Graspop Metal Meeting 2026

Hopelijk geen Architects en Moonspell clash.....laat Moonspell maar samen met Baby Metal spelen.🙏

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Djent is altijd wat underground geweest natuurlijk. Denk dat je het wat meer met nu metal hype kan vergelijken. Alhoewel dit ook niet echt correct is natuurlijk, de eerste generatie metalcore (Trivium, converge, as I lay Dying, kill switch, bfmv, ...) is ook al van eind vorige eeuw. Maar de huidige generatie metalcore heeft nog weinig gemeen daarmee, het is volledig eigen ding gaan doen.
Binnen 5 a 10 jaar ofzo is er waarschijnlijk weer een ander genre het populaire genre van het moment, zo gaat dat nu eenmaal
Vergeet nier: "Djent is not a genre"! 😉

• Haha
Waarderingen: MetalLimbo en kaiser
Eens, heel eigen geluid: shoegazecore? Ook eens met de andere genoemde bands.

Architects heeft vooral dankzij Sam Carter nog wel een onderscheidend geluid, pik ik er meteen uit.

Ik heb al een paar keer gedacht dat ik een heel gerichte vorm van dementie heb, genaamd Architects-dementie. Ik heb die band ondertussen al vaak live gezien (toegegeven: ik ging wel elke keer voor andere bands, nooit voor hen) en elke keer opnieuw heb ik me terug wat ingeluisterd omdat ik vond dat ik er niet genoeg van kende. En ondanks zoveel live-performances en repetitief inluisteren ken ik nog steeds nauwelijks Architects-nummers. Ze willen er niet in, het lukt me niet. En niet omdat ik het rommel vind of zo, er zijn een hoop bands die ik stukken slechter vind waarvan de nummers wel blijven hangen.

Goed, dan kan hun geluid als band natuurlijk nog onderscheidend zijn, maar voor mij zijn hun songs dat allerminst, ten gevolge van mijn unieke aandoening.

Die is hopeloos uit vorm toch?

Die lijkt me vooral Liverpool-moe, zal tegen de zomer wel in orde zijn.

Maar goed, in de context van Graspop is 't misschien wel een blessing-in-disguise dat het samenvalt. Tegenwoordig sta je bij optredens meer naar filmende smartphones dan naar een band te kijken. Als iedereen naar een tussenstand staat te staren op een telefoon, houden ze die rommel natuurlijk niet massaal meer omhoog.

zondag 21/06, 21u: BELGIË - Iran (Los Angeles)

dat kon weer niet slechter uitkomen. Wrs knal op het optreden van Electric callboy 😅
Zonder enige data om het te ondersteunen. Maar iets zegt me dat het electric callboy publiek niet een publiek is die voetbal voor neemt. Zeker niet de laatste paar jaar.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Ik heb al een paar keer gedacht dat ik een heel gerichte vorm van dementie heb, genaamd Architects-dementie. Ik heb die band ondertussen al vaak live gezien (toegegeven: ik ging wel elke keer voor andere bands, nooit voor hen) en elke keer opnieuw heb ik me terug wat ingeluisterd omdat ik vond dat ik er niet genoeg van kende. En ondanks zoveel live-performances en repetitief inluisteren ken ik nog steeds nauwelijks Architects-nummers. Ze willen er niet in, het lukt me niet. En niet omdat ik het rommel vind of zo, er zijn een hoop bands die ik stukken slechter vind waarvan de nummers wel blijven hangen.

Goed, dan kan hun geluid als band natuurlijk nog onderscheidend zijn, maar voor mij zijn hun songs dat allerminst, ten gevolge van mijn unieke aandoening.
Ieder zijn meug natuurlijk. Ik heb dat met Polaris: door velen hoog aangeslagen, maar het pakt me gewoon totaal niet, blijft niet hangen. Kan er zelfs geen songtitel van geven, terwijl ik echt wel metalcore liefhebber ben.

Ik ben ooit voor Architects gevallen door de compromisloze rauwe energie en hun verhaal. In 2017 voor het eerst gezien bij GMM, hebben me weggeblazen. Was nog tijdens de All Our Gods Have Abandoned Us tour, dat album bleek de zwanenzang van Tom Searle die aan kanker is bezweken. Tom en tweelingbroer Dan (drummer) zijn de oprichters van de band, dus had en heeft veel impact op de band. Wist toen niet eens van dit verhaal maar de rauwe energie en emotie van dat optreden heeft me gegrepen en daarna alleen maar meer fan gemaakt met die achtergrond. Verdienen hun succes dubbel en dwars en hoop de komende jaren getuige te zijn van een HL spot van ze!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Projunk
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Electric Callboy zal wel weer het drukst bezochte optreden zijn net als vorige keer
Dan zou een klein beetje volk naar het voetbal wel fijn zijn
Als ik kijk naar de Marquee, Jupiler of Metal Dome is er genoeg als alternatief.
Al staat Gert Verhulst zichzelf een uur te bevredigen in de Metal Dome, alles liever dan Electric Callboy. 🙃

• Thinking
Waarderingen: Wardibal en Lars.
  • Metal!
Waarderingen: Steph85
Als je bijna 400 euro uitgeeft aan een muziekfestival om vervolgens naar voetbalwedstrijden te gaan kijken in plaats van naar de bands...
Al die voetballers weten toch wel wanneer het een voetbalzomer is en kunnen dan beter thuisblijven.

Het wordt er wel steeds gezelliger op zo he, hier. Misschien is het een idee als je iedereen gewoon op zijn eigen manier een festival laat beleven?

Misschien ligt het aan mij, maar ik ken niemand die vier dagen lang non-stop van 11:30 tot 01:30 bands staat te kijken op Graspop. Iedereen pakt op zijn of haar eigen manier altijd wel even een momentje van rust. Men gaat bijvoorbeeld wat eten, doet een rondje over de festivalfair, gaat even gezellig een biertje drinken op de camping, doet een powernap... En sommigen doen dat in de vorm van een potje voetbal kijken.

Users who are viewing this thread