Lowlands 2026

Kalkbrenner als headliner zou vrij treurig zijn.

Het is niet per se dat ik het zelf wil, maar Kalkbrenner heeft net een nieuw album uitgebracht en dat wordt unaniem goed ontvangen. Combineer dat met een nieuwe liveshow (voor zover het niet weer de huiskamer tafel met mixconsole zal zijn) en je hebt iemand die zichzelf als headliner kan verkopen. Zeker in combinatie met een wat duurdere midcard. En Lowlands zou Lowlands niet zijn als er minimaal een goedkopere/discutabele headliner zou zijn.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Denken we echt Lorde? Ik hoop het enorm maar dat ze die zaterdag in Londen staat zorgt voor twijfel. Ik voel een Charli xcx momentje aankomen. Maar als zij en Tyler komen is voor mij de line-up al bijna geslaagd.

The Prodigy of Paul Kalkbrenner zijn never nooit headliner dat zou echt een grap zijn.

• Geweldig
Waarderingen: justin.feestje
Denken we echt Lorde? Ik hoop het enorm maar dat ze die zaterdag in Londen staat zorgt voor twijfel. Ik voel een Charli xcx momentje aankomen. Maar als zij en Tyler komen is voor mij de line-up al bijna geslaagd.

The Prodigy of Paul Kalkbrenner zijn never nooit headliner dat zou echt een grap zijn.
Bij Charli was het zo dat ze echt heel weinig data doet. Lorde staat in elke uithoek en tourt de hele zomer. Als ze dan zowel niet op BKS als op DTRH staat gaat het vrijwel zeker LL worden.

Kalkbrenner stond de vorige keer in de middag, als ik me goed herinner. Dat wordt dan toch geen headliner?

Ik ben het met je eens, maar de boeking van Ki/Ki en Job Jobse heeft mijn beeld van wat Lowlands als elektronische "headliner" boekt wel veranderd. Zeker als ik kijk naar wat er verder momenteel tourt, en het feit dat ik zelf helaas denk dat Moby niet naar Lowlands zal komen, denk ik dat we daarmee zullen worden opgezadeld.

Ik ben het met je eens, maar de boeking van Ki/Ki en Job Jobse heeft mijn beeld van wat Lowlands als elektronische "headliner" boekt wel veranderd. Zeker als ik kijk naar wat er verder momenteel tourt, en het feit dat ik zelf helaas denk dat Moby niet naar Lowlands zal komen, denk ik dat we daarmee zullen worden opgezadeld.
Ik denk persoonlijk dat een Caribou bijvoorbeeld hoger op het affiche zou staan dan Kalkbrenner.

Tyler, Lorde, Kneecap, Deftones, Turnstile, Blood Orange

Zoiets zal het een beetje gaan worden qua namen bovenaan de poster?

Slowdive lijkt me verder nog vet. Amyl and the Sniffers ook altijd welkom.
En LL mag als metal act best Knocked Loose boeken imo

Nick Cave staat ook nog nergens geboekt in Nederland, maar verwacht hem niet zo snel op LL

Tyler, Lorde, Kneecap, Deftones, Turnstile, Blood Orange

Zoiets zal het een beetje gaan worden qua namen bovenaan de poster?

Slowdive lijkt me verder nog vet. Amyl and the Sniffers ook altijd welkom.
En LL mag als metal act best Knocked Loose boeken imo

Nick Cave staat ook nog nergens geboekt in Nederland, maar verwacht hem niet zo snel op LL
Nick Cave zijn geruchten van die BKS headlinet.....

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: CVS en mlkturf
Ik vind Paultje ook echt geen headliner. Maar idd zoals je het hier stelt kan in vergelijking met de hitjes driveby-DJset (letterlijk vragen aan het publiek of we "Er nog 1-tje willen?" van KIKI/JJ bijna alles wel headlinen, met succes want het publiek vreet het op.

Ik vind Paultje ook echt geen headliner. Maar idd zoals je het hier stelt kan in vergelijking met de hitjes driveby-DJset (letterlijk vragen aan het publiek of we "Er nog 1-tje willen?" van KIKI/JJ bijna alles wel headlinen, met succes want het publiek vreet het op.
Verschil is wel dat Kiki/JJ al enorm populair waren onder het LL-publiek. Dat is bij Paul echt anders, ook qua muziekstijl. Kan me niet voorstellen dat hij gaat headlinen.

Zeer Balen van de xx had hun heel graag weer eens willen zien, yousuke yukimatsu had ik ook graag gezien

We moeten niet vergeten dat JJ+KiKi nooit als headliner op de poster heeft gestaan. Die dag was Qotsa gewoon headliner, waar veel mensen op dit forum enorm blij mee waren volgens mij. Dat het veel drukker was bij JJ/KK dan bij Qotsa, kunnen ze zelf ook niks aan doen.

Ik geloof niet dat LL een “simpele” DJ act zomaar als headliner zou boeken ten koste van een “normale” headliner, enkel als aanvulling op.

• Leuk
Waarderingen: daily, davadude en LLoww

Users who are viewing this thread