Pinkpop 2026

ik zou volgende week in de agenda zetten
dat is een interpretatie... volgens mij is de verkoop-trein nog niet vertrokken
Zo denk ik er momenteel ook over, volgende week komt er beweging in kamp PP en zullen ze waarschijnlijk wel met namen komen. De ticketverkoop zal waarschijnlijk gelijk opgaan met RW, zodat ze minder last hebben van overlopers naar de zuiderburen. andersom is natuurlijk niet erg.

Dagblad de limburger had ook een groot artikel betreft Pinkpop hoor ik net. Iemand de info de daar in staat?
Kans op komst Foo Fighters iets groterOnze verslaggeverDe kans dat Foo Fighters de volgende zomer naar Pinkpop komtlijkt iets groter. De Amerikaanse rockband maakte maandagEuropese optredens bekend en er lijkt een gaatje open tehouden voor Pinkpop.Foo Fighters is een graag geziene gast op Pinkpop, maar stond voorhet laatst in 2018 op het festival in Landgraaf. Daarna liep Pinkpopde band meerdere malen net mis. Eerst door een Engelse tournee,een jaar later doordat frontzanger Dave Grohl in opspraak wasgekomen door een buitenechtelijk kind en de band daarom beslotenhad even helemaal niet te touren.VoortekenenNu ziet het er beter uit. In 2026 keert Foo Fighters terug naar Europaen hoewel Pinkpop nog ontbreekt op de lijst met plekken waar deband optreedt, zijn de voortekenen goed. Zo staat er nog geenNederlandse show ingepland en treedt de band op 19 juni op inParijs en daarna pas weer op 25 juni in Liverpool. Het heeft er alleschijn van dat de band daartussenin voldoende ruimte heeft vooroptredens. Een concert op de Pinkpopzondag (21 juni) in Landgraafkomt daardoor wel erg nadrukkelijk in beeld.NamenAangezien Pinkpop de laatste jaren een groot deel van het affiche inéén keer bekendmaakt, wacht Foo Fighters hoogstwaarschijnlijk ophet moment dat het festival met de eerste lading namen komt.Wanneer dat gebeurt, is nog onduidelijk. Normaal gesproken zalPinkpop voor 20 november met iets willen komen, omdat dan dekaartverkoop van Rock Werchter begint. Een festival waartraditioneel ook veel Limburgers naar afreizen en waarmee Pinkpopdus concurreert.Naast Foo Fighters is er nog een nadrukkelijke kanshebber voor eenheadlinerplek op het festival. De kans dat The Cure naar Landgraafafreist, is inmiddels ook redelijk groot. Ook die band heeft nog geenNederlandse show ingepland en nog een gat in de agenda tijdensPinkpop.Pinkpop is in 2026 van 19 tot en met 21 juni

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Dagblad de limburger had ook een groot artikel betreft Pinkpop hoor ik net. Iemand de info de daar in staat?
Kans op komst Foo Fighters naar Pinkpop iets groter: band komt naar Europa en heeft nog gaatje tijdens festival in Landgraaf

De kans dat Foo Fighters de volgende zomer naar Pinkpop komt lijkt iets groter. De Amerikaanse rockband maakte maandag Europese optredens bekend en er lijkt een gaatje open te houden voor Pinkpop.

Foo Fighters is een graag geziene gast op Pinkpop, maar stond voor het laatst in 2018 op het festival in Landgraaf. Daarna liep Pinkpop de band meerdere malen net mis. Eerst door een Engelse tournee, een jaar later doordat frontzanger Dave Grohl in opspraak was gekomen door een buitenechtelijk kind en de band daarom besloten had even helemaal niet te touren.
Nu ziet het er beter uit. In 2026 keert Foo Fighters terug naar Europa en hoewel Pinkpop nog ontbreekt op de lijst met plekken waar de band optreedt, zijn de voortekenen goed. Zo staat er nog geen Nederlandse show ingepland en treedt de band op 19 juni op in Parijs en daarna pas weer op 25 juni in Liverpool. Het heeft er alle schijn van dat de band daartussenin voldoende ruimte heeft voor optredens. Een concert op de Pinkpopzondag (21 juni) in Landgraaf komt daardoor wel erg nadrukkelijk in beeld.

Namen
Aangezien Pinkpop de laatste jaren een groot deel van het affiche in één keer bekendmaakt, wacht Foo Fighters hoogstwaarschijnlijk op het moment dat het festival met de eerste lading namen komt. Wanneer dat gebeurt, is nog onduidelijk. Normaal gesproken zal Pinkpop voor 20 november met iets willen komen, omdat dan de kaartverkoop van Rock Werchter begint. Een festival waar traditioneel ook veel Limburgers naar afreizen en waarmee Pinkpop dus concurreert.

Naast Foo Fighters is er nog een nadrukkelijke kanshebber voor een headlinerplek op het festival. De kans dat The Cure naar Landgraaf afreist, is inmiddels ook redelijk groot. Ook die band heeft nog geen Nederlandse show ingepland en nog een gat in de agenda tijdens Pinkpop.

Pinkpop is in 2026 van 19 tot en met 21 juni.

Kans op komst Foo Fighters naar Pinkpop iets groter: band komt naar Europa en heeft nog gaatje tijdens festival in Landgraaf

De kans dat Foo Fighters de volgende zomer naar Pinkpop komt lijkt iets groter. De Amerikaanse rockband maakte maandag Europese optredens bekend en er lijkt een gaatje open te houden voor Pinkpop.

Foo Fighters is een graag geziene gast op Pinkpop, maar stond voor het laatst in 2018 op het festival in Landgraaf. Daarna liep Pinkpop de band meerdere malen net mis. Eerst door een Engelse tournee, een jaar later doordat frontzanger Dave Grohl in opspraak was gekomen door een buitenechtelijk kind en de band daarom besloten had even helemaal niet te touren.
Nu ziet het er beter uit. In 2026 keert Foo Fighters terug naar Europa en hoewel Pinkpop nog ontbreekt op de lijst met plekken waar de band optreedt, zijn de voortekenen goed. Zo staat er nog geen Nederlandse show ingepland en treedt de band op 19 juni op in Parijs en daarna pas weer op 25 juni in Liverpool. Het heeft er alle schijn van dat de band daartussenin voldoende ruimte heeft voor optredens. Een concert op de Pinkpopzondag (21 juni) in Landgraaf komt daardoor wel erg nadrukkelijk in beeld.

Namen
Aangezien Pinkpop de laatste jaren een groot deel van het affiche in één keer bekendmaakt, wacht Foo Fighters hoogstwaarschijnlijk op het moment dat het festival met de eerste lading namen komt. Wanneer dat gebeurt, is nog onduidelijk. Normaal gesproken zal Pinkpop voor 20 november met iets willen komen, omdat dan de kaartverkoop van Rock Werchter begint. Een festival waar traditioneel ook veel Limburgers naar afreizen en waarmee Pinkpop dus concurreert.

Naast Foo Fighters is er nog een nadrukkelijke kanshebber voor een headlinerplek op het festival. De kans dat The Cure naar Landgraaf afreist, is inmiddels ook redelijk groot. Ook die band heeft nog geen Nederlandse show ingepland en nog een gat in de agenda tijdens Pinkpop.

Pinkpop is in 2026 van 19 tot en met 21 juni.
TLDR ze verwachten Foo Fighters en The Cure met eerste namen volgende week

Zo denk ik er momenteel ook over, volgende week komt er beweging in kamp PP en zullen ze waarschijnlijk wel met namen komen. De ticketverkoop zal waarschijnlijk gelijk opgaan met RW, zodat ze minder last hebben van overlopers naar de zuiderburen. andersom is natuurlijk niet erg.
Als ze dan volgende week met namen komen, dan zou je toch ergens deze week de gouden tip ook mogen verwachten normaliter? Die plaatsen ze vaak de week ervoor toch?

Als ze dan volgende week met namen komen, dan zou je toch ergens deze week de gouden tip ook mogen verwachten normaliter? Die plaatsen ze vaak de week ervoor toch?
Vorig jaar ging op vrijdag 15 november de gouden tip open, met daarbij het filmpje met de aanwijzing naar dinsdag 19 november. Dat was de dag dat de eerste namen werden aangekondigd.

Dus as vrijdag opening gouden tip, met als vervolg 18 november de eerste namen? Ligt in lijn met de strategie van afgelopen jaren, met de verwachtingen hier en als ik mij niet vergis zijn er geen andere festivals die iets hebben gezegd dat ze volgende week gaan aankondigen.

Wakker worden Pinkpop!

Lenny Kravitz heb ik hier ook nog niet voorbij zien komen terwijl hij begin Juli in Europa is, nog een kanshebber of is die niet groot genoeg om een dag te dragen?

Vorig jaar ging op vrijdag 15 november de gouden tip open, met daarbij het filmpje met de aanwijzing naar dinsdag 19 november. Dat was de dag dat de eerste namen werden aangekondigd.

Dus as vrijdag opening gouden tip, met als vervolg 18 november de eerste namen? Ligt in lijn met de strategie van afgelopen jaren, met de verwachtingen hier en als ik mij niet vergis zijn er geen andere festivals die iets hebben gezegd dat ze volgende week gaan aankondigen.

Wakker worden Pinkpop!
Plausibel zeg ik, plausibel!

• Haha
Waarderingen: JohndeBever
Lenny Kravitz heb ik hier ook nog niet voorbij zien komen terwijl hij begin Juli in Europa is, nog een kanshebber of is die niet groot genoeg om een dag te dragen?
Ik wilde precies hetzelfde zeggen. Ik zou hem graag zien, maar twijfel of hij genoeg volk trekt. Stond hij ook niet pas geleden in Nederland? Dus mensen die hem wilden zien, hebben hem al gezien.

Die lijkt me niet groot genoeg wat niet wil zeggen dat hij er niet zou kunnen staan. Maar gevoelsmatig denk ik eerder aan bv Bospop.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
En toch zijn er genoeg bands en artiesten die voor de meest gekke prijzen zo een Ziggo Dome of Arena uitverkopen. Editors valt er in ieder geval niet onder.
Ja eens, maar ik heb het idee dat dat niet allemaal.mensen zijn die naar een festival gaan.

als Pinkpop slim is, boeken ze meer bands die niet op Werchter staan. Als ze 3 overeenkomende headliners hebben wordt het lastig voor Pinkpop.
Precies. Dus wat dat betreft lijkt het me ook niet dat ze 2 headliners delen (Cure + MS). Dan zou het eerder Cure - GnR - Foo's zijn. Maar dan is er dus geen pop :unsure: . Wordt het toch Benson Boone op de zaterdag, haha.

Precies. Dus wat dat betreft lijkt het me ook niet dat ze 2 headliners delen (Cure + MS). Dan zou het eerder Cure - GnR - Foo's zijn. Maar dan is er dus geen pop :unsure: . Wordt het toch Benson Boone op de zaterdag, haha.
Denk dat we niet meer hoeven te vrezen voor Benson Boone, als hij zou optreden had hij wel op meerdere festivals gestaan. Lijkt ook niet het beste jaar te zijn voor de popheadliners. Met het rijtje dat je noemt ga je een hele boel weekendtickets verkopen, dit jaar een beetje teren op de oude garde zodat je volgend jaar 1 of 2 bangers van een popheadliners kan binnenhalen als ze weer touren.

Ben nog steeds wel benieuwd welke grote pop act er in het Philips Stadion aangekondigd gaat worden.....

Users who are viewing this thread