdag

Danko Jones.
Cult off luna
Antrax
President
Pennwise

Within Temptation
Megadeth
The Offspring
Limp Bizkit
Wind rose
Bloodywood

Vrijdag

Drowning pool
Old man's child
Cavalera
Trivium
Sex Pistols
Alter Bridge
Twisted Sister
Kublai khan tx
Cradle of filth
Volbeat
Breaking Benjamin

Zaterdag
Fleddy Melculy
Baby metal
Architects
Sepultura
Lacuna coil
Malevolence

Hollywood Undead
Ice Nine Kills
Bad Omens
Freddy Melculy
Bring Me the Horizon
Feuerschanz

Zondag
Venom
Mastadon
Kanonenfieber
Black label society
Europe
Alice Cooper
Electric Callboy
Sabaton
Ooh gaaf! Fleddy komt 2 keer? Top!!😉

Ik zie voorlopig heel weinig liefde voor Death To All. Als je iets goed in de Marquee wil zien, kan ik dat toch alleen maar aanraden.

Is trouwens ook iets heel anders dan zuivere death metal,... Death zit echt wel op de progressive/technical kant van het spectrum.

Was paar jaar geleden alleszins steengoed, een blik op de bandleden zegt eigenlijk al genoeg:
Zanger/gitaar - Max Phelps (Exist, Cynic)
Drummer - Gene Hoglan (Dark Angel, Testament, Dethklok)
Bass Beast - Steve DiGiorgio (Testament, Iced Earth, Sadus)
Gitaar - Bobby Koelble (Death)

Groen = zeker zien
Blauw = optie

Als metalcore fan zou je toch Distant, Dying Wish en Decapitated moeten kunnen appreciëren

• Leuk
Waarderingen: Pommer

Users who are viewing this thread