Graspop Metal Meeting 2026

Hier "alleen" Graspop combi & SOAD Dusseldorf vooralsnog.

Last minute nog wel kijken voor een losse dag RW (Parklife), Jera of misschien zelfs Bospop zondag (ligt op de route van Dusseldorf af na SOAD:cool:)

• Leuk
Waarderingen: won666
Ik besef me dat ik deze nog helemaal niet heb gedaan voor komende editie!
Donderdag:
Must see:
Within Temptation, A Day To Remember, Limp Bizkit, Wind Rose, John Coffey
Interessant:
Accept, Static-X, Septicflesh, Cult of Luna, The Dillenger Escape Plan, Pennywise
Als niks anders speelt:
President, Tom Morello

Vrijdag:
Must see:
Breaking Benjamin, Trivium
Interessant:
Volbeat, Twisted Sister, Drowning Pool, Lionheart, Guilt Trip, LetLive.
Als niks anders speelt:
Uncle Acid & the Deadbeats, Kadaver

Zaterdag:
Must see:
Bring Me The Horizon, Architects, Ice Nine Kills, Bad Omens, Three Days Grace, Moonspell
Interessant:
POD, Lacuna Coil, Uada, Avatar, Queensryche, Feuerschwanz
Als niks anders speelt:
Loathe, Rivers of Nihil, Corrosion of Conformity

Zondag:
Must see:
Sabaton, Electric Callboy, Alice Cooper
Interessant:
Foreigner, Europe, Mastodom, The Gathering, The Plot In You, Bury Tomorrow, Lagwagon, Wargasm, Carpenter Brut, Solstafir, Future Palace
Als niks anders speelt:
Venom, Kanonenfieber, Gaerea, Set it Off, Harms Way, Periphery, Return to Dust

De zondag word mijn dag met de meeste clashes, gezien ik voor Sabaton eigenlijk bij de mainstages blijf...

Aantal must sees: 16
Aantal Interessant: 29
Aantal ANAS: 14

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en won666
Hier wordt zo vaak met zaalcapaciteit voor headliners gegooid dat ik de AB wel een raar venue vind voor een Graspop headliner
is ook zeker niet de grootste graspop headliner + sommige artiesten spelen gewoon graag in de AB, kijk maar naar amenra die de ab verschillende keren hebben uitverkocht terwijl ze evengoed in de Lotto arena of vorst hadden kunnen staan

• Leuk
Waarderingen: won666 en Lars.
is ook zeker niet de grootste graspop headliner + sommige artiesten spelen gewoon graag in de AB, kijk maar naar amenra die de ab verschillende keren hebben uitverkocht terwijl ze evengoed in de Lotto arena of vorst hadden kunnen staan
Amenra heeft enkele jaren geleden in vorst gestaan, maar is toen verplaatst naar koninklijk circus wegens slechte ticketverkoop

Amenra heeft enkele jaren geleden in vorst gestaan, maar is toen verplaatst naar koninklijk circus wegens slechte ticketverkoop
dat was Igorrr met amenra in het voorprogramma en denk dat veel mensen een voorprogramma toen niet zagen zitten? vond het ook maar vreemd.

dat was Igorrr met amenra in het voorprogramma en denk dat veel mensen een voorprogramma toen niet zagen zitten? vond het ook maar vreemd.
Wist ik niet meer, weet dat hangmans chair er ook bij was. Igorrr stond onlangs in uitverkochte ab, maar geen idee waarom je dat in vorst zou zetten

Hier wordt zo vaak met zaalcapaciteit voor headliners gegooid dat ik de AB wel een raar venue vind voor een Graspop headliner
Eens. Pasgeleden las ik hier iets in de trend dat Disturbed niet een Machine Head-niveau headliner is, maar Machine Head stond slechts in 013, AB en zelfs in Musis, Arnhem afgelopen zomer

Eens. Pasgeleden las ik hier iets in de trend dat Disturbed niet een Machine Head-niveau headliner is, maar Machine Head stond slechts in 013, AB en zelfs in Musis, Arnhem afgelopen zomer
Toch wel even dit meegeven: "The Evening With" tours van Machine Head zijn altijd tours geweest waar ze bewust kiezen voor kleinere zalen waar ze een lange set spelen voor een schare trouwe fans. De laatste 2x dat ze een zaal deden in België die niet onder de noemer "An Evening With" viel, was in Vorst Nationaal.

Users who are viewing this thread