Pinkpop 2026

Daft Punk als headliner is echt nooit een probleem. Hun fanbase is zo enorm groot, zowel onder ouder als jong publiek. Die lui hebben een halve mythe-status.
Programmeer ze en je hebt een compleet nieuwe aanwas aan publiek wat ze absoluut wil meemaken, europa-breed.

Maar goed, die gaan heus niet op PP ineens een comeback maken. Daarvoor zijn (mochten ze het al ooooit doen) andere, nog grotere festivals meer in beeld lijkt mij.

Maar 'Get Lucky' en dan komen ze 'One more time' 'Around the world' en kan het alleen maar 'Harder, better, fatser, stronger' zijn.

Verwachten we deze week nog nieuws uit het Pinkpopkamp of wordt het volgende week? Veel langer kan het toch ook niet meer duren.....

Verwachten we deze week nog nieuws uit het Pinkpopkamp of wordt het volgende week? Veel langer kan het toch ook niet meer duren.....
vind het wel tegenvallend dat er zelfs geen vastelaovend speldje post is gekomen....

Pinkpop, we wachten op nieuws!

Waiting GIF

Ik heb juist Foo Fighters hub tour schema eens bestudeerd. En kom tot de conclusie dat 21 juni Pinkpop mogelijk

Maar ook dat het mogelijk is dat ze een derde Leeds show of 2de Parijs show toevoegen. Weet iemand waarom Leeds 2 data heeft? Is die venue zo klein?

Anyway ik gun het jullie maar ik zal op Graspop zijn. Ik ga ze wel elders bekijken (of niet, al 3 maal gezien intussen)

Editors zijn geen headliner jongens.
Ben ik het niet mee eens, ja naast sabrina en een 21pilots is het slecht!
Maar een combi Foo Fighters - The Cure - Editors is een waanzinnig trio als je het mij vraagt.. en doet de weekend tickets snel verkopen (denk ik).

• Leuk
Waarderingen: Maria
Nee, dan nog niet. Ze hebben ook dagtickets te verkopen. Noordafsluiter, maar niet hoger.
Haha niet altijd zo stellig 😉
Ken mensen die speciaal voor Editors naar Sziget gingen..
Een keer Sziget meemaken en dat je favoriete band mee pakken, Zo zal het op pinkpop ook zijn Editors is een knijter goede festival band (imo).

"IK hap weer teveel"

Ik zou bijv. Weer nooit voor sabrina of 21pilots, Maneskin, Olivia, Calin Harris een kaart kopen!
Wel voor Editors, Snow Patrol, Volbeat, QOTSA, Florence etc. Dus dat is denk ik gewoon smaak..
Eerder genoemden hebben imo niks op een festival als Pinkpop te zoeken!

Haha niet altijd zo stellig 😉
Ken mensen die speciaal voor Editors naar Sziget gingen..
Een keer Sziget meemaken en dat je favoriete band mee pakken, Zo zal het op pinkpop ook zijn Editors is een knijter goede festival band (imo).

"IK hap weer teveel"

Ik zou bijv. Weer nooit voor sabrina of 21pilots, Maneskin, Olivia, Calin Harris een kaart kopen!
Wel voor Editors, Snow Patrol, Volbeat, QOTSA, Florence etc. Dus dat is denk ik gewoon smaak..
Eerder genoemden hebben imo niks op een festival als Pinkpop te zoeken!
Nee, dat is niet gewoon smaak. Ik zeg inderdaad heel stellig: anno 2026 is de Editors geen band die je een festival dat zoveel kaarten te verkopen heeft laat afsluiten. Die verschuiven daar niet genoeg tickets voor.

Dat zou ik zelfs voor DTRH of BKS een magere vis vinden.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Nee, dat is niet gewoon smaak. Ik zeg inderdaad heel stellig: anno 2026 is de Editors geen band die je een festival dat zoveel kaarten te verkopen heeft laat afsluiten. Die verschuiven daar niet genoeg tickets voor.

Dat zou ik zelfs voor DTRH of BKS een magere vis vinden.
Is goed Timmetje, blijf lekker in de streams, de ziggos, de tiktoks bubbel!
Dat gaat de afgelopen jaren zo lekker😉

Editors enkele jaren geleden op TW Classic gezien en dit was een superoptreden. Maar er waren wel maar 45.000 tickets verkocht. Enkele jaren geleden op Pinkpop vond ik ze wat tegenvallen maar dat jaar hebben ze in de Barn op Werchter schijnt een megagoed optreden gegeven (was er zelf niet dus weet het enkel van horen zeggen en beelden). Dus ja... ik ben wel fan van Editors en ze geven meestal wel heel goede optredens maar ze verkopen noet genoeg tickets denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Is goed Timmetje, blijf lekker in de streams, de ziggos, de tiktoks bubbel!
Dat gaat de afgelopen jaren zo lekker😉
Beetje flauw. Maar ff Brutus, come on. Je weet toch zelf ook wel dat je met Editors dat veld niet volkrijgt. Daar gaan mensen geen 145 euro voor wegtikken.

Kneitergoeie band maar die positie is gewoon te hoog gegrepen.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Editors enkele jaren geleden op TW Classic gezien en dit was een superoptreden. Maar er waren wel maar 45.000 tickets verkocht. Enkele jaren geleden op Pinkpop vond ik ze wat tegenvallen maar dat jaar hebben ze in de Barn op Werchter schijnt een megagoed optreden gegeven (was er zelf niet dus weet het enkel van horen zeggen en beelden). Dus ja... ik ben wel fan van Editors en ze geven meestal wel heel goede optredens maar ze verkopen noet genoeg tickets denk ik.
Helemaal mee eens! Echter komen Olivia en Timberlake ook niet boven de 45.000 uit, en qua prijskaartje (denk ik) dat Editors ook een stuk lager zitten.. hiermee kun je er een sterke dag in zijn totaliteit van maken!

In combinatie met 2 grote zou ik er altijd voor kiezen om de 3e van dit kaliber te plaatsen!

Prima tactiek voor een festival zonder dagtickets.
En dit is daarom ook precies waarom het imo de laatste jaren maar niet wil verkopen, Pinkpop is een dagjesfestival geworden.. weekendtickets lopen niet meer omdat er voor een ieder mischien maar 1 leuke dag bij zit (iig qua headliners).
Dagtickets lopen niet: het is te ver, het is te duur, en de fanbase van "die bepaalde" artiest komt liever niet op een festival (laat staan het festival pinkpop met hun vroege sluitingstijd).

Zet in op de weekendtickets en neem voorlief dat je de "Editors" dag niet uitverkoopt maar wellicht een 45.000 kaarten verkoopt!

Wie weet komt de Fomo wanneer de weekendtickets en de overige dgn. Zijn uitverkocht!

Gaan ze niet doen, maar wil je het helemaal goed doen.. vraag je voor die dag 125,- bijv. De vrijdag die ook iets later begint!

• Leuk
Waarderingen: Maria

Users who are viewing this thread