???? op Graspop ???? wanneer ???? Weet wel dat ruim 10 jaar terug LB een keer headliner was
Maar ja idd laten we een optreden van jaren geleden als ijkpunt nemen....
2012 en 2014 zelf. En een van beide (weet niet meer welke) hoort voor mij alleszins in de top 3 slechtste headliners die ik ooit op Graspop zag. Durst leek toen alleszins ook bijzonder onder de invloed van iets te zijn. De "degradering" dat ze niet meer HL stonden de voorbije doorkomsten vond ik maar logisch.
Maar ja, waarom zouden we een optreden van jaren geleden niet als ijkpunt nemen? Als je iets toen slecht of teleurstellend of niet headlinerwaardig vond, is het toch maar normaal dat je weinig zin hebt om daar opnieuw naar te gaan kijken? Het is nu ook niet dat ze zoveel nieuw materiaal hebben uitgebracht sindsdien (1 album) of eigenlijk veel aan hun setlist veranderd hebben (gewoon verder teren op hun bekendste songs en een handvol covers).
Uiteraard is ieder optreden een "nieuwe kans" en kunnen ze verrassen, maar het is maar logisch dat mensen sceptisch zijn hierover.
Akkoord, in 2024 waren ze echt prima! een stuk beter dan A7X die er na speelde als HLik vond het een paar jaar geleden gewoon erg goed,... maar ja dat ben ik he
ik vond het een paar jaar geleden gewoon erg goed,... maar ja dat ben ik he
Ik zie nu dat Yoth Iria daar ook staat op Basinfirefest in Tsjechië, een week na Graspop.Wel een paar honderd pagina's terug moeten zoeken
Bi is net aangekondigd voor rock WerchterKL kan ik me nog nipt voorstellen, maar Blood Incantation zou me wel erg verbazen. Mij goed hoor, dan ga ik zeker naar RW, maar lijkt me toch te extreem voor RW.
Waren ook al aangekondigd voor Best kept secret. Vindt ze daar helemaal een vreemde eend.Even een sidenote. Vanaf nu kunnen we alles verwachten bij werchter. What da hell doet blood incantation op werchter? haha Nu wil lik niemand meer horen zeggen dat iets te niche is voor werchter ofzo en dat het daarom op graspop zal komen. haha
Honorable mentions go to mogwai, rise against, social distortion, ...?
Voor zo een setlist teken ik. Zonder teveel onderbrekingen en gewoon recht toe recht aan rammenVind het huidige setlist je van LB wel lekker hoor. Ondanks dat ze nog steeds Break Stuff 2x.
Break Stuff
Hot Dog
My Generation
Livin' It Up
Gold Cobra
Rollin' (Air Raid Vehicle)
Eat You Alive
My Way
Re-Arranged
Behind Blue Eyes
Nookie
Full Nelson
Boiler
Faith
Take a Look Around
Break Stuff
Er zitten wel wat onderbrekingen tussen en wat fragmenten/clipjes van andere artiesten. Voor Faith bijvoorbeeld dat fragment van Careless Whisper van George Michael.Voor zo een setlist teken ik. Zonder teveel onderbrekingen en gewoon recht toe recht aan rammen
Ik snap het probleem van 2x break stuff eigenlijk niet. Heerlijk nummer om te beginnen en te eindigen. Het nummer duurt nog geen 3 minuten (live misschien wat langer).Vind het huidige setlist je van LB wel lekker hoor. Ondanks dat ze nog steeds Break Stuff 2x.
Break Stuff
Hot Dog
My Generation
Livin' It Up
Gold Cobra
Eat You Alive
My Way
Re-Arranged
Behind Blue Eyes
Nookie
Full Nelson
Boiler
Faith
Take a Look Around
Break Stuff
Idem prima setlist als het dit is.Ik snap het probleem van 2x break stuff eigenlijk niet. Heerlijk nummer om te beginnen en te eindigen. Het nummer duurt nog geen 3 minuten (live misschien wat langer).
Amenra vorig jaar ook daar dus redelijk zelfde caliberWaren ook al aangekondigd voor Best kept secret. Vindt ze daar helemaal een vreemde eend.
vind dit wel raar dat ze hun nieuwe single niet spelen....making love to morgan wallen...Vind het huidige setlist je van LB wel lekker hoor. Ondanks dat ze nog steeds Break Stuff 2x.
Break Stuff
Hot Dog
My Generation
Livin' It Up
Gold Cobra
Eat You Alive
My Way
Re-Arranged
Behind Blue Eyes
Nookie
Full Nelson
Boiler
Faith
Take a Look Around
Break Stuff
Idd, die had ik wel in de setlist verwacht!vind dit wel raar dat ze hun nieuwe single niet spelen....making love to morgan wallen...
Dat laatste album stond hoog in alle (ook mainstream) jaarlijsten. RW boekt graag een paar zo'n bands die minder toegankelijk zijn maar wel dat kwaliteitslabel dragen. Beth Gibbons was daar ook een goed voorbeeld van vorig jaar.Even een sidenote. Vanaf nu kunnen we alles verwachten bij werchter. What da hell doet blood incantation op werchter? haha Nu wil lik niemand meer horen zeggen dat iets te niche is voor werchter ofzo en dat het daarom op graspop zal komen. haha
Honorable mentions go to mogwai, rise against, social distortion, ...?
Te weinig Significant Other vind ik. Ook hun beste IMO.Voor zo een setlist teken ik. Zonder teveel onderbrekingen en gewoon recht toe recht aan rammen