Ik was er heel even over aan het nadenken dat dat het enige scenario is, dat mij naar Pinkpop zou krijgen.Er komt in maart gewoon weer een ouderwetse persconferentie met een rode telefoon die naar Radiohead belt. Iedereen tevreden ;-) Behalve dan misschien onze Rob Trommelen.
Gaat via Vodafone priority, net als vorig jaar.Heel vreemd daar ze dit ook niet toepassen. Je ziet het bijna overal. Met FF en The Cure zal het mijn inziens hard gaan...
Oof als in: heel sterk? The Cure vond je al dé naam van volgend festivalseizoen toch?
Mijn 5 cent; The Cure, Foo Fighters, Volbeat en 21 Pilots zou objectief een vrij sterke bovenkant zijn. Hoewel ik er zelf niet zo veel mee heb en er natuurlijk boeiender popacts te vinden zijn dan 21p.Oof als in: heel sterk? The Cure vond je al dé naam van volgend festivalseizoen toch?
Mensen die mij kennen weten ook dat ik daar niet voor zou staan springen. En dat ik er ook liever iets fris in zie dat geen 21P heet. Maar als je naast The Cure (RW hun grootste naam waarschijnlijk) er ook nog eens een FF weet in te proppen, met die 2 anderen als combo, dan mag je gerust stellen dat PP zijn schaapjes een jaartje op het droge heeft.Mijn 5 cent; The Cure, Foo Fighters, Volbeat en 21 Pilots zou objectief een vrij sterke bovenkant zijn. Hoewel ik er zelf niet zo veel mee heb en er natuurlijk boeiender popacts te vinden zijn dan 21p.
Oof als in: Mooie vrijdag maar persoonlijk is dat het wel.Oof als in: heel sterk? The Cure vond je al dé naam van volgend festivalseizoen toch?
Zaterdag in Antwerpen gezien en daar heeft hij in ieder geval niks gezegdIk ga er met 't vrouwke naar toe. Als hij iets zegt dan laat ik het wel weten.
Denk ook wel dat die dagkaarten uitverkopen, ongeacht wanneer Foo Fighters aangekondigd wordt. Maar het gaat mij niet specifiek (alleen) om de dagkaarten, maar juist ook om de weekendkaarten. Tenzij Pinkpop een heel andere strategie heeft waar ik geen weet van heb, zijn de weekendgangers de grootste inkomstenbron voor festivals. Daarvan zijn er dan ook 3 á 4x zoveel te koop tov dagkaarten. Dus ik denk dat het voor een festival juist super belangrijk is om eventuele weekendbezoekers zsm over de streep te trekken. Voorbeeldje: RaR/RiP was er super vroeg bij met het aankondigen van Linkin Park. Ik ben er welhaast zeker van dat dat de grote oorzaak is van waarom hun ticketverkoop voor komende editie alle records heeft verbroken. Da's een effectief staaltje marketing.Zijn we niet ietwat aan het overdrijven hoe erg het is als Pinkpop pas na de start verkoop van FF met FF komt?
Niet iedereen gaat meteen naar het buitenland voor een concert, dat zullen toch vooral de mensen zoals hier op het forum zijn. Niet dat er ineens een ArenA vol aan mensen ineens naar het buitenland gaat… die Pinkpop dag verkoopt wel uit
Snap volledig je punt toch denk ik als daadwerkelijk dit de bovenkant gaat worden dat Pinkpop niet direct concurrentie heeft van een RW of BKS want dan spreken ze gewoon een andere groep aan als hun en RaR heeft het heel goed voor elkaar zeker maar daar zal Pinkpop niet direct veel bezoekers aan verliezen. De strategie is daarin tegen wel gewoon ruk ja daar ben ik het mee eens want zo heb je minder een periode van hypeDenk ook wel dat die dagkaarten uitverkopen, ongeacht wanneer Foo Fighters aangekondigd wordt. Maar het gaat mij niet specifiek (alleen) om de dagkaarten, maar juist ook om de weekendkaarten. Tenzij Pinkpop een heel andere strategie heeft waar ik geen weet van heb, zijn de weekendgangers de grootste inkomstenbron voor festivals. Daarvan zijn er dan ook 3 á 4x zoveel te koop tov dagkaarten. Dus ik denk dat het voor een festival juist super belangrijk is om eventuele weekendbezoekers zsm over de streep te trekken. Voorbeeldje: RaR/RiP was er super vroeg bij met het aankondigen van Linkin Park. Ik ben er welhaast zeker van dat dat de grote oorzaak is van waarom hun ticketverkoop voor komende editie alle records heeft verbroken. Da's een effectief staaltje marketing.
Als Pinkpop daadwerkelijk een band als de Foo's heeft, dan kun je dat tegenwoordig het beste zo snel mogelijk bekendmaken. Niet alleen voor de fans van Foo Fighters, maar ook voor een grote groep mensen die elk jaar kiezen tussen een aantal festivals. RaR is zogezegd al uitverkocht. Graspop heeft al 100 namen bekendgemaakt. Werchter is zijn headliners aan het droppen. Best Kept Secret heeft hun duit in het zakje gedaan. Dus om Pinkpop heen zitten ze allemaal niet stil, wat mensen er ongetwijfeld toe zal bewegen of al heeft bewogen om voor één van die festivals te gaan. Terwijl als Pinkpop vroeg en groots zo uitpakken met Foo Fighters dat voor mensen juist weer reden zou zijn om Pinkpop serieus te overwegen.
De weekendgangers zijn veelal met meer personen, wat qua vakantiedagen plannen het ook weer moeilijker maakt.Denk ook wel dat die dagkaarten uitverkopen, ongeacht wanneer Foo Fighters aangekondigd wordt. Maar het gaat mij niet specifiek (alleen) om de dagkaarten, maar juist ook om de weekendkaarten. Tenzij Pinkpop een heel andere strategie heeft waar ik geen weet van heb, zijn de weekendgangers de grootste inkomstenbron voor festivals. Daarvan zijn er dan ook 3 á 4x zoveel te koop tov dagkaarten. Dus ik denk dat het voor een festival juist super belangrijk is om eventuele weekendbezoekers zsm over de streep te trekken. Voorbeeldje: RaR/RiP was er super vroeg bij met het aankondigen van Linkin Park. Ik ben er welhaast zeker van dat dat de grote oorzaak is van waarom hun ticketverkoop voor komende editie alle records heeft verbroken. Da's een effectief staaltje marketing.
Als Pinkpop daadwerkelijk een band als de Foo's heeft, dan kun je dat tegenwoordig het beste zo snel mogelijk bekendmaken. Niet alleen voor de fans van Foo Fighters, maar ook voor een grote groep mensen die elk jaar kiezen tussen een aantal festivals. RaR is zogezegd al uitverkocht. Graspop heeft al 100 namen bekendgemaakt. Werchter is zijn headliners aan het droppen. Best Kept Secret heeft z'n duit in het zakje gedaan. Dus om Pinkpop heen zitten ze allemaal niet stil, wat mensen er ongetwijfeld toe zal bewegen of al heeft bewogen om voor één van die festivals te gaan. Terwijl als Pinkpop vroeg en groots zou uitpakken met Foo Fighters dat voor mensen juist weer reden zou zijn om Pinkpop serieus te overwegen.
Dit ja. Bij mij vooral de vraag: Dan heb je effectief als enige in de Benelux een knaller geboekt en dan besluit je niet mee te gaan op die hypetrein. Zoiets zou je bij de aankondiging van de band van de daken moeten willen meeschreeuwen.Denk ook wel dat die dagkaarten uitverkopen, ongeacht wanneer Foo Fighters aangekondigd wordt. Maar het gaat mij niet specifiek (alleen) om de dagkaarten, maar juist ook om de weekendkaarten. Tenzij Pinkpop een heel andere strategie heeft waar ik geen weet van heb, zijn de weekendgangers de grootste inkomstenbron voor festivals. Daarvan zijn er dan ook 3 á 4x zoveel te koop tov dagkaarten. Dus ik denk dat het voor een festival juist super belangrijk is om eventuele weekendbezoekers zsm over de streep te trekken. Voorbeeldje: RaR/RiP was er super vroeg bij met het aankondigen van Linkin Park. Ik ben er welhaast zeker van dat dat de grote oorzaak is van waarom hun ticketverkoop voor komende editie alle records heeft verbroken. Da's een effectief staaltje marketing.
Als Pinkpop daadwerkelijk een band als de Foo's heeft, dan kun je dat tegenwoordig het beste zo snel mogelijk bekendmaken. Niet alleen voor de fans van Foo Fighters, maar ook voor een grote groep mensen die elk jaar kiezen tussen een aantal festivals. RaR is zogezegd al uitverkocht. Graspop heeft al 100 namen bekendgemaakt. Werchter is zijn headliners aan het droppen. Best Kept Secret heeft z'n duit in het zakje gedaan. Dus om Pinkpop heen zitten ze allemaal niet stil, wat mensen er ongetwijfeld toe zal bewegen of al heeft bewogen om voor één van die festivals te gaan. Terwijl als Pinkpop vroeg en groots zou uitpakken met Foo Fighters dat voor mensen juist weer reden zou zijn om Pinkpop serieus te overwegen.
Wellicht heb je gelijk hoor. Het zou op zich een heel interessant onderzoek kunnen zijn.Snap volledig je punt toch denk ik als daadwerkelijk dit de bovenkant gaat worden dat Pinkpop niet direct concurrentie heeft van een RW of BKS want dan spreken ze gewoon een andere groep aan als hun en RaR heeft het heel goed voor elkaar zeker maar daar zal Pinkpop niet direct veel bezoekers aan verliezen. De strategie is daarin tegen wel gewoon ruk ja daar ben ik het mee eens want zo heb je minder een periode van hype
Zeker als ze dan inderdaad The Cure ook al hebben, die dan volgens mij prima al aan te kondigen was. Ik denk echt dat er een behoorlijke groep is die Pinkpop zou gaan overwegen ten opzichte van alternatieven als daar nu The Cure en Foo Fighters pronken op al hun social media pagina's. Ik denk oprecht niet dat het je meer tickets op zou leveren als je die twee hebt en je maakt het over een paar weken bekend omdat je dan ook gelijk je derde headliner kunt droppen.Dit ja. Bij mij vooral de vraag: Dan heb je effectief als enige in de Benelux een knaller geboekt en dan besluit je niet mee te gaan op die hypetrein. Zoiets zou je bij de aankondiging van de band van de daken moeten willen meeschreeuwen.
Er lijkt in elk geval geen goede reden om te wachten. Ben benieuwd waar ze mee komen.Zeker als ze dan inderdaad The Cure ook al hebben, die dan volgens mij prima al aan te kondigen was. Ik denk echt dat er een behoorlijke groep is die Pinkpop zou gaan overwegen ten opzichte van alternatieven als daar nu The Cure en Foo Fighters pronken op al hun social media pagina's. Ik denk oprecht niet dat het je meer tickets op zou leveren als je die twee hebt en je maakt het over een paar weken bekend omdat je dan ook gelijk je derde headliner kunt droppen.
Maar tegelijkertijd is het allemaal speculatie natuurlijk en hebben ze misschien The Cure en/of Foo Fighters helemaal niet.
Denk ook wel dat die dagkaarten uitverkopen, ongeacht wanneer Foo Fighters aangekondigd wordt. Maar het gaat mij niet specifiek (alleen) om de dagkaarten, maar juist ook om de weekendkaarten. Tenzij Pinkpop een heel andere strategie heeft waar ik geen weet van heb, zijn de weekendgangers de grootste inkomstenbron voor festivals. Daarvan zijn er dan ook 3 á 4x zoveel te koop tov dagkaarten. Dus ik denk dat het voor een festival juist super belangrijk is om eventuele weekendbezoekers zsm over de streep te trekken. Voorbeeldje: RaR/RiP was er super vroeg bij met het aankondigen van Linkin Park. Ik ben er welhaast zeker van dat dat de grote oorzaak is van waarom hun ticketverkoop voor komende editie alle records heeft verbroken. Da's een effectief staaltje marketing.