Graspop Metal Meeting 2026

Ik snap je een beetje ryo.
Als ik het goed zeg, valt de ticketprijs nu te zwaar met wat er bekend is, voor jou.

En hoewel je constructief probeert te zijn is het een mening op basis van redenering.

Dit is een beetje net als met voetbal of andere sporten. De beste coaches zitten op de bank. Gezellig als het goed en vloekend en tierend bij mindere resultaten.

Hetzelfde gebeurd hier.
Echter wij zijn niet de organisatie en weten ook niet de visie die ze hebben.
Misschien is volgend jaar hetzelfde, misschien weer anders.

Maar verandering is nodig anders zaten we nog op de Beatles te wachten.

Komend van iemand die niet veel bij main zal staan.

• Leuk
Waarderingen: MikeHell
Ik snap je een beetje ryo.
Als ik het goed zeg, valt de ticketprijs nu te zwaar met wat er bekend is, voor jou.

En hoewel je constructief probeert te zijn is het een mening op basis van redenering.

Dit is een beetje net als met voetbal of andere sporten. De beste coaches zitten op de bank. Gezellig als het goed en vloekend en tierend bij mindere resultaten.

Hetzelfde gebeurd hier.
Echter wij zijn niet de organisatie en weten ook niet de visie die ze hebben.
Misschien is volgend jaar hetzelfde, misschien weer anders.

Maar verandering is nodig anders zaten we nog op de Beatles te wachten.

Komend van iemand die niet veel bij main zal staan.
That’s a fair argument, I can live with that.

Who knows, maybe in a week I’ll be happy about the great stuff playing on the Jupiler and the lack of clashes with the main stages. Let’s stay positive.

Desondanks ik hier veel geklaag hoor ben ik best tevreden. Nieuwe te ontdekken headliners en dat voor iemand dat al 21 jaar naar festivals gaat. En andere die al een tijd geleden zijn. Goed bezig organisatie 😉

Denk dat Graspop wel meer en meer probeert inspelen op 'goeie show wordt beloond' bij de huidige headliners denk ik dat er geeneen tussen staat die echt teleurstelt.

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight
Ik heb nog wel een vraag voor iedereen die hier nu klaagt over de line-up.
Welke band die in Europa tourende is tijdens Graspop hadden jullie dan als headliner gezet? Want ik denk dat ze buiten LP, IM en MM, toch zowat alle tourende headliners hebben staan?

• Leuk
Waarderingen: Eddie
Ben het met je eens dat Graspop af en toe de makkelijke boekingen af en toe wel eens mag weg laten om iets unieks te boeken, maar uiteindelijk gaan die altijd voor een goede en veilig resultaat. Dat is inderdaad soms best jammer.

Denk dat het bijvoorbeeld bij Hellfest wel veel zal helpen dat die ieder jaar sowieso uitverkopen, dan kan je gemakkelijker risico's nemen

Kijk bijvoorbeeld naar die gojira - machine head dag in 2023. Het was een fantastische zet om machine head naar europa te brengen voor een exclusieve show, maar volgens mij verkocht die dag best wel slecht. Terwijl het voor de fijnproevers hier één van de beste combi's was van de afgelopen jaren. Hetzelfde ook voor die behemoth headline show, fantastisch gedaan maar vrijwel iedereen ging naar huis

Als die dan in plaats daarvan gewoon volbeat kunnen boeken en een pak meer tickets verkopen dan zullen ze dat gewoon doen

Dan speelt natuurlijk het werchter argument nog mee met bands als linkin park, en als laatste wil ik nog aanhalen dat het vaak ook persoonlijk aanvoelt of iets snel terugkomt. Ik dacht zelf bij de aankondigingen van within temptation, sabaton en volbeat ook "alweer" terwijl die bands er al 4 jaar niet stonden
Behemoth vond ik echt een flater van jewelste. Zelden zo’n grote uitstroom gezien na de voorlaatste mainstage act. Het paste niet, het had niet de body die een headliner nodig heeft en dan stonden ze nog ongelukkig gepland na een Slipknot set om duimen en vingers bij af te likken.

Jammer voor hun maar realistisch bekeken zijn ze niet genoeg om headliner te zijn. Ik begrijp dat je op een gegeven moment wel bands een kans moet geven of zelfs bombarderen naar headliner maar Behemoth was te licht bevonden. Als Graspop zijnde loop je dat 1u-1u30 toch snel wat inkomsten mis als zo’n grote menigte het zo vroeg voor bekeken houdt.

Behemoth vond ik echt een flater van jewelste. Zelden zo’n grote uitstroom gezien na de voorlaatste mainstage act. Het paste niet, het had niet de body die een headliner nodig heeft en dan stonden ze nog ongelukkig gepland na een Slipknot set om duimen en vingers bij af te likken.

Jammer voor hun maar realistisch bekeken zijn ze niet genoeg om headliner te zijn. Ik begrijp dat je op een gegeven moment wel bands een kans moet geven of zelfs bombarderen naar headliner maar Behemoth was te licht bevonden. Als Graspop zijnde loop je dat 1u-1u30 toch snel wat inkomsten mis als zo’n grote menigte het zo vroeg voor bekeken houdt.
Maar dat is natuurlijk ook deels een persoonlijke mening. Ik kwam bij Dethklok vandaan en dat was zo'n fantastisch optreden dat het laatste half uur van Slipknot mij gewoon tegenviel. Dat gezegd hebbende was Behemoth natuurlijk ook wel een redelijke gok als extreme band om die als headliner te plaatsen. Maar ik juich dat soort acties wel toe. Heb ook zat mensen gehoord die het geweldig vonden

• Leuk
Waarderingen: saurus
Sterke toevoeging toch.

Door het feit dat wij dit jaar uitzonderlijk de grens oversteken en naar Rock am Ring gaan zal het voor mij hooguit een dagje Graspop worden, een mens kan helaas niet alles hebben.

Afwachten wat er bij die donderdag bij komt als headliner en qua undercard en dan zou dat wel eens die dag kunnen worden. Hoop op Ghost.
Deze begrijp ik helemaal. Voorgaande jaren was line up van Graspop beter dan Rock am Ring. Dit jaar niet (voor mij) Spijtig dat beide Rocks al uitverkocht zijn.

Deze begrijp ik helemaal. Voorgaande jaren was line up van Graspop beter dan Rock am Ring. Dit jaar niet (voor mij) Spijtig dat beide Rocks al uitverkocht zijn.
Tis nog niet gezegd dat graspop het merendeel niet gaat hebben. Maar de verdeling op zaterdag is daar voor mij ook wel beter dan momenteel op graspop. Langs de andere kant zal met EC op zondag er nog wel wat metalcore staan zeker als i9k ofzo staan denk ik dus das ook wel goed

Hoe komt het dat men het opeens over rob zombie heeft eigenlijk, zijn die in de buurt tijdens graspop?

• Leuk
Waarderingen: saurus
Welke undercard namen kunnen we vrijwel zeker noteren? Niet een wensenlijst, maar gewoon bands die er vrijwel zeker zullen staan.

Wind Rose vanwege dat bandlid dat het heeft gezegd en daarnaast The Gathering. Maar verder?
Vrijwel zeker durf ik niet meer te zeggen, vaak genoeg teleurgesteld daardoor😛

Maar een aantal bands die rondom Graspop touren waarvan ik hoop en verwacht dat ze er staan:

- A Day To Remember
- Three Days Grace
- Magnolia Park
- Thornhill
- P.O.D.
- Hollywood Undead
- The Plot In You
- Trivium
- The Rasmus

Welke undercard namen kunnen we vrijwel zeker noteren? Niet een wensenlijst, maar gewoon bands die er vrijwel zeker zullen staan.

Wind Rose vanwege dat bandlid dat het heeft gezegd en daarnaast The Gathering. Maar verder?
Extreme stonden die niet samen met Def leppard op de uitgelekte affiche?

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Vrijwel zeker durf ik niet meer te zeggen, vaak genoeg teleurgesteld daardoor😛

Maar een aantal bands die rondom Graspop touren waarvan ik hoop en verwacht dat ze er staan:

- A Day To Remember
- Three Days Grace
- Magnolia Park
- Thornhill
- P.O.D.
- Hollywood Undead
- The Plot In You
- Trivium
- The Rasmus
ik denk aan trivium, anthrax, sepultura, queensryche. foreigner wellicht.
Dit kan allemaal nog steeds. Veel is main middag/ vroeg avond waardig.

Daar is niks van bekend nog

Users who are viewing this thread