Graspop Metal Meeting 2026

Ik heb nog eventjes zitten puzzelen met wie de laatste donderdag headliner zou kunnen zijn...
Hoewel Ghost natuurlijk wordt genoemd als grootste kanshebber...
Wat denken jullie van een Evanescence?

Evanescence was volgens spotify 1 van de meest geluisterde bands van 2025
Evanescence heeft eerder als headliner gestaan
Evanescence past goed bij de rest van de bands op dat podium. Ze hebben bijvoorbeeld eerder een gezamenlijke tournee met WT gedraait.

Is Evanescence de ontbrekende headliner?
post title GIF

Ik denk zelf dat Ghost de beste papieren heeft. Bij Guns N' Roses zou ik verwachten dat er een band minder optreedt omdat Axl zijn gejengel graag 3u verspreidt.
Opvallend overigens dat alleen de North Stage op zondag een naam minder heeft.
Voor de rest heeft iedere main stage de gebruikelijke 6, Marquee 8 en Metal Dome en Jupiler 7 per dag.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Opvallend overigens dat alleen de North Stage op zondag een naam minder heeft.
Voor de rest heeft iedere main stage de gebruikelijke 6, Marquee 8 en Metal Dome en Jupiler 7 per dag.
Ik was me dat ze juist ook aan het afvragen. Ik vermoed dat de vergunning zondag misschien sneller gedaan is? Dat ze maar een vergunning hebben tot middernacht ofzo?

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight
Ik was me dat ze juist ook aan het afvragen. Ik vermoed dat de vergunning zondag misschien sneller gedaan is? Dat ze maar een vergunning hebben tot middernacht ofzo?
Is dat niet elk jaar zo?

Of mss sabaton over 2 podia?

Is dat wel zo handig met de catering in het midden? De ziet een aardig gedeelte niet de hele show(van degene die dat wel hadden gewilt)
Is dat niet altijd zo voor diegene die aan de andere kant staan? Geen idee, twas maar een ingeving 😃

Als Download Ghost niet heeft, dan kunnen we die mogelijkheid voor de ontbrekende donderdag HL waarschijnlijk ook wel laten varen…

GnR wordt ‘m (hopelijk) niet. Geen plaats voor zo’n lange set en denk niet dat GMM zich daar opnieuw aan waagt.
Gojira volgens mij ruled out, die gaan gewoon opwarmen voor Metallica en zijn verder nergens op festivals aangekondigd.
Iron Maiden doet Live is live.
Slayer kan je nog op hopen, maar ik verwacht het zeker niet. Kleine kans misschien als Hellfest ze ook heeft.

Bestaat de mogelijkheid dat we niks spectaculairs als bijkomende HL op donderdag moeten verwachten? Meer nog, zou het niet kunnen dat daar iets weggevallen is? En dat we pas over een paar maand een naam in de lijn van Behemoth (qua grootte dan) zien verschijnen?

Terwijl ze, naar verkoop toe, imo toch echt met een grotere of unieke naam moeten komen.

Hm, dat kan toch niet de (enige) reden zijn, zou je zeggen?
Zou het geen veiligheidsreden kunnen zijn?
Nu kan je aan beide kanten van de marquee naar buiten als er iets zou moeten gebeuren. En anders enkel aan de kant van de jupiler stage.
Want denk dat ze gemakkelijk een toog zouden kunnen zetten aan de kant van de mainstages aangezien ze daar ook togen en eetstalletjes hebben in de andere richting.

Als Download Ghost niet heeft, dan kunnen we die mogelijkheid voor de ontbrekende donderdag HL waarschijnlijk ook wel laten varen…

GnR wordt ‘m (hopelijk) niet. Geen plaats voor zo’n lange set en denk niet dat GMM zich daar opnieuw aan waagt.
Gojira volgens mij ruled out, die gaan gewoon opwarmen voor Metallica en zijn verder nergens op festivals aangekondigd.
Slayer kan je nog op hopen, maar ik verwacht het zeker niet. Kleine kans misschien als Hellfest ze ook heeft.

Bestaat de mogelijkheid dat we niks spectaculairs als bijkomende HL op donderdag moeten verwachten? Meer nog, zou het niet kunnen dat daar iets weggevallen is? En dat we pas over een paar maand een naam in de lijn van Behemoth (qua grootte dan) zien verschijnen?

Terwijl ze, naar verkoop toe, imo toch echt met een grotere of unieke naam moeten komen.
zou het graspop lukken om Ghost als european exclusive te boeken?

je zit er wel iets naast qua Gojira: die hebben namelijk weldegelijk een festival headliner show tijdens de tour met Metallica namelijk Heavy Week-end festival in Nancy op 6 juni

Oeh, dit ziet er ook toch wel interessant uit...
- Evanescence nieuw album release verwacht begin 2026? (link - loudwire)
- Evanescence world tour verwacht voor 2026? (link-globalnews)

Hoewel beide geen keiharde bevestigingen zijn, lijkt het me toch best realistisch als ze komende zomer in Europa zijn om hun nieuwe album te promoten.
En hoewel ze hier misschien eerder als sub gezien worden dan als headliner... Datzelfde kan gezegd worden voor Bad Omens en Def Leppard...

Users who are viewing this thread