Rock Werchter 2026

De dochter noemt het 'Cola Zero', wat zoveel betekent als voorspelbaar, veilig en weinig spannend, maar objectief gezien..

War on Drugs - Mumford
Capaldi - The xx
21 Pilots - Gorillaz
Moby - The Cure

Dat is solide he. Vorige jaren had je de grote kanonnen als Linkin Park en Dua, waar dan zo een kleine sub als Deftones en Khruangbin tegen zat, dit jaar voelt het een stuk meer uitgebalanceerd.
Helemaal eens. Heb het liever op deze manier, de 'meerdere headliners per dag' aanpak. Mooie bovenkant.

Al had mis ik wel een beetje een Lorde (of naam met dat profiel) in deze mix.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jimmywe
The daughter calls it 'Cola Zero', which means predictable, safe and not very exciting, but objectively speaking...

War on Drugs - Mumford
Capaldi - The xx
21 Pilots - Gorillaz
Moby - The Cure

That's solid, isn't it? Last year, you had the big guns like Linkin Park and Dua, with smaller subs like Deftones and Khruangbin up against them. This year, it feels much more balanced.
I think your daughter is probably closer. They are solid names, but there is a wow factor missing. It is a big gulp from Linkin Parks, Foo Fighters, Dua Lipa and Green Days.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Jammer dat die Barn head altijd deels moet clashen met de Main sub/co. TWOD genieten, Prodigy beuken, ideaal einde van een eerste festivaldag. Zonde dat Mumford daar nog tijd verspeelt.

Helemaal eens. Heb het liever op deze manier, de 'meerdere headliners per dag' aanpak. Mooie bovenkant.

Al had mis ik wel een beetje een Lorde (of naam met dat profiel) in deze mix.
Sterke bovenkant zonder meer. Had Foo Fighters afgesloten na The XX (met Capaldi eruit) gingen de reacties hier waarschijnlijk lyrisch zijn haha. Hoe één of twee namen een wereld van verschil kunnen betekenen.

Als grote fan van The War on Drugs, kan ik hier alleen maar blij mee zijn. Volgende pakketje namen nog afwachten en dan misschien mijn combi aanschaffen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Sterke bovenkant zonder meer. Had Foo Fighters afgesloten na The XX (met Capaldi eruit) gingen de reacties hier waarschijnlijk lyrisch zijn haha. Hoe één of twee namen een wereld van verschil kunnen betekenen.
Doe mij maar The xx als afsluiter.

Opvallend hoe 'dromerig' de headliners wel zijn dit jaar wel. The Cure, The xx, War On Drugs, zelfs Moby is meer wegdromen dan echt beuken. Positief bedoeld he, want dit zijn de namen waar ik het meest naar uitkijk. (Ook Capaldi en Mumford zijn geen pompende energienamen, maar die zet ik liever niet in dat rijtje.)

Donderdag main: Mumfords and suns, Lorde, Lumineers, Vampire Weekend, Zwangere Guy, Kasabian, Yong Yello
Stond duidelijk leesbaar op een scherm in de bureau.
TWOD ingedeeld op website na M&S en voor The Prodigy. Verder lijkt de volgorde op de website wel zoals de 'leak' van Plastiek.

Gaat de mainstage volgorde dan niet gewoon zijn:
Mumford & Sons - The War on Drugs - The Prodigy - The Lumineers - Kasabian - Zwangere Guy - ?

Toffe band uiteraard TWOD, maar ook eentje die je de afgelopen jaren al vaak hebt kunnen zien. Dan had ik toch liever een Lorde gehad. Maar goed dat plannen veranderen kan Werchter ook weinig aan doen.

Ook maar eens een lijstje delen.

Donderdag

Must: /
Graag: Loyle Carner, TWOD, The Vaccines, All Them Witches
Misschien: Kasabian, Dylan Gossett, The Lumineers

Vrijdag

Must: The xx
Graag: The Last Dinner Party, Royel Otis
Misschien: Lauren Spencer Smith, Lewis Capaldi

Zaterdag

Must: Matt Berninger, Kneecap
Graag: Halsey, Gorillaz
Misschien: Palaye Royale, The Haunted Youth

Zondag

Must: Moby, Ethel Cain
Graag: A Perfect Circle
Misschien: The Cure, Paul Kalkbrenner

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Weer een heel mooie naam maar ik mis tot nu toe nog wel iets harders op de line-up. Landmvrks en The Offspring werden al genoemd maar welke bands zien jullie nog langskomen op de wei?

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Donderdag

Must: Loyle Carner
Graag: The War On Drugs
Misschien: All Them Witches

Vrijdag

Must: The xx
Graag: The Last Dinner Party
Misschien: Lauren Spencer Smith, Royel Otis

Zaterdag

Must: Gorillaz, Matt Berninger
Graag: Halsey, The Haunted Youth
Misschien: Pixies

Zondag

Must: The Cure, A Perfect Circle, Ethel Cain
Graag: Moby
Misschien: /

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Lily Allen doet een festival in Finland op zondag vijf juli. Normaal weinig festivals deze zomer maar wie weet toch lastminute toevoeging bij RW.

• Haha
Waarderingen: jimmywe
Mooie naam, maar ik heb er zelf weinig aan.
Ga tijdens The War on Drugs de Barn inkruipen om een plaats bij The Prodigy te hebben

Er tourt dit jaar gewoon bijna geen popact hè? Toch opmerkelijk, in een jaar waarin Sabrina en Chapell zo gedomineerd hebben.
Lily Allen.

Als ze haar nog hebben + The Offspring + David Byrne, zou sterk en gevarieerd zijn aan de bovenste kant.

Users who are viewing this thread