Sorry maar ik kan je onwijs harde verdediging voor een ''band'' die nog geen 6 maanden bestaat echt totaal niet serieus nemen... Heb je aandelen ofzo?Kan zijn dat ze al jaren laten zien dat wat ze doen, ze goed doen. President krijgt er de kans niet eens voor van dit forum.
Gorillaz is in zijn essentie geen band wel een productie team. Bijna alle nummers die ze maakten zijn gemaakt doormiddel van sampling, het handelsmerk van Daft Punk. In onderstaande video kan je zien dat er in essentie geen instrument aan te pas komt in het maken van hun tracks, hun live performance is een band maar de nummers zijn gewoon knip en plak werk van bestaande geluiden. Dit hebben ze gekopieerd (en niet alleen zij, menig artiest gebruikte sampling om volledig nieuwe nummers te maken, ik voeg ook even een linkje toe naar het Daft Punk sampling proces.
Hoewel je dus kan stellen aan de hand van live performance dat Gorillaz een band is zijn ze achter de schermen gewoon producers en valt zowel hun genre als het genre van daft punk onder elektronische muziek beiden met invloeden uit verschillende andere genres.
President klinkt overigens totaal niet AI, er zitten meer dan genoeg humane toetsen in de songs dat het zeker geen AI is. De mix is gewoon super strak en volledig in lijn met wat andere genres tegenwoordig uitbrengen. Muziek evolueert en de technieken om een song te mixen zijn de laatste 5 jaar enorm geupgrade, president is daar een goed voorbeeld van.
Link:
Vrijwel elke band, ook die vanaf het begin al veel te bieden had, moet vaak omhoog werken. Bands die nu allemaal aflsuiter zijn in de Marquee heb ik vaak als dagopener op een ander podium mogen zien. Sabaton stond jaren terug ook nog in de Marquee en mocht ineens naar de mainstage, nu sluiten ze de dag af. Dat is door middel van hard werken en vertrouwen kweken.
President is gewoon ''ineens'' een afsluiter? Zonder ENIGE historie en verschrikkelijk generieke muziek. Zelfs Lorna Shore stond halverwege de dag in de Metal Dome en daar vroegen mensen daadwerkelijk om. President is een fucking niemand nog. En als een organisatie zo'n act ineens als afsluiter zet, ruikt dat naar corruptie of doorgestoken kaart. Dat is normaal in het pop genre of een Voice of Holland achtig iets. Maar blijf godverdomme weg uit het metal genre met je cookie-cutter troep.
TikTok hypes hebben geen fuck te zoeken op metal festivals als afsluiter. Ga jezelf eerst maar bewijzen als band, zonder het af te kopen.
En je schaart Daft Punk net als Gorillaz onder het genre 'elektronische muziek'. Ja zo lust ik ze ook wel. Dan zijn Rompeprop en The Kinks allebei hetzelfde genre genaamd 'rock' inderdaad...
Laatst bewerkt: