Best Kept Secret 2026

Sowieso een mooi rijtje waarvan ik Courtney Barnett, Father John Misty en The Notwist al mooie concerten heb zien geven, maar nog nooit op BKS. Slowdive juist al wel twee keer in de TWOl; allebei erg goed, maar hoeft van mij niet nog eens. BCNR ook onlangs TWO en Heineken (Lowlands), idem dus. Maruja lijkt me heel tof, caroline en NewDad zijn ook zeker welkom. Model/Actriz vond ik echt afschuwelijk op LGW?, maar daar lijk ik redelijk alleen in te staan (3voor12 zette het op 1). Eigenlijk hoop ik qua dit soort namen nog het meest op namen die ik nou nog niet - of alleen van naam - ken. Met de headliners van dit jaar ga ik al relatief veel tijd besteden bij acts die ik al wel ken; er mag ook nog wat te ontdekken zijn. :)

Zeker de eerste helft van jouw namen zou ik zelf trouwens geen undercard, maar midcard noemen, maargoed, dan wordt het weer een definitiekwestie :)
Ik vond Model/Actriz op Pukkelpop 2 jaar geleden ook niet zo de moeite. Maar er was hier op het forum toch wel lof voor hun album van dit jaar.
Ja, de Best Kept Secrets maken ook voor mij BKS de moeite. En het was inderdaad eigenlijk een lijst met een combinatie van mid- en undercard. (y)

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Vorig jaar was een parkeerkaart €30,25. Als je een account hebt bij Eventim (wat je sowieso nodig hebt om een kaart te kopen) krijg je op je verjaardag een kortingsbon van 5 euro die een half jaar geldig is, deze gebruik ik altijd voor de parkeerkaart.
ik verjaar op 27 juni dus ik ben niets met die bon:). Is wel duur mocht je maar één dag komen.

ik verjaar op 27 juni dus ik ben niets met die bon:). Is wel duur mocht je maar één dag komen.
Wie houdt de Festileaks verjaardagskalender eigenlijk bij?

Voor een dag parkeren op een gewilde plek is het (in Nederland) geen bizar bedrag, maar een hoop geld is het zeker.

Ik zie dat de hele gemeente Hilvarenbeek gratis parkeren is (met een maximumperiode in het centrum), daarvandaan kun je de bus nemen. Geen idee of dit een praktische oplossing is, ik vermoed van niet, maar misschien weet iemand uit de buurt dat.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Wat is dat toch met die FKP Scorpio events dat die binnen de kortste keren "Parkeer-chat" worden op dit forum ?

Eerst Live is Live en nu hier... 😅

Volgens mij was het oorspronkelijk bedoeling om vandaag aan te kondigen. Vandaag leuk Primavera achtig filmpje gedeeld op hun socials: dat leek helemaal op maat van de officiële aankondiging.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Volgens mij was het oorspronkelijk bedoeling om vandaag aan te kondigen. Vandaag leuk Primavera achtig filmpje gedeeld op hun socials: dat leek helemaal op maat van de officiële aankondiging.
Voor een festival dat zijn directeur kwijt is hebben ze hun media-aandacht dit jaar opvallend goed op orde. Het is allemaal een stuk strakker dan de afgelopen jaren.

Gorillaz zo goed als zeker op de zondag. Die staan op de 10e nog in Tsjechië (Rock for People) en hebben dat weekend ook Primavera Porto. Er is een route denkbaar dat ze op vrijdag op BKS staan (10/6 Rock for People, 12/6 BKS, 13/6 Primavera Porto), maar dat lijkt met de show die ze meenemen vooral theoretisch. Zal dus wel 10/6 RfP, 12/6 Primavera Porto, 14/6 BKS worden.

In dat geval wordt het dus voor BKS vrijdag Jack White, zaterdag Nick Cave en zondag Gorillaz.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Tijdens de UK Tour vinden de Gorillaz het ook niet erg om twee dagen achter elkaar in twee verschillende steden te spelen. En de route Tsjechië > Portugal > Nederland lijkt niet zo goed, terwijl het andersom wel kan. Hradec Králové > Hilvarenbeek is weliswaar iets verder dan bijvoorbeeld Glasgow > Leeds, maar toch haalbaar.

Van Getdown Services wist ik dat ik ze dit weekend ging zien op London Calling, maar Mên An Tol is er blijkbaar ook. Ik zal verslag doen.

maar wat gaat BKS vragen voor één dagticket en een parkingplaats? In Antwerpen geraak je er gemakkelijk via bijna gratis park en ride en openbaar vervoer met de tram. Volgens mij zal BKS voor een dagticket ook vlot boven de honderd euro vragen. Zijn er al prijzen bekend voor BKS?
Je krijgt op BKS sowieso een beter dagprogramma.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Tijdens de UK Tour vinden de Gorillaz het ook niet erg om twee dagen achter elkaar in twee verschillende steden te spelen. En de route Tsjechië > Portugal > Nederland lijkt niet zo goed, terwijl het andersom wel kan. Hradec Králové > Hilvarenbeek is weliswaar iets verder dan bijvoorbeeld Glasgow > Leeds, maar toch haalbaar.
De afstand Hradec Králové > Hilvarenbeek is het probleem niet, want Gorillaz staat daar op de woensdag. Het probleem is de afstand Porto > Hilvarenbeek. Die is voor een headliner met een grote show lastig of niet te doen op 2 achtereenvolgende dagen.

• Leuk
Waarderingen: Kolumnus
Dit topic inmiddels helemaal bijgelezen en daardoor al flink wat wijzer geworden over dit festival, waarvoor dank.

Ik heb grote interesse in een dagkaart voor Nick Cave. Zowel een show van hem als een keer BKS meemaken zijn bucketlist dingetjes. En er is in de vriendengroep meer animo voor dit plan, dus helemaal mooi. Al lees ik dat we dus nog een tijdje moeten wachten op de start van de verkoop van dagtickets.

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat wij niet de enigen zijn met dit plan. Wat is de ervaring onder de vaste bezoekers hier? Komt er altijd een run op dagtickets, of valt dat wel mee?

Dit topic inmiddels helemaal bijgelezen en daardoor al flink wat wijzer geworden over dit festival, waarvoor dank.

Ik heb grote interesse in een dagkaart voor Nick Cave. Zowel een show van hem als een keer BKS meemaken zijn bucketlist dingetjes. En er is in de vriendengroep meer animo voor dit plan, dus helemaal mooi. Al lees ik dat we dus nog een tijdje moeten wachten op de start van de verkoop van dagtickets.

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat wij niet de enigen zijn met dit plan. Wat is de ervaring onder de vaste bezoekers hier? Komt er altijd een run op dagtickets, of valt dat wel mee?
En ook hier ben je mij net voor haha!

2026 lijkt het jaar te worden om eindelijk eens BKS te doen op de zaterdag, een lang gekoesterde wens. Hebben jullie naast Nick Cave al meer artiesten kunnen achterhalen voor de zaterdag?

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en Jamel

Volgens mij zijn alleen de dagkaarten op d de Radiohead-dag in 2017 snel uitverkocht. Ik kan me niet herinneren dat de kaarten op de dag van Cave in 2022 (snel) uitverkocht waren, maar weet het niet zeker.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

En ook hier ben je mij net voor haha!

2026 lijkt het jaar te worden om eindelijk eens BKS te doen op de zaterdag, een lang gekoesterde wens. Hebben jullie naast Nick Cave al meer artiesten kunnen achterhalen voor de zaterdag?
Ik ben dit festival pas na corona gaan bezoeken. Normaal hoef je je geen zorgen te maken om snelle uitverkoop toestanden, maar dit is wel de dikste line up in jaren. Voordeel dat dagkaarten later in de verkoop gaan, is dat dan tegen die tijd ook concurrenten als Werchter, Lowlands of Down the Rabbit hole ook bekendmakingen gedaan zullen hebben.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Volgens mij zijn alleen de dagkaarten op d de Radiohead-dag in 2017 snel uitverkocht. Ik kan me niet herinneren dat de kaarten op de dag van Cave in 2022 (snel) uitverkocht waren, maar weet het niet zeker.
Ik ben dit festival pas na corona gaan bezoeken. Normaal hoef je je geen zorgen te maken om snelle uitverkoop toestanden, maar dit is wel de dikste line up in jaren. Voordeel dat dagkaarten later in de verkoop gaan, is dat dan tegen die tijd ook concurrenten als Werchter, Lowlands of Down the Rabbit hole ook bekendmakingen gedaan zullen hebben.

Ah top, bedankt voor de reacties! Dat stelt me wel gerust. Het zal dan wellicht wel weer vlot uitverkopen, maar het klinkt in elk geval niet als een loterij. Kwestie van met meer mensen op tijd klaar gaan zitten voor de verkoop en dan komt het vast goed. Mooi!

Users who are viewing this thread