Graspop Metal Meeting 2026

Verrek ja, waar is eigenlijk de melodic death gebleven? Of de death/doom? Toch twee van mijn favoriete genres..
Er staat vooralsnog alleen old-school/technical death, buiten Avatar (allegaartje) en Septicflesh (symphonic death).
Ook op Alcatraz staan er volgend jaar maar een paar met Arch Enemy, Amorphis en Orbit Culture.

Waar zijn In Flames, Dark Tranquillity, Insomnium, Amon Amarth, The Halo Effect, Soilwork, Hypocrisy (of Pain), Sylosis, Kataklysm, The Black Dahlia Murder, Paradise Lost, My Dying Bride, Katatonia, Tiamat, Swallow The Sun, Saturnus, Draconian (🙏), Be’lakor, Omnium Gatherum, October Tide, Disillusion, Novembers Doom, Aephanemer, Allegaeon, Kalmah??

Nee, ik snap je best hoor. Voor mij zijn met name de donderdag en vrijdag ook nog lang niet zo 'stacked' als anders.
Maar zolang ik dagelijks aan m'n tien bandjes kom, ben ik wel tevreden. ;)

Dikgedrukte namen stonden op de edities 2023 t/m 2025 en we weten dat velen wel vies zijn van wat herhaling op het affiche en dan herken ik de meeste namen van de overige (hoe verder je komt, hoe minder) niet, dus dat is waarschijnlijk ook al wel waarom ze niet op Graspop zullen staan, omdat ze heel erg underground zijn en er daar maar een paar plekken van te vullen zijn op Graspop?

Doom valt dan nog wel het meeste op denk ik, want in jouw overzicht stond er daar dacht ik geen enkele van op Graspop momenteel, terwijl er daar toch wel altijd een klein aantal van staat?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Een tip up heeft zelfs een houten vloer op 10cm afstand van de grond, en de boutique tenten niet. Zeker met zo'n modder editie heeft dat houten vloertje echt mijn weekend gered.
Waterdichte vloer van mijn tent ook. Stond 2 nachten in het water geen centje pijn. Was een top editie

Sleep theory, Melrose avenue, silent planet mogen overkomen

Maar vooral: all american rejects? Spelen Die nog?

• Leuk
Waarderingen: Lars.
op zich wel raar om limp bizkit naast gnr en lp te zien staan..

Iemand die halestorm verwacht als ontbrekende head of sub? Geen idee van hun status hier

Ergens eind van de middag maximaal denk ik, vorige keer was ook in de middag? Dus misschien die ene op vrijdag van de south die onder Alter Bridge komt?

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Download maar matig allemaal. Wordt ook niet goed van GnR daar te zien.. ik voel 'm voor de donderdag al hangen.

Het is overal wel behoorlijk schijt eigenlijk. Dan doet GMM het eigenlijk nog best goed. Maar tot nu toe het meest content over de South of Heaven lineup.

• Leuk
Waarderingen: Honk

Users who are viewing this thread