Graspop Metal Meeting 2026

Met betrekking tot Avantasia.

Die zullen zeker in Europa gaan touren deze zomer. Waar er een paar dagen geleden nog maar 1 zomerse datum bijstond, zijn er ondertussen al meerdere aangekondigd. Wat wel opvalt is dat het tot nu toe vooral kleinere festivals zijn.

1763038723765.png

Met betrekking tot Avantasia.

Die zullen zeker in Europa gaan touren deze zomer. Waar er een paar dagen geleden nog maar 1 zomerse datum bijstond, zijn er ondertussen al meerdere aangekondigd. Wat wel opvalt is dat het tot nu toe vooral kleinere festivals zijn.

Bekijk bijlage 16949
hoe zijn die vorige keer ontvangen? voor mij was het toen wel de ontdekking van het jaar maar luister ze ondertussen niet veel meer.
help natuurlijk ook niet dat het russische roulette is wat betreft de tracks die ze brengen. Met wat pech zit er geen enkel van je lievelingsnummers tussen

Ik begreep dat de opkomst een beetje tegenviel (mogelijk vanwege EC op het podium er naast). Dat gezegd hebbende vonden velen die aanwezig waren het schijnbaar wel erg goed.

Zodoende zou sub misschien net wat hoog gegrepen zijn. Een vierde plek op main (vrijdag) zou ik eerder verwachten

Dus als dat onze donderdag headliner is, groter dan LB maar kleiner dan Volbeat?
GMM gaat op de donderdag als laatste HL niet iets zetten dat bij Copenhell onder Volbeat gezet zou worden. Tenminste, die donderdag is vooralsnog geen sterke dag naar mijn mening.

Zoals andere hier al weleens gezegd hebben is het wel vreemd dat bepaalde bands er dit jaar blijkbaar niet zo veel voor voelen om festivals te doen, terwijl ze toch de wind mee hadden vorig jaar of 2 jaar terug. Daar bedoel ik dan een PWD/Ghost/SleepToken/Gojira mee. Volgens mij waren de reviews in 2023 ook bij alle 4 ''absoluut volledig headliner waardig''. Dus had nu wel die stap omhoog verwacht.

En dan is er een hele bak namen die best nog zouden kunnen, maar er weinig reden is waarom die nog niet aangekondigd zouden worden. Als we nu tenminste niks meer kunnen afkijken van de andere festivals voor namen, dan is het wel een behoorlijk lastige puzzel aan het worden.

GMM gaat op de donderdag als laatste HL niet iets zetten dat bij Copenhell onder Volbeat gezet zou worden. Tenminste, die donderdag is vooralsnog geen sterke dag naar mijn mening.

Zoals andere hier al weleens gezegd hebben is het wel vreemd dat bepaalde bands er dit jaar blijkbaar niet zo veel voor voelen om festivals te doen, terwijl ze toch de wind mee hadden vorig jaar of 2 jaar terug. Daar bedoel ik dan een PWD/Ghost/SleepToken/Gojira mee. Volgens mij waren de reviews in 2023 ook bij alle 4 ''absoluut volledig headliner waardig''. Dus had nu wel die stap omhoog verwacht.

En dan is er een hele bak namen die best nog zouden kunnen, maar er weinig reden is waarom die nog niet aangekondigd zouden worden. Als we nu tenminste niks meer kunnen afkijken van de andere festivals voor namen, dan is het wel een behoorlijk lastige puzzel aan het worden.
Zoals door iemand anders al is aangehaald mag je je niet te hard blind staren op de positie van volbeat op copenhell. Die zijn in thuisland Denemarken extreem populair en groot natuurlijk.

• Thinking
Waarderingen: Akephalos
Zoals door iemand anders al is aangehaald mag je je niet te hard blind staren op de positie van volbeat op copenhell. Die zijn in thuisland Denemarken extreem populair en groot natuurlijk.
Klopt, maar dan kan je toch eerder weg komen met een daadwerkelijk kleinere naam daar onder zetten? Juist niet met een naam die elders als volwaardige headliner zou staan bedoel ik daar mee. En ze sluiten vrijwel overal de dag af dus ze staan niet uitzonderlijk hoog bij Copenhell. En voor extreem populair zijn spelen ze verdomd weinig in hun eigen land. In 2022 één keer en 3x dit jaar.

En als we dan een band moeten noemen die bij Copenhell onder Volbeat zou passen, en elders juist als HL, dan kan ik weer alleen Gojira bedenken 😅 . Geen idee wat er anders headliner waardig zou zijn maar een positie op Copenhell onder Volbeat als subheadliner zou accepteren. PWD misschien? Maar die kregen daar in 2023 al een headliner plek.

EDIT: Sorry PWD staat midden op de Copenhell poster van 2023, maar geen headliner.

Klopt, maar dan kan je toch eerder weg komen met een daadwerkelijk kleinere naam daar onder zetten? Juist niet met een naam die elders als volwaardige headliner zou staan bedoel ik daar mee. En ze sluiten vrijwel overal de dag af dus ze staan niet uitzonderlijk hoog bij Copenhell. En voor extreem populair zijn spelen ze verdomd weinig in hun eigen land. In 2022 één keer en 3x dit jaar.

En als we dan een band moeten noemen die bij Copenhell onder Volbeat zou passen, en elders juist als HL, dan kan ik weer alleen Gojira bedenken 😅 . Geen idee wat er anders headliner waardig zou zijn maar een positie op Copenhell onder Volbeat als subheadliner zou accepteren. PWD misschien? Maar die kregen daar in 2023 al een headliner plek.

EDIT: Sorry PWD staat midden op de Copenhell poster van 2023, maar geen headliner.
Parkway Drive gaat niet gebeuren en er is een goede reden dat ze er niet staan: 2026 staat in het teken van een nieuw album te schrijven

Gojira? Geen idee wat daarmee mis is gegaan. Er van uit gaande dat ze niet de ontbrekende vrijdag headliner zijn. Geld? Save it for next year, enkel festival in eigen land? Want dat tweede ... Ze staan verder amper natuurlijk op de juni festivals. Andere redenen kan ik niet bedenken. Ik verwijs nu ook naar een andere post van u maar geen idee over Sleep Token en Ghost.

Als die alle 4 (PWD, Ghost, Sleep Token en Gojira) in 2027 de Europese festivals afgaan, en Nightwish ook, dan wordt 2027 een vruchtbaar jaar 😅

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight en kineza
Ik zie met gojira nog wel een Machine Head situatie gebeuren

Mogelijk staan ze gepland voor alle grote metalfestivals in 2027 en overtuigd graspop ze om 2026 alvast te komen voor een (semi) exclusieve show

Kan ook gewoon valse hoop zijn

• Leuk
Waarderingen: madeira
Ik zie met gojira nog wel een Machine Head situatie gebeuren

Mogelijk staan ze gepland voor alle grote metalfestivals in 2027 en overtuigd graspop ze om 2026 alvast te komen voor een (semi) exclusieve show

Kan ook gewoon valse hoop zijn
Er is gewoon teveel keus in festivals om het als band allemaal in 1 jaar te doen.
Was Copenhell ook niet een weekend verzet nu? Zijn we er al achter waarom dat nodig was? Maargoed, anders heb je GMM, Hellfest, Copenhell die allemaal uit dezelfde vijver vissen en een Summer Punch/Pinkpop en RockInRio die allemaal een paar namen wegsnoepen her en der. Het is gewoon te druk om als populaire band alle festivals in 1 jaar te doen.

Is er een kans dat we dit jaar de laatste headliners te horen krijgen? Of komt dat pas bij de tweede van de drie aankondigingsrondes in februari, voordat rond mei de laatste namen bekend zijn?

Er is gewoon teveel keus in festivals om het als band allemaal in 1 jaar te doen.
Was Copenhell ook niet een weekend verzet nu? Zijn we er al achter waarom dat nodig was? Maargoed, anders heb je GMM, Hellfest, Copenhell die allemaal uit dezelfde vijver vissen en een Summer Punch/Pinkpop en RockInRio die allemaal een paar namen wegsnoepen her en der. Het is gewoon te druk om als populaire band alle festivals in 1 jaar te doen.
Ik vermoed dat die Frankrijk niet uitkomen dat normale weekend van Copenhell. Ook niet vergeten dat Bruce in Parijs woont. Die zal ook wel blij zijn even in eigen bed te kunnen slapen. 😁Al had 18 juni wel gekunnen maar dan vanuit Italië en die doen zo een grote afstanden 2 opeenvolgende dagen niet meer denk ik (waar is Air Force One?)

Dus zijn ze bij Copenhell waarschijnlijk een weekend opgeschoven om Maiden te boeken. Veel Scandinavische festivals vinden dat weekend al zoinzo plaats ook

Bijlagen

• Screenshot_20251113-174739.png
    Screenshot_20251113-174739.png
    173 KB · Weergaven: 25
Voor de twee "Logos"-groepen op vrijdag op het South Stage lijkt het logisch dat het Rise Against en Black Veil Brides worden... Maar pas op, een verrassing kan altijd gebeuren!

• Pray
Waarderingen: PreFXDesigns

Users who are viewing this thread