Graspop Metal Meeting 2026

Ik vond Limp Bizkit de sterkste headliner van 2012, kregen de weide ook goed mee was een mooi feestje

Was mijn eerste Graspop en we kwamen vooral voor GNR en Ozzy maar die vielen beiden tegen helaas

???? op Graspop ???? wanneer ???? Weet wel dat ruim 10 jaar terug LB een keer headliner was

Maar ja idd laten we een optreden van jaren geleden als ijkpunt nemen....

2012 en 2014 zelf. En een van beide (weet niet meer welke) hoort voor mij alleszins in de top 3 slechtste headliners die ik ooit op Graspop zag. Durst leek toen alleszins ook bijzonder onder de invloed van iets te zijn. De "degradering" dat ze niet meer HL stonden de voorbije doorkomsten vond ik maar logisch.

Maar ja, waarom zouden we een optreden van jaren geleden niet als ijkpunt nemen? Als je iets toen slecht of teleurstellend of niet headlinerwaardig vond, is het toch maar normaal dat je weinig zin hebt om daar opnieuw naar te gaan kijken? Het is nu ook niet dat ze zoveel nieuw materiaal hebben uitgebracht sindsdien (1 album) of eigenlijk veel aan hun setlist veranderd hebben (gewoon verder teren op hun bekendste songs en een handvol covers).

Uiteraard is ieder optreden een "nieuwe kans" en kunnen ze verrassen, maar het is maar logisch dat mensen sceptisch zijn hierover.

2012 en 2014 zelf. En een van beide (weet niet meer welke) hoort voor mij alleszins in de top 3 slechtste headliners die ik ooit op Graspop zag. Durst leek toen alleszins ook bijzonder onder de invloed van iets te zijn. De "degradering" dat ze niet meer HL stonden de voorbije doorkomsten vond ik maar logisch.

Maar ja, waarom zouden we een optreden van jaren geleden niet als ijkpunt nemen? Als je iets toen slecht of teleurstellend of niet headlinerwaardig vond, is het toch maar normaal dat je weinig zin hebt om daar opnieuw naar te gaan kijken? Het is nu ook niet dat ze zoveel nieuw materiaal hebben uitgebracht sindsdien (1 album) of eigenlijk veel aan hun setlist veranderd hebben (gewoon verder teren op hun bekendste songs en een handvol covers).

Uiteraard is ieder optreden een "nieuwe kans" en kunnen ze verrassen, maar het is maar logisch dat mensen sceptisch zijn hierover.

ik vond het een paar jaar geleden gewoon erg goed,... maar ja dat ben ik he

Als ik even duik in wat verhalen, dan touren ze momenteel met hun grootste productie ooit en zijn de verhalen erg enthousiast

I was fortunate enough to catch The Offspring in Cardiff last week. They are one of my all time favourite bands, but as you say, they seem to be getting better with age. I thought they were superb at last year's Download Festival, and the Cardiff gig was possibly the best of theirs that I have seen (I have seen them at about half a dozen of their own shows).Something that you didn't mention was the build-up to their set. From the moment that Simple Plan (who were very good) left the stage, the screens were being used to entertain the crowd with videos and interraction, and the blimp was flying around. A fantasic night, with a great setlist and even better performance!

en deze

A moment of honesty. When I saw the band back in 1997/98 or whenever it was, at the Manchester Apollo, I actually remember leaving feeling a little let down. They played the songs, but that was it. I mean, they were OK, but the show was missing something. Tonight more than made up for that. This, I feel, is what the band probably always wanted to do – but now they have the backing to do it. This was a lesson in how to put on an arena show and I didn’t see a single person leaving who wasn’t smiling as much as I was

Ik denk dat we een lekker knallende avond zullen hebben met de afsluiting van Limp en Offspring donderdag en met een tevreden gevoel onze slaapzak induiken,...

Even een sidenote. Vanaf nu kunnen we alles verwachten bij werchter. What da hell doet blood incantation op werchter? haha Nu wil lik niemand meer horen zeggen dat iets te niche is voor werchter ofzo en dat het daarom op graspop zal komen. haha
Honorable mentions go to mogwai, rise against, social distortion, ...?

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Lars.
Wel een paar honderd pagina's terug moeten zoeken
Ik zie nu dat Yoth Iria daar ook staat op Basinfirefest in Tsjechië, een week na Graspop.
Die hadden ook nog geen shows opstaan voor volgende zomer volgens ACM, maar de line-up van Basinfirefest blijkt dus de nodige updates (o.a. dus Steel Panther, Yoth Iria, Death To All, Forbidden, Uada, Ye Banished Privateers) gemist te hebben, waarvan vandaag nog een met o.a. Dieth en Green Jellÿ (ook beide nog geen andere shows voor zover ik weet).

Yoth Iria (met ex-leden van Rotting Christ) zou ik er nog heel graag bij hebben, waren echt geweldig een paar weken geleden in de Muziekgieterij als voorprogramma van het tegenvallende Nailed To Obscurity.

Ook Green Jellÿ mag van mij zeker langskomen, want jeugdsentiment.
In 1992 kocht ik daar volgens mij mijn eerste cd-singletje van met Three Little Pigs, met bijdragen van Maynard James Keenan en Danny Carey van Tool, Les Claypool van Primus en komiek/acteur Pauly Shore. 😅

Laatst bewerkt:
Vind het huidige setlist je van LB wel lekker hoor. Ondanks dat ze nog steeds Break Stuff 2x.

Break Stuff
Hot Dog
My Generation
Livin' It Up
Gold Cobra
Rollin' (Air Raid Vehicle)
Eat You Alive
My Way
Re-Arranged
Behind Blue Eyes
Nookie
Full Nelson
Boiler
Faith
Take a Look Around
Break Stuff

Even een sidenote. Vanaf nu kunnen we alles verwachten bij werchter. What da hell doet blood incantation op werchter? haha Nu wil lik niemand meer horen zeggen dat iets te niche is voor werchter ofzo en dat het daarom op graspop zal komen. haha
Waren ook al aangekondigd voor Best kept secret. Vindt ze daar helemaal een vreemde eend.

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Vind het huidige setlist je van LB wel lekker hoor. Ondanks dat ze nog steeds Break Stuff 2x.

Break Stuff
Hot Dog
My Generation
Livin' It Up
Gold Cobra
Eat You Alive
My Way
Re-Arranged
Behind Blue Eyes
Nookie
Full Nelson
Boiler
Faith
Take a Look Around
Break Stuff
Voor zo een setlist teken ik. Zonder teveel onderbrekingen en gewoon recht toe recht aan rammen

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Voor zo een setlist teken ik. Zonder teveel onderbrekingen en gewoon recht toe recht aan rammen
Er zitten wel wat onderbrekingen tussen en wat fragmenten/clipjes van andere artiesten. Voor Faith bijvoorbeeld dat fragment van Careless Whisper van George Michael.
Maar ik vind Skindred ook gaaf, dus bij LB trek ik dat ook wel😁

• Leuk
Waarderingen: won666 en Jimmeh07

Break Stuff
Hot Dog
My Generation
Livin' It Up
Gold Cobra
Eat You Alive
My Way
Re-Arranged
Behind Blue Eyes
Nookie
Full Nelson
Boiler
Faith
Take a Look Around
Break Stuff
Ik snap het probleem van 2x break stuff eigenlijk niet. Heerlijk nummer om te beginnen en te eindigen. Het nummer duurt nog geen 3 minuten (live misschien wat langer).

Ik snap het probleem van 2x break stuff eigenlijk niet. Heerlijk nummer om te beginnen en te eindigen. Het nummer duurt nog geen 3 minuten (live misschien wat langer).
Idem prima setlist als het dit is.
Alleen behind blue eyes had van mij niet gehoeven. Zelf vind ik het geen bijster goeie cover

Break Stuff
Hot Dog
My Generation
Livin' It Up
Gold Cobra
Eat You Alive
My Way
Re-Arranged
Behind Blue Eyes
Nookie
Full Nelson
Boiler
Faith
Take a Look Around
Break Stuff
vind dit wel raar dat ze hun nieuwe single niet spelen....making love to morgan wallen...

Dat laatste album stond hoog in alle (ook mainstream) jaarlijsten. RW boekt graag een paar zo'n bands die minder toegankelijk zijn maar wel dat kwaliteitslabel dragen. Beth Gibbons was daar ook een goed voorbeeld van vorig jaar.

Users who are viewing this thread